Gå til innhold

Hva slags oppførsel gjør at du trekker deg unna og fader ut mennesker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takler dårlig de som overtar eventyr o flyter de hjemveien seg fordi barna må kjøres, bedre plass, bla bla.

De som stadig har store prosjekter på gang som plutselig ikke var gøy likevel. Eks drivhus må jo vannes hele tiden, geiter oi de driter overalt , høns oi de spiser eggene, bier.. oi de svermer jo plutselig osv osv. 

Anonymkode: 5a9d2...185

Eventyr=event 

Anonymkode: 5a9d2...185

Gjest Blåmonster
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hva er dine røde flagg i relasjoner med venner, naboer og andre mennesker? 

Hvor er dine grenser for akseptabel oppførsel før du begynner å trekke deg unna mennesker?

Nevn gjerne eksempler på hva noen har gjort som førte til at du trakk deg unna.

Anonymkode: 57b5a...bd8

- at dem er konfliktsky forteller alle andre en dem det gjelder 

- at dem ikke tar til seg ting, trenger ikke å være enig, men du merker du prater til en vegg da smiler jeg bare ,  så å trekke meg unna, jeg er litt barnslig så da blir ikke de møtt med forståelse av meg siden heller.

mange tåler ikke sinte folk , dette fikser jeg egentlig ganske bra, men liker ikke folk som er i rolle, alså noe annet en seg selv.

Gjest Blåmonster
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Narsissister 

Anonymkode: 6f87d...346

Er vi ikke alle litt det, men ja folk med sterke trekk er slitsomme ,føler litt tiden vi er i dyrker prosjekt jeg jeg jeg jeg!  

AnonymBruker
Skrevet
Blåmonster skrev (2 timer siden):

Er vi ikke alle litt det, men ja folk med sterke trekk er slitsomme ,føler litt tiden vi er i dyrker prosjekt jeg jeg jeg jeg!  

joda, men de fleste blir jo ganske flaue før de liksom når narsissist-nivået. Egentlig tror jeg narsissister egentlig bare har stagnert som barn. Det er barn i voksenkropp. De tenker som små barn. 

Anonymkode: f6cc3...42f

AnonymBruker
Skrevet

Folk som snylter. Synes det er ekstremt usjarmerende med voksne personer, som prøver å vri seg unna regningen når vi er ute og spiser. 

Glemmer aldri da jeg var på jobbreise og plutselig hadde fått et påslag på regningen på rommet mitt. En kollega hadde bestilt mat og drikke og bedt om å få satt det på mitt rom-nummer. Hun trakk på skuldrene og sa at hun ikke hadde råd til å legge ut for dette selv. Jeg svarte at det hadde ikke jeg heller. Hun ble sur og sa at hun aldri skulle be meg om å låne noe mer. Jeg svarte at det var fint, for jeg hadde ingen planer om å låne bort noe til henne heller. 

Anonymkode: 97e5a...be2

• Liker 7
Skrevet

Jeg har vært tøff de siste årene. Og livet er bedre. Dersom jeg inviterer til å møtes et par ganger, og dette ikke blir prioritert er du ute rett og slett. Da trenger vi ikke hverandre.

Dersom "vennen" ikke stiller opp når jeg trenger det, er det kort vei ut. 

"Venner" som bare kritiserer eller kverulerer har også røket. 

Jeg tror det er mange som får venner på videregående etc, som man bare ender opp med å henge med i mange år. Det gjorde jeg i allefall. Men ikke nå lenger.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Folk som skal ha fordeler uten at de selv gir tilbake. Som oftest blir de sur når de ikke får det de er ute etter og forsvinner av seg selv.

Anonymkode: 2cb08...165

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
BlackSunshine skrev (4 timer siden):

Jeg har vært tøff de siste årene. Og livet er bedre. Dersom jeg inviterer til å møtes et par ganger, og dette ikke blir prioritert er du ute rett og slett. Da trenger vi ikke hverandre.

Dersom "vennen" ikke stiller opp når jeg trenger det, er det kort vei ut. 

"Venner" som bare kritiserer eller kverulerer har også røket. 

Jeg tror det er mange som får venner på videregående etc, som man bare ender opp med å henge med i mange år. Det gjorde jeg i allefall. Men ikke nå lenger.

Du inviterer og hvis det ikke passer så kutter du de ut?

Anonymkode: 5f859...731

AnonymBruker
Skrevet

De som overser/ikke hilser. Som tror de er bedre enn andre, og de har alltid lavt selvbilde. Jeg mister respekten for de, og jeg trekker meg langt unna!

Anonymkode: 7d6f4...4dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg sliter med mitt og er ganske åpen om det, hvis noen spør. (Delvis ufør) Men jeg takler ikke folk som spør og graver om ting de absolutt ikke har noe med, og heller ikke folk som kommer med "råd" om hvordan jeg skal bli frisk. Jeg har vært kronisk syk i 30 år, og har allerede prøvd alt jeg makter for å bli bedre. 

