AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #1 Skrevet 1. juni 2024 Jeg er fast vikar i en kommunal barnehage og forsto hvis du jobber 3 år i barnehage så har du rett på fast ansettelse i en barnehage . Men hva skjer hvis du blir gravid i mellom de 3 årene ? . Må jeg begynne på nytt liksom ? Anonymkode: 4962a...d50
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #2 Skrevet 1. juni 2024 Ja, du har ikke ansettelseforhold med de da lenger så da mener jeg du startet på 0 igjen.. Anonymkode: d8022...d52 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #3 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg er fast vikar i en kommunal barnehage og forsto hvis du jobber 3 år i barnehage så har du rett på fast ansettelse i en barnehage . Men hva skjer hvis du blir gravid i mellom de 3 årene ? . Må jeg begynne på nytt liksom ? Anonymkode: 4962a...d50 Så enkelt er det ikke. Det er bare hvis de beholder deg at du har rett på å bli fast ansatt. De må ikke ansette deg fast, men da kan de heller ikke fortsette å holde deg som vikar. Anonymkode: d1b14...a34
Mokkabønna24 Skrevet 2. juni 2024 #4 Skrevet 2. juni 2024 Det var ikke det de i barnehagen eller fagforbundet forklarte meg , de sa hvis du har timer som beregnes på 3 år i kommunal barnehage , så har man rett på fast jobb etter den tid i en annen barnehage. Barnehagen kan ikke beholde meg , jeg kan søke i fast hvis de har en stilling ledig .Eller så må jeg jobbe i en ny barnehagen som vikar og så kan de ansette meg hvis de er fornøyde.
Mokkabønna24 Skrevet 2. juni 2024 #5 Skrevet 2. juni 2024 Utdanningsforbundet.no Arbeidsmiljøloven gir adgang til bruk av midlertidig ansettelse for et bestemt tidsrom under noen vilkår. Men du har krav på fast ansettelse når: Du har vært sammenhengende midlertidig ansatt som vikar i mer enn 3 år Du har vært sammenhengende midlertidig ansatt og utført arbeid av midlertidig karakter som for eksempel sesongarbeid, ekstrahjelp eller prosjektarbeid i mer enn 4 år.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #6 Skrevet 2. juni 2024 Mokkabønna24 skrev (1 time siden): Det var ikke det de i barnehagen eller fagforbundet forklarte meg , de sa hvis du har timer som beregnes på 3 år i kommunal barnehage , så har man rett på fast jobb etter den tid i en annen barnehage. Barnehagen kan ikke beholde meg , jeg kan søke i fast hvis de har en stilling ledig .Eller så må jeg jobbe i en ny barnehagen som vikar og så kan de ansette meg hvis de er fornøyde. Anonymkode: d1b14...a34
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #7 Skrevet 2. juni 2024 Mokkabønna24 skrev (1 time siden): Det var ikke det de i barnehagen eller fagforbundet forklarte meg , de sa hvis du har timer som beregnes på 3 år i kommunal barnehage , så har man rett på fast jobb etter den tid i en annen barnehage. Barnehagen kan ikke beholde meg , jeg kan søke i fast hvis de har en stilling ledig .Eller så må jeg jobbe i en ny barnehagen som vikar og så kan de ansette meg hvis de er fornøyde. Hvis du har vært sammenhengende ansatt ja. Hvis du bytter barnehage er du jo ikke det. Anonymkode: d1b14...a34 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #8 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis du har vært sammenhengende ansatt ja. Hvis du bytter barnehage er du jo ikke det. Anonymkode: d1b14...a34 Jo, hvis begge barnehagene du har jobbet i er kommunale. Da er det kommunen som ansetter, ikke selve bhg. Anonymkode: a2249...556 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå