Gå til innhold

Hva slags oppførsel gjør at du trekker deg unna og fader ut mennesker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

At de er "medvindsvenner", altså at de ikke er hos meg når jeg trenger de i feks en livskrise.

Anonymkode: f6196...ea6

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvis det er gjentakende at kontakt med dem gjør at jeg føler meg tappet for energi. Noen har en usedvanlig evne til å suge energi og glede fra sine omgivelser. Slike mennesker bruker jeg ikke tid på lenger. Lærte å kutte dem ut etter at jeg passerte 25. Det var rett og slett befriende og overraskende hvor stor forskjell det gjorde. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk som begynner å leke deilige og som er veldig seriøse. Æsj. Hater den kombinasjonen. Man må ha humor om man skal leke deilig. 

Anonymkode: f6cc3...42f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fadet ut en venninne fordi hun var så smålig. Eksempler: jeg inviterte ofte til middag etc der jeg spanderte alt. Når hun inviterte tilbake måtte jeg enten ta med mat eller vippse.. Når jeg la ut for ting «glemte» hun alltid å vippse, men var svært opptatt av at jeg og andre alltid måtte betale tilbake. Ble til slutt lei av hele dama.

Anonymkode: 7e770...a4e

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Fader ut de jeg mister energi av å være med, heller enn å få energi av.

Man merker fort hvordan man selv reagerer når noen ønsker å finne på noe, om man forsøker å få det til å passe, eller om man forsøker å finne en god grunn til å la være.

Med unntak om gi/ta og opptatte perioder, selvsagt, men som en guideline så er det den jeg følger.

Anonymkode: 52e45...1eb

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk som aldri tar ansvar for egen oppførsel men alltid finner noe eller noen andre å skylde på. 

Anonymkode: 2e3c5...9c3

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De som utnytter venner økonomisk og de som baksnakker  og er sneversynte og fordomsfulle. De som stenger en ute og de som slenger med leppa. 

Anonymkode: 1f4c7...6c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk som lyver, eller skryter/overdriver sånn at du skjønner at det er en røverhistorier de forteller... Eller folk som drar deg inn i krangler (spes par), det er så flaut og noe jeg ikke orker. Har noen bekjente jeg traff på en fest hos noen felles kjente. Plutselig spør dama hva jeg syns om den stygge sveisen til mannen.. Han hadde gått alene til frisøren tidligere på dagen. Klippen var helt normal.. Hun la ut om den stygge sveisen og hvor dum han var, og spurte hva jeg syntes..  rett foran han..  Og ble irritert når jeg støttet han, eller sa at han var jo voksen og klarte vel å finne en sveis selv. 

Anonymkode: 72dd1...3c5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Lost little girl skrev (9 timer siden):

Selvsentrerte mennesker trekker jeg meg unna. Jeg fadet ut en venninne som kunne sitte i timesvis og prate om seg selv og viste null interesse tilbake. Kom andre til orde, fikk hun raskt samtalen til å dreie om seg selv igjen. Sånne folk orker ikke jeg å bruke tid på. 

Samme her! Det hender jeg er på besøk hos naboen, og hun har ei slik venninne som kommer på besøk hver dag! 

I utgangspunktet er det koselig å besøke naboen, men ikke etter at venninnen hennes begynte å være der "hele tiden". Da er det hun som prater om seg og sitt. I tillegg virker det som hun helst vil ha hun naboen for seg selv, og nærmest ikke vil gå så lenge jeg er der. 😅 Tidligere hadde naboen flere som kom på besøk, men nå er det nesten aldri noen andre der, - snart så jeg slutter å dra på besøk også.....

Anonymkode: 92ad4...962

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fader ut voksne som oppfører seg stygt mot eller er med på å utestenge barn , folk som er hyggelig en dag og overser deg/er sur neste dag, folk som snakker stygt om andre, folk som ser at noen mobber og ikke gjør noe, folk som er opptatt av å være med kjendiser/de kule

Anonymkode: 4013f...7f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når de later som jeg er så viktig for dem og betyr så mye for dem, men viser gang på gang at de foretrekker andre over meg.

Hadde feks en «bestevenninne» som sa jeg var hennes aller beste venninne, søsteren hun aldri fikk, og hun ble kjempesjalu om jeg fant på noe med andre venninner, men hun prioriterte alltid andre over meg, avviste meg og latterliggjorde meg foran andre. 

Var utrolig vondt da jeg innså at hun faktisk ikke var en venninne, tok meg år å komme over henne, men veldig glad for det nå (selv om det fremdeles kan stikke litt).

