AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #1 Del Skrevet 31. mai 2024 Ser på Pinterest at noen anbefaler å ha spadag hjemme. Syns det høres morsomt ut, samtidig som ideene liksom virker litt urealistiske og sånn «mer moro på Pinterest enn i virkeligheten». Noen som har prøvd dette i praksis og fått det til å fungere? Anonymkode: 22043...12b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 1. juni 2024 #2 Del Skrevet 1. juni 2024 Tja. Og det jeg mener med det er at det fungerer for meg, jeg vet ikke om det fungerer eller vil fungere for andre. Jeg måtte sakte men sikkert gjøre dette etter å ha kommet inn i dårlige vaner med å behandle meg selv som en bagatell iforhold til hvordan jeg behandlet alle andre. Så jeg måtte sette "egenpleie" på agendaen, nå er det veldig mye som kan inngå i egenpleie blant annet hjemmespa men det viktigste er egentlig tid og tålmodig til å sette av en dag/kveld innimellom til dette Det viktigste er å utføre. Plotte det inn i kalenderen og gjennomføre det. Viss ikke har det så lett for at det "blir i morgen, og i morgen og i morgen" og så blir det aldri. Jeg har bare dusj hjemme hos meg men har kjøpt meg et sammenleggbart badekar og er veldig fornøyd med det *merknad: Jeg er en ganske petit kvinne, kanskje anerledes med et slikt badekar for de som er veldig høy/tykk det vet jeg ikke.* Uansett, jeg setter på spillelisten med zen musikk, tapper meg i et bad etter å ha fyrt igang levende lys og duftlys (jeg liker også røkelse, det vet jeg mange ikke liker men det er nå meg..) og jeg personlig liker å ha et glass rødvin til eller en kopp te og gjerne litt frukt som jordbær og melon: bare fordi det er digg... det er selvfølgelig valgfritt, som alt i ditt personlige spa opplevelse er. Det er badebombe og litt badeolje i vannet. Jeg tar hårkur og lar det virke mens jeg ligger i bad. I badekaret gjør jeg også mindfullnes og enkle kroppslige øvelser jeg har lært hos psykomotorisk fysioterapaut fordi det er så lett at kroppen er med på det som gjøres her og nå men ikke psyken som kanskje er på et bekymringsted når tempoet blir rolig. Etter et bad er det peeling fra topp til tå: Kropp og ansikt. Jeg begynner med ansiktet og lar ansiktsmasken etter peeling virke mens jeg tar resten av kroppen. Fotpleie med pedikyr og fotkrem. Jeg, fordi jeg elsker følelsen av glatt hud: barberer meg og smører og masserer inn beina mine (og kroppen) med olje/bodybutter etterpå. Så valser jeg litt rundt med favoritt pysjen, rødvinsglasset og legger meg (selvfølgelig) i rent sengetøy meget glad og fornøyd og jeg føler meg så fresh, rein og fornøyd etterpå. Men hey, det finnes ikke noe fasit, jeg tror du bare må hoppe i det å finne ut av hva som funker for deg. 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #3 Del Skrevet 1. juni 2024 Tusen takk for langt og grundig svar - det var veldig nyttig! Jeg skal prøve dette, det virket mer gjennomførbart enn mye annet jeg har lest! Takk! ts Anonymkode: 22043...12b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 1. juni 2024 #4 Del Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tusen takk for langt og grundig svar - det var veldig nyttig! Jeg skal prøve dette, det virket mer gjennomførbart enn mye annet jeg har lest! Takk! ts Anonymkode: 22043...12b Så bra, og bare hyggelig ja jeg er enig i at "hjemmespa" kan høres litt flytende og lite konkret ut i mange presentasjoner en får om temaet. Men det er veldig verdt det viss en finner sine rutiner😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå