Gå til innhold

Male taket på soverommet blått? Hvilke veggfarge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal male om leiligheten. Er det noen her som kan hjelpe meg med valgets kvaler? 

Skal male tre rom i leiligheten og setter sammen farger og nyanser nå. Har landet på at jeg liker det som assosieres til jord, hav, trær og natur.

Veggene på barnerommet vurderer jeg å male i Jotuns "subtle green". Liker tanken om en "blå himmel" til, dvs. blått tak.

Men vil dette kræsje? Når jeg googler finner jeg ingen forslag til blåfarger som kan passe til. På fargekartet lurer jeg på om f.eks. "ocean air" eller "natural blue" kan passe. Tenker at "coastal blue" blir for mørk? 

Har prøvd endel grønnfarger som pale linden, green harmony, laurbær og treasure. Men her synes jeg ingen av dem funket helt på barnerommet. Skal ha green harmony på kjøkkenveggen da, og tenker Skandinavisk lys på stuevegger. Liker innslag av tre, brunt og naturmaterialer i interiøret.

Alle tips og erfaringer mottas med takk! :)

Anonymkode: e7923...a9a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er finest med samme farge på vegg og tak om man skal male taket i en annen farge enn hvitt.

Ocean air ser helt annerledes ut i virkeligheten hos meg enn på fargekart/inspirasjonsbilder. Jeg malte opp prøver på den på flere vegger og den fremstår grå og relativt mørk.

Anonymkode: 18799...fe6

AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill! Jeg tenker egentlig som deg tror jeg, at det vil bli mest harmonisk med vegg og tak i samme farge. Da må jeg enten la gå ideen min om blått tak/himmel og male alt grønt, eller eventuelt male veggene også blå. Men det er allerede blått og det ønsker jeg meg jo egentlig bort fra, tror jeg. Selv om kanskje rommet kunne blitt finere i en finere og lysere blåfarge.

Grå og mørk er jeg ikke så interessert i. Så interessant at du sier ocean air ble det hos deg. På bilder ser den jo så lys og fresh ut.

Anonymkode: e7923...a9a

AnonymBruker
Skrevet

Viss du sender inn til jotun hvilke farger du har på gulv og møbler, og hva du liker får du tips til hva som kan passe😄 

jeg sendte inn bilder innvendig av huset vi hadde kjøpt. Gulv, kjøkken og hvilke møbler vi hadde kjøpt. Sa hvilke farger jeg likte. Fikk farger til alle rom i huset som passer sammen😄er kjempe fornøyd😍

Vi maler vegger og tak i samme farge i alle rom. 

har malt barnerommene i:  

antique green

Nordic breeze

Pale linden

Observe

skandinavisk lys

Anonymkode: b5a1a...fc4

AnonymBruker
Skrevet

Malte nylig soverommet, men jeg blåfargen på veggene. Valgte nordisk hav, og synes den er flott. Veldig fornøyd 🙂

Anonymkode: dc8a5...d1a

AnonymBruker
Skrevet

Det ser ut som du liker farger som har endel gult og rødt i seg. Det gjør jeg også! Sjekk ut collected blue. Vi har den på badet, men den er nok fin på et barnerom også. 

Anonymkode: 9d833...df8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...