Anonymkode: f2fec...9a0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme her! Det hender jeg er på besøk hos naboen, og hun har ei slik venninne som kommer på besøk hver dag! 

I utgangspunktet er det koselig å besøke naboen, men ikke etter at venninnen hennes begynte å være der "hele tiden". Da er det hun som prater om seg og sitt. I tillegg virker det som hun helst vil ha hun naboen for seg selv, og nærmest ikke vil gå så lenge jeg er der. 😅 Tidligere hadde naboen flere som kom på besøk, men nå er det nesten aldri noen andre der, - snart så jeg slutter å dra på besøk også.....

Anonymkode: 92ad4...962

Uff, så slitsomt! Hadde ikke orket det i lengden, nei😅

• Liker 1
Skrevet

Folk som bare prater om seg selv og ikke lytter

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trekker meg unna falske, usikre, selvsentrerte, naive, kontrollerende og stakkarslige mennesker

Anonymkode: 10413...9f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når de insisterer på å dele sprøyter uten å si fra at de har HIV. Maken til frekkhet altså, då er det over og ut for min del.

Anonymkode: 36f65...abc

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når de insisterer på å dele sprøyter uten å si fra at de har HIV. Maken til frekkhet altså, då er det over og ut for min del.

Anonymkode: 36f65...abc

🫣 Noe sier meg at du burde skifte miljø.

Anonymkode: 07735...53b

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er flere typer mennesker jeg takler dårlig, men en type jeg kom til å tenke på når jeg leste her, er personer som er for positiv/glad, energisk, støttende, omsorgsfull osv. Jeg klarer ikke å tro på dem, det er umulig å være slik 100%, og det fikk jeg bekreftet av en tidligere kollega. Hun var alt jeg nevnte over, alltid så positiv og støttende, virket som hun brydde seg sååå mye. Iom at jeg ikke stoler på slike, så holdt jeg litt igjen, altså jeg åpnet meg ikke helt, slapp henne ikke helt inn, og etterhvert oppdaget jeg at hun baksnakket folk til alle kanter. Hun fortalte ting folk hadde fortalt henne i fortrolighet, hun nikket og smilte når folk snakket med henne, for så å snu seg å himle med øynene. Falske mennesker liker jeg ikke. 

Anonymkode: b5bf7...c08

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ei venninne der alt var en konstant konkurranse. Jeg tok en grad på universitetsnivå som gir beskyttet tittel, og hun hadde et relatert fag som valgfag på VGS, og var hellig overbevist om at hun kunne mye mer enn meg, og introduserte seg med nevnte beskyttede tittel. Blir som å ha kropp og helse som fag på VGS og introdusere seg som Dr. Hansen i enhver samtale.

I tillegg handlet alt om IQ, hjerneceller og gener. Om noen ikke skar ost slik hun skar ost, så var det jo heeelt tilbakestående og hun tok på seg å lære opp den ene hjernecellen de hadde, og det gjorte hun alltid et poeng av. De hadde jo ikke arvet gener til noe annet. Hun hadde også egenkomponerte navn på ting som hun mente var mer riktig og alle som ikke umiddelbart adopterte dette var idioter. Kokt potet var det nemlig ikke noe som het, det het vannpotet og hun rettet på alle som måtte komme i skade for å nevne kokt potet. Og når folk trakk seg unna så var de truet av hennes IQ. Menn som ikke var interessert var homse.

Gurimalla jeg ble lei.

Anonymkode: 378da...a55

• Liker 8
Gjest Hailly
Skrevet

Jeg har adhd og liker bare andre som også har adhd. 

"Normale" mennesker ser ned på meg. 

Da fortrekker jeg faktisk løgnere, narsissister, de som slarver og lager drama framfor de "normale". Til og med en drita full og voldelig ubehandla borderliner er å foretrekke. De er i det minste interessante. 

Jeg har ingen eksempler. Fordømmelsen og forakten for meg ser jeg i blikket og kroppsspråket. 

AnonymBruker
Skrevet

Takler dårlig de som overtar eventyr o flyter de hjemveien seg fordi barna må kjøres, bedre plass, bla bla.

De som stadig har store prosjekter på gang som plutselig ikke var gøy likevel. Eks drivhus må jo vannes hele tiden, geiter oi de driter overalt , høns oi de spiser eggene, bier.. oi de svermer jo plutselig osv osv. 

Anonymkode: 5a9d2...185

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...