Gå til innhold

Naboer, vennlighet og omgangsform

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi er nytilflyttet til et veldig hyggelig nabolag, der vi allerede er blitt kjent med flere av naboene. Særlig ett par er særdeles hjelpsomme, og inviterer oss støtt og stadig også. En annen nabo er også supersnill, gir oss ting fra hagen, og vi alle slår av en prat hver gang man møtes. De som tidligere bodde her hadde årlige fester der naboer også var invitert.

Dette er absolutt ikke et problem, det er bare veldig hyggelig. Men det er så uvant for meg! Har ikke bodd slik tidligere at såpass nær kontakt med naboene har vært naturlig. Jeg er litt sjenert og sky av natur, kanskje litt sosialt utilpass og klønete. Fordi dette er uvant for meg har jeg ligget våken og tenkt på hva jeg må gjøre av innsats, f.eks før jul, eller nå - ting jeg kanskje ikke skjønner av meg selv. Skal man bake og kjøpe blomster og gi til naboene før jul? Skal jeg bare gjengjelde ca det de gjør? Jeg får fort et gjengjeldelsesbehov, jeg synes det kan være vanskelig å ta i mot vennlighet og gaver. Pr nå har ikke jeg noe å gi fra hagen, f.eks, og jeg begynner å føle meg litt teit som bare tar i mot.

Det jeg lurer på er hvordan deres omgangsform med naboer er, i et nabolag med hus og hager?

Anonymkode: 563ad...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...