Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi var hos FVK.

Han snakket først, og sa jeg var kontrollerende og løy mye. Satt der helt stille og tok det inn over meg alt min ektemann sa om meg. Hvordan han flere ganger mente jeg burde legges inn.

Da det var min tur, gråt jeg og var fortvilet. Fortalte at jeg ikke kjente meg selv igjen mer og at jeg aldri var en sjalu person før jeg møtte min nåværende ektemann. Sa jeg opplevde å bli tatt for gitt. Etter mye krangling hvor jeg alltid sa unnskyld ba jeg min ektemann slå meg for jeg klarte ikke dra. 

Min ektemann satt i sofaen på fvk og lo og lagde grimaser til alt jeg sa.

Terrapeuten stoppet oss og spurte hva som skjedde hos min mann. Han mente at jeg løy. Terapeuten spurte deretter om vi kjente til begrepet psykisk vold og begge nikket. Terapeuten sa at dette er psykisk vold.

Hvem mente terapeuten at utøvde psykisk vold? Meg eller min ektemann?

Jeg ønsker å komme ut av ekteskapet, men klarer ikke, til tross for slag og blåmerker og nå er jeg redd terapeuten mente jeg utøvde psykisk vold

Anonymkode: c25f0...49c

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi var hos FVK.

Han snakket først, og sa jeg var kontrollerende og løy mye. Satt der helt stille og tok det inn over meg alt min ektemann sa om meg. Hvordan han flere ganger mente jeg burde legges inn.

Da det var min tur, gråt jeg og var fortvilet. Fortalte at jeg ikke kjente meg selv igjen mer og at jeg aldri var en sjalu person før jeg møtte min nåværende ektemann. Sa jeg opplevde å bli tatt for gitt. Etter mye krangling hvor jeg alltid sa unnskyld ba jeg min ektemann slå meg for jeg klarte ikke dra. 

Terrapeuten stoppet oss og spurte hva som skjedde hos min mann. Han mente at jeg løy. Terapeuten spurte deretter om vi kjente til begrepet psykisk vold og begge nikket. Terapeuten sa at dette er psykisk vold.

Hvem mente terapeuten at utøvde psykisk vold? Meg eller min ektemann?

Jeg ønsker å komme ut av ekteskapet, men klarer ikke, til tross for slag og blåmerker og nå er jeg redd terapeuten mente jeg utøvde psykisk vold

Jeg er ganske sikker på at terapeuten mente at din mann utførte psykisk vold. Høres ut som en manipulator og en som legger skylden på deg for alt. Måten har reagerte på når du snakket, sier også veldig mye. 

Anonymkode: 48384...d8e

• Liker 14
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Dere høres ut som dere er giftige for hverandre.

Anonymkode: e4ee3...772

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis din versjon av det som skjedde stemmer overens med det psykologen observerte, så er det latterliggjøringen mannen din gjorde mot deg som var psykisk vold

Anonymkode: 8d51d...0b1

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Mannen din. 

• Liker 7
Skrevet

Din mann, hvis det du sier er korrekt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mannen din.

Det mannen din sier, stemmer ikke overensstemmelse med hans følelser. Han sier du bør legges inn - altså at du er til fare for deg selv eller andre -, men er ikke redd, sint eller bekymret for deg. Han sitter og ler av deg som om du er en vits. Det er ikke normal oppførsel. 

Anonymkode: 3d279...678

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2024 den 22.18):

Jo, du klarer. Men du må skaffe deg en heiagjeng. Hvis du ikke har venner og familie må du gå offentlig ut og lete. Du kan bruke fastlegen, krisesenter, familievernkontoret, en psykolog, coach, advokat, kommunens helsetjeneste - så planlegger du. Nøye. Og så gjennomfører du planen din. 

Hvorfor går dere til fvk?

Anonymkode: 36238...505

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med krisesenter og/eller fastlege. Mannen din utøver psykisk vold mot deg!

Anonymkode: 73cee...76c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg fikk øh time hos fastlegen i dag da det eskalerte i går kveld da jeg konfronterte min mann med hans holdninger mot meg. Det har hjulpet at noen utenfor har klart å se og gi meg ord på det som skjer..

