Gå til innhold

Fast vikar i kommunal barnehage og fast jobb etter 3 år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fast vikar i en kommunal barnehage og forsto hvis du jobber 3 år i barnehage så har du rett på fast ansettelse i en barnehage . Men hva skjer hvis du blir gravid i mellom de 3 årene ? . Må jeg begynne på nytt liksom ? 

Anonymkode: 4962a...d50

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du har ikke ansettelseforhold med de da lenger så da mener jeg du startet på 0 igjen..

Anonymkode: d8022...d52

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg er fast vikar i en kommunal barnehage og forsto hvis du jobber 3 år i barnehage så har du rett på fast ansettelse i en barnehage . Men hva skjer hvis du blir gravid i mellom de 3 årene ? . Må jeg begynne på nytt liksom ? 

Anonymkode: 4962a...d50

Så enkelt er det ikke. Det er bare hvis de beholder deg at du har rett på å bli fast ansatt. De må ikke ansette deg fast, men da kan de heller ikke fortsette å holde deg som vikar.

Anonymkode: d1b14...a34

Skrevet

Det var ikke det de i barnehagen eller fagforbundet forklarte meg , de sa hvis du har timer som beregnes på 3 år i kommunal barnehage , så har man rett på fast jobb etter den tid i en annen barnehage. Barnehagen kan ikke beholde meg , jeg kan søke i fast hvis de har en stilling ledig .Eller så må jeg  jobbe i en ny barnehagen som vikar og så kan de ansette meg hvis de er fornøyde.

Skrevet

Utdanningsforbundet.no 

Arbeidsmiljøloven gir adgang til bruk av midlertidig ansettelse for et bestemt tidsrom under noen vilkår. Men du har krav på fast ansettelse når:

• Du har vært sammenhengende midlertidig ansatt som vikar i mer enn 3 år 
  • Du har vært sammenhengende midlertidig ansatt og utført arbeid av midlertidig karakter som for eksempel sesongarbeid, ekstrahjelp eller prosjektarbeid i mer enn 4 år.
AnonymBruker
Skrevet
Mokkabønna24 skrev (1 time siden):

Det var ikke det de i barnehagen eller fagforbundet forklarte meg , de sa hvis du har timer som beregnes på 3 år i kommunal barnehage , så har man rett på fast jobb etter den tid i en annen barnehage. Barnehagen kan ikke beholde meg , jeg kan søke i fast hvis de har en stilling ledig .Eller så må jeg  jobbe i en ny barnehagen som vikar og så kan de ansette meg hvis de er fornøyde.

AnonymBruker
Skrevet
Mokkabønna24 skrev (1 time siden):

Hvis du har vært sammenhengende ansatt ja. Hvis du bytter barnehage er du jo ikke det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvis du har vært sammenhengende ansatt ja. Hvis du bytter barnehage er du jo ikke det.

Jo, hvis begge barnehagene du har jobbet i er kommunale. Da er det kommunen som ansetter, ikke selve bhg. 

Anonymkode: a2249...556

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...