Gå til innhold

Hva slags oppførsel gjør at du trekker deg unna og fader ut mennesker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
On 6/1/2024 at 12:26 PM, AnonymBruker said:

Hva er dine røde flagg i relasjoner med venner, naboer og andre mennesker? 

Hvor er dine grenser for akseptabel oppførsel før du begynner å trekke deg unna mennesker?

Nevn gjerne eksempler på hva noen har gjort som førte til at du trakk deg unna.

Anonymkode: 57b5a...bd8

Jeg har valgt etter mange år å ta litt avstand fra en venn.

H*n slå og sparker hvis jeg sier noe som h*n ikke liker. H*n har lov å si hva som helst til meg, men om jeg tar igjen med samme mynt, blir h*n sur og går rett i krenk. H*n er alltid hissig og irritert. Skal alltid kommentere hvordan jeg hoster, går osv. Kjenner det er slitsomt å være rundt. Vi er begge godt i 40-årene....kjenner jeg er over tenårene for lengst, men tydeligvis er det noen som aldri blir voksne.

Anonymkode: 02e1b...e4c

AnonymBruker
Skrevet

Normale mennesker. Takler helt greit psykisk syke. Er også blitt for gammel for folk som kun tåler positive følelser og er krampe-joviale. Orker det ikke. 

Anonymkode: a054e...d04

Gjest Blåmonster
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

De som overser/ikke hilser. Som tror de er bedre enn andre, og de har alltid lavt selvbilde. Jeg mister respekten for de, og jeg trekker meg langt unna!

Anonymkode: 7d6f4...4dc

Jeg er en sånn blir mye misforstått , arbeidplass med 200 stk jeg overlever med å trekke meg inn i meg selv, krasjer veldig med klassisk se på meg damer , jeg er vel han ene som ikke titter 😅. Er ikke overlegenhet , men overlevelse taktikk , jeg hadde mye vondt i hodet som liten ble veldig sliten av sanse inntrykk, er introvert type.

tror ikke folk som ikke er i mitt hodet forstå , noen ganger koster det jævlig mye å åpne kjeften for og alle , eller bare det å ta inn hele kantinen med 50 mennesker så skrur av til jeg kun er med 3-4 stk.

hadde en kvinnelig kollega det klikka for, hun leste meg som bedre en henne, hun starte å saboterer arbeidet mitt og pratet negativ om meg til de andre… jeg forklarte til henne en gang uten noe nytte, når hun går lavt går jeg høyt, ønsker henne alt godt, vi er bare forskjellige❤️ og alle mennesker kan ikke gi deg det du trenger.

AnonymBruker
Skrevet

Når et vennskap består mer eller mindre kun i å kunne be meg om hjelp til ting, da har jeg fadet ut... Da har man aldri har "tid" til å kunne møtes for hyggelig selskap, men å spørre om hjelp til alt mulig i hytt og gevær da blir jeg lei. Ja jeg hjelper mer enn gjerne venner, men jeg trenger litt tilbake i form av å kunne finne på noe hyggelig en gang i blant også. Ikke føle meg som dens personlige vaktmester...

Anonymkode: 74a2e...499

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Unngår folk som behandler meg som jeg får betalt for å holde ut med dem. 

Anonymkode: f6cc3...42f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2024 den 12.26):

Hvor er dine grenser for akseptabel oppførsel før du begynner å trekke deg unna mennesker?

Egoisme, hvis de bruker meg som hobbypsykolog men aldri viser samme interesse og engasjement tilbake. 

Hvis jeg merker en tendens til å komme med syrlige stikk, at de er usikre og skal heve seg opp med å trykke andre ned.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk som blir sure for ingenting og lager drama. Hadde en venninne som lagde drama hver gang vi var ute, hun prøvde seg også på folk med dame og ble lett fornærmet. 

Husker en gang hun ble med på en helgetur med en venninne og typen hennes. De hadde spurt om hun ville være med å se en konsert med de. Hun hadde tenkt de skulle gjøre absolutt alt ilag med de hele helgen.  Så jeg nevnte til kjæresteparet at hun ble litt såret.  Så fikk jeg så sykt mange stygge meldinger fra hun som reiste med paret. 

Folk som minner meg om søsteren min er også røde flagg for min del 🫣

Anonymkode: 0ae2b...95f

AnonymBruker
Skrevet

Folk som utnytter andre. Feks de som er med deg men så snart noen de anser som «høyere status» dukker opp så betyr du ingenting. Folk som lyver, og alltid skal skryte av seg selv. Folk som snylter. Folk med depresjon, de er engityver. Folk som smisker med sjefen….

Anonymkode: b70ad...00e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trekker meg igrunn unna ALLE mennesker som ikke er sosialt komptente, empatiske, mentalt i balanse, positive, intelligente, reflekterte og 100% oppegående. Det som får meg til å løpe fortest bort er: latskap, sutring, intens og pågående oppførsel, null sosiale antenner, lav intelligens. 

Anonymkode: b375b...d5e

• Nyttig 3
Skrevet

Folk som får alt til å dreie seg om seg selv og tro at det som skjer i deres liv er det viktigste og mest interessante, uten å spør hvordan andre har det.

Også folk som lyver, baksnakker og lager drama. 

AnonymBruker
Skrevet

- Folk som ALLTID klager, som aldri har noe positivt eller fint å snakke om

- Humørsyke folk. Har null respekt for folk som ikke gidder å ta seg sammen og oppføre seg som folk. 

Jeg er raus og lar venner og kolleger ha en dårlig dag, men kutter ut/begrenser kontakt med de som kun har "dårlige dager". 

Anonymkode: b85f5...024

• Liker 2
Skrevet

Folk som spinner om sannheten til sin egen vinning. 

Folk som sier ting for å heve sin egen selvfølelse og tråkker på deg

Selvsentrert

Alltid snakker stygt om andre

Som ikke er genuine og fake hver gang vi sees. 

Ikke ser meg som venn og dine behov, eller vil meg godt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en kollega jeg forsøkte å bli kjent med og gå turer med. Hun er fra et annet land var vant til at norske venner tilrettela for henne på tur, noe jeg og måtte gjøre. Jeg ble en slags tjener. Primadonna. Hun snakket bare om seg selv. Var overhodet ikke interessert i ting jeg hadde å fortelle. Og hun irriterte seg åpenlyst over meg store deler av tiden, hvordan jeg sa og gjorde ting. 

Henne kuttet jeg ut. Det var det tydeligvis andre og som gjorde, for hun hadde ikke mange venner. 

Anonymkode: 471e9...5e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når de vet det dem driver med ikke er greit og velger og bruke : du skal være glad jeg værtfall ikke gjør sånn og sånn får det gjør den og den

Anonymkode: eda66...056

Skrevet

Nevrotiske, uintelligente, overtroiske og selvopptatte kommer raskt på listen.

AnonymBruker
Skrevet

Selvopptatte mennesker som kun snakker om seg selv, de som lever av sladder, de som forsøker å få meg til å mene noe om andre der hvor jeg ikke vil ha en mening før jeg selv har blitt kjent med de.

Anonymkode: 9e613...be1

Skrevet

Narsissister

manipulerende mennesker 

konfliktsøkende mennesker

De som baksnakker andre

oppsøker å skaper drama

Så ja.. jeg er nesten som Viggo venneløs😂😂

Skrevet (endret)

.

Endret av Supermerry
Skrevet (endret)

.

Endret av Supermerry
Skrevet

Bråkete, brautende, breiale og hensynsløse mennesker.

Mennesker som er ufine mot andre i mitt påsyn.

Mennesker som er voldelige utover sjelden, nødvendig nødverge etter angrep osv.

Skrytende mennesker.

Selvhøytidelige og pompøse mennesker.

Mennesker som helst vil prate om problemene sine og/eller hvor forferdelige alle andre er mesteparten av tiden.

Mennesker som har så dårlige sosiale antenner at de spør og graver om private ting, selv etter mange tydelige signaler om at det ikke er et passende tema.

Mennesker som snakker om stjernetegn, chakra, karma, åndereiser, homeopatiske vidunderkurer osv.

Mennesker som lider av den ulykksalige kombinasjonen dum, kunnskapsløs, nedlatende og selvrettferdig.

Listen er lang fordi jeg har levd lenge. Da jeg var helt ung, tror jeg listen begrenset seg til: Slem mot meg, slem mot andre, selvhøytidelig og nedlatende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...