I går kveld var hans reaksjon sinne og at jeg var manipulerende og trengte hjelp. Jeg sa fra at jeg ikke fant meg i at han lo av meg og sa alt jeg gjør er å lyve og da lo han av meg 

• Hjerte 9
AnonymBruker
Skrevet

Håper du ser at dette ikke kan fortsette, og at i og med at du ikke kan forandre han, så må du faktisk forlate dette monsteret

Anonymkode: 8d51d...0b1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hei,

Jeg fikk øh time hos fastlegen i dag da det eskalerte i går kveld da jeg konfronterte min mann med hans holdninger mot meg. Det har hjulpet at noen utenfor har klart å se og gi meg ord på det som skjer..

I går kveld var hans reaksjon sinne og at jeg var manipulerende og trengte hjelp. Jeg sa fra at jeg ikke fant meg i at han lo av meg og sa alt jeg gjør er å lyve og da lo han av meg 

Når flytter du ut? 

Anonymkode: 8bf9c...31f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hei,

Bra første steg ❤️ Du er på vei! 
Heier på deg! 🙌🏻

Anonymkode: 48384...d8e

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 31.5.2024 den 22.18):

Etter mye krangling hvor jeg alltid sa unnskyld ba jeg min ektemann slå meg for jeg klarte ikke dra. 

Begge to...

Endret av kaarebjarne
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du sier du ikke klarer å gå.

Dra til Krisesenteret og fyll ut dokument på separasjon og send inn. Så vidt jeg vet kan dette nå gjøres på nett. Denne tråden viser at du er klar til det. Du vil få all hjelp du trenger der.

Bearbeiding av traumer bør du gå alene til psykolog for. Ikke sammen med mannen. Han viser at han ikke bryr seg.

Anonymkode: f59d5...8a8

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Husk her finnes det en sannhet hver dere opplever, samt den objektive sannheten. For ingen kan ta fra noen av dere hva dere føler dere har opplevd, og det er åpenbart at dere har opplevd dette veldig forskjellig

Anonymkode: e6b6c...c27

• Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og avsporinger som følge av dette.

Sciurus, mod

Skrevet

Jeg er ganske sikkert på hun mente mannen, men det er faktisk umulig å være 100% sikker uten å ha vært der. 

Jeg synes terapeuten burde vært mye mer tydelig fordi mannen vil tolke det i sin favør hvis han er litt skrudd.

Jeg stusser på at du ber mannen din om å slå deg.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (4 timer siden):

Jeg er ganske sikkert på hun mente mannen, men det er faktisk umulig å være 100% sikker uten å ha vært der. 

Jeg synes terapeuten burde vært mye mer tydelig fordi mannen vil tolke det i sin favør hvis han er litt skrudd.

Det handler kanskje om at Ts likevel er glad i mannen sin og derfor ikke klarer å gå, samtidig som hun skjønner at forholdet er skadelig og at hun bør gå. Hvis mannen hadde gjort noe uopprettelig voldelig, så tenker kanskje Ts at da hadde hun klart å gi slipp på håpet og kjærligheten til ham og endelig klare å gå.

Er det sånn du tenker, Ts?

Jeg tror ikke en sånn plan vil funke. Når man først er i et (psykisk) voldelig forhold, så brytes man ned hver eneste gang han er psykisk voldelig, og da vil man lengte etter en helbredelse gjennom å få kjærtegn, gode ord og kjærlighet fra ham, for bare sånn kan alt det vonde han gjorde viskes ut. Dermed kjennes det ekstra sterkt ut når han først er snill mot deg. For han er vel ikke bare slem?

Et sånt avhengighetsbånd kan forsterkes hvis han i tillegg slår deg fysisk. For da får du et enda større behov for gjenopprettelse. Så ja, jeg tror ikke noe på at en sånn plan kan fungere hvis du fremdeles også er glad i ham.

For min del måtte forholdet gå sin gang til jeg nesten ikke hadde noen gode følelser igjen. Da klarte jeg å gå. 

Anonymkode: 5cd59...5d5

• Liker 2
Skrevet
Isambard skrev (12 timer siden):

Jeg tolket det som at det er mye lettere å gå hvis man får blåmerker på kroppen. Da har man noe som er synlig for seg selv og andre. Alle snakker jo om at hvis mannen din slår så kommer han til å gjøre det igjen, og dermed vil man bli rådet til å gå. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...