Gå til innhold

Hva slags oppførsel gjør at du trekker deg unna og fader ut mennesker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alt det kriminelle.

Strenghet og mye press om at sånn og sånn må du være og gjøre, vil bestemme over eget liv. Folk som er utad dømmende mot andre. 

Men også de som er veldig ville.

De som skal konfrontere meg fordi de vil krangle. Jeg kan snakke om feminisme og annet her inne, men i virkeligheten vil jeg bare ha det fint i møte med andre, å er redd for konflikt.

Vil bare ha et tygt, koslig, vennlig liv med litt morsomheter men uten at folk er drita for å ha det gøy. 

Anonymkode: 952b3...5e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Setter egne små interesser foran store interesser hos meg. Utnytter meg som barnevakt, til syke småbarn.  Ser ned på meg eller konkurrerer med meg. Små ting som er illojale 

Anonymkode: 206d0...a34

Skrevet

Jeg har en nabo som er nebbete heeele tiden, har aldri hørt hun har snakket med noen uten "den tonen" 

Har en kollega som er kronisk frustrert... tramper avgårde og smeller med dørene, hagler med spydigheter uten at du skjønner hva du har gjort, styrer unna

Har et par mødre i kullet til barn, de er manisk stressa og stortsett skriker over seg. . gidder aldri å svare de...

AnonymBruker
Skrevet

De som ved første møte omtaler seg selv som spirituelle er jeg skeptiske til, etter å ha måttet fjerne meg fra to vennskap hvor vedkommende var så «spirituell» at det gikk over i et enormt ego-mareritt uten like. Meg, meg, meg, meg, meg. Og litt mer meg. 

Anonymkode: ee6da...5bc

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De som ved første møte omtaler seg selv som spirituelle er jeg skeptiske til, etter å ha måttet fjerne meg fra to vennskap hvor vedkommende var så «spirituell» at det gikk over i et enormt ego-mareritt uten like. Meg, meg, meg, meg, meg. Og litt mer meg. 

Men spiritualitet handler om blant annet om å gi slipp på ego, så denne venninnen din var ikke spirituell. 

jeg styrer unna kollegaer og andre bekjente som prøver å selge meg produkter fra feks forever living og herbalife. Dette er relasjoner jeg ikke ønsker å ha nær, fordi de da får en forventning om at jeg også skal kjøpe deres produkter og støtte dem (eller deres bedrift, som de kaller det) på sosiale medier. Jeg har også ei tidligere god venninne som de siste årene har blitt veldig fokusert på sykdommer, og det er ikke måte på hvor mange diagnoser hun har fått. Hver gang vi møtes eller snakker sammen, dreier hun samtalene over på egen helse (som alltid er veldig dårlig), og det er ganske slitsomt. Så henne har jeg også tatt avstand fra nå. 

Anonymkode: 0f37f...7f9

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Tonje?

Anonymkode: 4295b...2de

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tåler mye. Folk er messy, mange er selvsentrerte, mange har dårlig utviklete sosiale sperrer. Mange av disse er i bekjentskapene mine. Men så lenge de har gode kvaliteter som veier positivt opp så kutter jeg dem ikke ut. Jeg har også mitt.

Det som først gjør at jeg faser dem ut er snylting (f.eks at hver gang de tar kontakt så ønsker de noe fra meg - penger eller tjenester) eller at de ikke inviterer meg i sammenkomster hvor andre med samme grad av relasjon blir invitert. Ingen begrunnelse er god nok her. Har nok venninner som er noen rotehoder som kan være litt narcissistiske til tider, men de inviterer alltid ikke bare meg, men random ensomme sjeler, på alle sammenkomster. 

For meg er inkludering et tegn på at man i bunn er et godt menneske. 

Anonymkode: d056a...8db

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Alt av sjalusi og drama. Blitt for gammel til å ha sånt i livet mitt 

Anonymkode: d011d...f88

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk som aldri kan si noe pent om andre, men som elsker alt med seg selv. 

Gjerrige folk.

Folk som er for intense. Jeg har rett og slett ikke overkudd til å være sosial flere ganger i uken. Livet ellers er ganske hektisk

Har forøvrig kuttet min tidligere besteveninne fordi hun ikke møtte opp i bryllupet mitt. (Som hun skulle være forlover i)

Anonymkode: bfac2...6f5

AnonymBruker
Skrevet

Energivampyrer. Hadde en jente i vennekretsen for mange år siden som jeg kuttet ut fordi hun var ekstremt krevende å forholde seg til. Manglet sosiale antenner, laget alltid drama, misforsto og feiltolket situasjoner og trodde alltid det verste om alle. I ettertid tenker jeg at hun må ha en diagnose. 

Anonymkode: 58ae1...de7

Skrevet

Folk som skylder på andre for alt som er galt i livene deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...