Ble kjent med ei på jobb, og hun virka passe morsom og grei, helt til vi etter noen måneder skulle møtes på fritiden for å gå tur. Ble nærmes et forhør, og hun hadde fryktelig mye å si om plager lik mine, behandlinger som finnes, har du prøvd ditt og datt og og og... Hun tok absolutt ikke hintet om at jeg ville snakke om noe annet. Senere på jobb så kunne hun plutselig komme og spørre om psyke og helse, selv om det var folk i nærheten. Jeg hadde fortalt henne at jeg ikke likte oppmerksomhet, støy og mye folk, og at det var derfor jeg ikke alltid spiste lunch i kantina (hun spurte om konkret om det). Etter turen så gjorde hun et stort nummer ut av det, og sa høyt "Nå må du komme og spise sammen med oss!" Det ble med den ene turen, og det var ikke noe sorg fra min side da hun fikk seg jobb en annen plass. 

Har også en kollega som er svært på meg med gode råd for å bli bedre. I følge henne så er jeg syk fordi jeg ikke jobber full stilling. Prøver å fortelle at det dessverre ikke er slik ting virker for meg, og at jeg antagelig ville ha blitt sykere hvis jeg hadde tatt på meg mer arbeid.

De som ikke tror på psykisk sykdom og mener enkelte psykiske og fysiske diagnoser er fjas og tull, holder jeg meg også langt unna.

Anonymkode: 903df...cbe

Dette er grunnene til at jeg ikke snakker om psyken min (angst). Noen mister respekten for deg, da de ser ned på mennesker med psykisk sykdom, andre tror at du lyver eller overdriver for å slippe unna ting eller for å få oppmerksomhet, mens andre igjen er så overmedlidende at de nesten klapper deg på hodet.

Anonymkode: a4e34...444

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

- de som bruker deg som emosjonell  søppeldunk. Laster all  sin dritt på deg"godt å få detut/ du er så god å snakke med ".  Men det går ikke begge veier. ..

- de som.skylder på omgivelsene  sine for sin sin egen bitre og negative oppførsel.

- de som er solskinnsvenner. Trekker seg vekk når du har det tøft (  dødsfall feks) Men når de ser på sosiale  medier at  det er medvind så spør de"du ser så godt  ut" la oss ta en fest snart.

-de som som har et svart / hvitt  syn på ting.

- de som er stuck i fortiden- tar opp det samme omatt og omatt.

Anonymkode: 62bc3...141

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk som ikke tar ansvar for egne handlinger.

Anonymkode: 30df9...cf4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Folk som fremstår som arrogante og overlegne hadde jeg fadet ut. Det har jeg mer opplevd i jobbsammenheng enn privat riktignok. Men forholder meg til de profesjonelt og litt distanse.

Anonymkode: f2490...b31

Skrevet (endret)

Mennesker som er svært selvrettferdige, ikke tar ansvar for egne ord eller handlinger og har en karakter som vitner om overdreven egoisme og arroganse. 

Endret av Therealslimshady
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg takler ikke mennesker som bare skal snakke om sykdom 24/7. Vært borti noen sånne, fadet dem lett ut. Nyttet ikke å si at jeg synes det var slitsomt og uinteressant å høre på. Suger absolutt all energi. Jeg jobber med å høre om andres sykdom hver eneste dag, trenger det ikke på fritiden og.  

Anonymkode: 2826d...af4

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trekker meg unna mennesker som er kun opptatt av seg og sitt. Som ikke har en eneste tanke for andre, men babler i vei om sitt liv uten å gidde å høre eller spørre om andre.

Anonymkode: d4775...318

• Liker 2
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Du inviterer og hvis det ikke passer så kutter du de ut?

Anonymkode: 5f859...731

Inviterer. Forsøker å finne tidspunkt. Han/hun skal komme tilbake, det skjer ikke. Et par slike runder er for meg tilstrekkelig, ja. Det går fin-fint. 

AnonymBruker
Skrevet

Gjerrighet, manipulering, baksnakking

Anonymkode: bee7d...725

AnonymBruker
Skrevet

At de ikke tar hensyn og kun tenker på seg selv. Ser mangen skriver baksnakking her men det gjør vel alle i større og mindre grad…å ventilere litt til venner syntes jeg er greit . Betyr ikke at man misliker personen selv om man ikke liker alt de gjør. 
Det blir verre å forholde seg til folk som aldri tenker på hva andre trenger og vil. Ser kun sine egne behov . Det er slitsomt og ett vennskap må gå to veier .

Ellers trekker jeg meg unna mennesker når jeg merket at kjemien ikke er der. Har heldigvis min lille gjeng, litt kolleger og familie ..så føler ikke behov for å ha flere rundt meg. 

Anonymkode: 4b51a...6f4

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De som forventer å ha en slags direkte linje til meg der jeg må være tilgjengelig 24/7. Og kommer med såre kommentarer om man ikke er det.

»Jeg ringte deg kl 12.03 i går, og du tok ikke tlf!» Hjelpes, så krise.

En av flere grunner til at jeg ikke slipper folk inn på meg lenger🫣Selv om det til tider er ensomt, er det likevel bedre enn mas og gnaging.

Anonymkode: 7a44f...2d4

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...