Gå til innhold

Det beste du vet å drikke ved halsinfeksjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har pådratt meg en liten halsinfeksjon/lett forkjølelse og vil gjerne forsøke å bremse utviklingen mest nylig. Evt bare lindre symptomene. Holder meg i ro fra trening på tredje dagen nå (er aktiv løper). Drikker mye vann, gurgler saltvann, har kjøpt brustabletter mot slim i halsen. 

overdriver ikke inntak av c-vitamin, da jeg vet det fungerer best forebyggende. 
noen tips og råd fra deg?😃

Anonymkode: e1e9b...7b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Varm drikke med honning. Honning virker lindrende på sår hals og hoste. F.eks. nypete med honning eller en kopp varm melk med honning. 

Anonymkode: 1b01b...9b6

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jegermeister lindrer godt. 

Ellers synes jeg det beste er å tulle et varmt skjerf godt rundt halsen, varme hjelper mye. 

Anonymkode: 7240a...e5a

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har veldig vondt, så mos paracett i mellom to skjeer fyll skjeen med vann og svelg. Da legger pulveret seg i halsen og lindrer godt. Smaker vondt, men må ikke skylle med vann. 

Spis is, eller isbiter. 

Ta det med ro og slapp av. 

God bedring. 

Anonymkode: 5b634...842

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Lemsip

Anonymkode: 5ca88...796

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du har veldig vondt, så mos paracett i mellom to skjeer fyll skjeen med vann og svelg. Da legger pulveret seg i halsen og lindrer godt. Smaker vondt, men må ikke skylle med vann. 

Spis is, eller isbiter. 

God bedring. 

Tusen takk!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spis is, eller isbiter. 

God bedring. 

Dette var merkelig. Medikamentet tas opp i blodet, det legger seg ikke ved området man har smerter og gir smertelindring på den måte. Mye kan selvfølgelig ha placeboeffekt, så jeg skal ikke frata deg din subjektive opplevelse, men dette rådet er ikke helt faktabasert. 

Anonymkode: cb71d...711

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette var merkelig. Medikamentet tas opp i blodet, det legger seg ikke ved området man har smerter og gir smertelindring på den måte. Mye kan selvfølgelig ha placeboeffekt, så jeg skal ikke frata deg din subjektive opplevelse, men dette rådet er ikke helt faktabasert. 

Anonymkode: cb71d...711

Ts her. Jeg har til nå ikke tatt noe smertestillende, men kommer nok til å svelge de hele om jeg må ta ☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ts her. Jeg har til nå ikke tatt noe smertestillende, men kommer nok til å svelge de hele om jeg må ta ☺️

Spis masse honning, hvitløksfedd… om du har ingefær og sitron, så kjør alle disse 4 i blenderen (evt med litt vann). Funker gull. Evt litt chili! Det kurerér mye ❤️

God bedring!

• Hjerte 1
Skrevet

Sitronte med honning

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Konjakk.

Anonymkode: 46f2c...c9a

Skrevet

Jeg takler ikke varm drikke som f.eks varm te når jeg har dette. Men jeg sverger til en drikk som har blitt kalt "epleslang" på folkemunnet her jeg bor. 

(Til) 2 dl eplejuice 

2 teskje honning 

Et dryss chili 

Et dryss kanel 

Litt rasp av ingefærrot 

Dette varmes opp for så å avkjøles i kjøleskapet. Jeg lager også isbiter av den samme drikken og har i ved servering.

Drikken er også god varm om en foretrekker det

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper Halspastiller med lidocain når jeg er i Spania, kan anbefales. Og Lemzip når i Storbritannia. 

Ellers er det ikke så mye du kan gjøre, ta kombo av paracet og Ibux og hvil deg litt om du blir sliten. Men du tåler jo fint moderat aktivitet om du har en halsbetennelse. 

Anonymkode: b323b...056

• Hjerte 1
Skrevet

Spise is.. bakterier liker seg i varmen

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (5 timer siden):

Jeg takler ikke varm drikke som f.eks varm te når jeg har dette. Men jeg sverger til en drikk som har blitt kalt "epleslang" på folkemunnet her jeg bor. 

(Til) 2 dl eplejuice 

2 teskje honning 

Et dryss chili 

Et dryss kanel 

Litt rasp av ingefærrot 

Dette varmes opp for så å avkjøles i kjøleskapet. Jeg lager også isbiter av den samme drikken og har i ved servering.

Drikken er også god varm om en foretrekker det

Takk for tips. Det hørtes godt ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...