Gå til innhold

Hvilke farge til dette gulvet?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det nærmer seg overtakelse og jeg har endelig bestemt meg for gulv. Synes dette er fint og lys, og det blir nok veldig bra på gang og soverommene 😊 men, hvilke farger passer til sånt gulv? Tenker listene skal males hvite, de er i dag brun. Det er vegger på gang og en trappe oppgang jeg ikke klarer å bestemme hvilke farge jeg vil ha. Trappa er hvit.

https://www.rusta.com/no/no/laminatgulv-scandinavian-oak-p403013200101.aspx

Endret av Diana
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser for meg at farger med kalde toner passer godt til dette gulvet. Ulike blåtoner eller andre farger som har blå undertone. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg ser ikke for meg at farger med gul eller gyllen undertone blir like bra. 

Anonymkode: 7a330...8af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig den over, gulvet har en gråtone, og det blir feil med varme farger. Du kan ha grått, blått eller noe mot lilla.

Anonymkode: 31bbf...6c6

AnonymBruker
Skrevet

Kald grå farge, ville styrt unna den der. Med mindre du liker typisk sterile rom 

Anonymkode: ec22a...d52

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med alle over. Gulvet har en kald tone i seg, og vil ikke bli pent med varme og lune farger. Ville ikke kjøpt det gulvet selv, for å si det sånn.

Anonymkode: dbd08...ead

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Viss du sender inn til jotun hvilke farger du har på gulv og møbler, og hva du liker får du tips til hva som kan passe😄 

jeg sendte inn bilder innvendig av huset vi hadde kjøpt. Gulv, kjøkken og hvilke møbler vi hadde kjøpt. Sa hvilke farger jeg likte. Fikk farger til alle rom i huset som passer sammen😄 er kjempe fornøyd😍

Anonymkode: 931f1...fc1

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer også an på hvor mye lys det kommer inn i rommene du skal male, og om rommene er sørvendt eller nordvendt.Det er ikke lett å vite for oss når vi ikke vet noe om lysforhold .

Anonymkode: 91f3c...f5d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er uenig med flere her. Dersom man har mye varme farger i huset, så passer det fint med et kaldt og grått element. Hvis man derimot har mange kalde og gråe farger i huset, vil det bli skikkelig krasj med et varmt element. 

Anonymkode: 26c74...768

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2024 den 16.01):

Enig med alle over. Gulvet har en kald tone i seg, og vil ikke bli pent med varme og lune farger. Ville ikke kjøpt det gulvet selv, for å si det sånn.

Anonymkode: dbd08...ead

Hvorfor ikke? Og hvilke gulv ville du kjøpt?

Skrevet

2 av soverommene skal males i mørk blå. Hvordan vil det bli med dette gulvet?

Skrevet

Anbefaler denne blåfargen

IMG_0329.jpeg

Skrevet
Diana skrev (På 31.5.2024 den 22.37):

Det nærmer seg overtakelse og jeg har endelig bestemt meg for gulv. Synes dette er fint og lys, og det blir nok veldig bra på gang og soverommene 😊 men, hvilke farger passer til sånt gulv? Tenker listene skal males hvite, de er i dag brun. Det er vegger på gang og en trappe oppgang jeg ikke klarer å bestemme hvilke farge jeg vil ha. Trappa er hvit.

https://www.rusta.com/no/no/laminatgulv-scandinavian-oak-p403013200101.aspx

Jotun Antique Green kanskje? En dempet grønntone. Eller Butinox Galleri, en lekker rødfarge med noe kjøig i seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...