Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tenkt seg på Abba i oslo? Skulle ut og bestille billetter,men utrolig utplukket allerede. Hvordan er det å sitte på balkongen på Christiania? 

Anonymkode: a7fe4...d60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke. ABBA eksisterer ikke lengre. De er et blekt, falmet minne. Godt at spotify har alt det gamle. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (12 minutter siden):

Absolutt ikke. ABBA eksisterer ikke lengre. De er et blekt, falmet minne. Godt at spotify har alt det gamle. 

???????????

Musikkhistorisk sett er Spotify en verdiløs dass; forsøk å finne den fulle versjonen av ABBA-s aldri offisielt utgitte "Just LIke That", eller de bevarte Beatles-konsertene på Spotify.

Anonymkode: 88957...347

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

???????????

Musikkhistorisk sett er Spotify en verdiløs dass; forsøk å finne den fulle versjonen av ABBA-s aldri offisielt utgitte "Just LIke That", eller de bevarte Beatles-konsertene på Spotify.

Og siden jeg selv ikke bruker Spotify, aner jeg ikke hvilken versjon av sangene de benytter, men om de bruker 2005-remasteringen fra "The Complete Studio Recordings", har dette forferdelig dårlig kvalitet i forhold til lydbildet:

https://dr.loudness-war.info/?artist=ABBA&album=2005

Skrevet

Så lenge jeg finner det jeg vil ha og er fornøyd med det, så betyr ikke spesifisering og remastring etc. noe. 
Jeg liker spotify godt jeg.  :) 

AnonymBruker
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (4 minutter siden):

Så lenge jeg finner det jeg vil ha og er fornøyd med det, så betyr ikke spesifisering og remastring etc. noe. 
Jeg liker spotify godt jeg.  :) 

Forstår at Spotify kan virke som en enkel løsning, men hvis man vil ha ABBA med bedre lyd, kan man rippe musikken fra platene gitt ut før "Loudness War" begynte å ødelegge den ved å sku opp bassen i remasteringen, og ha musikken lagret lokalt på mobilen uten å strømme den; den retro mp3-spilleren hadde sine fordeler. Eventuelt kan man sette opp sin egen server, og  få musikken derfra.

Åndsverkloven tillater også at man kan dele denne musikken med gode venner; da får alle ens venner gratis musikk i god kvalitet for resten av livet, og kan gi pengene de bruker på Spotify til folk som dør av sult, eller andre bedre formål. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...