Gå til innhold

Hund ikke pga. utseende.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke hunderaser vil du ikke ha pga. utseende og evt. hvorfor?

Anonymkode: 3dc5a...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle typer bulldogg, staff, rottweiler og andre hunder som har ett uintelligent eller aggressivt utseende.

Anonymkode: c1fbf...c60

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle type hunder med flat nese. Dvs. Mops, Engelsk bulldog, Fransk bulldog osv.

Er heller ikke spesielt begeistret for Cavalier King Charles spaniel. 

Jeg ønsker ikke støtte avl på den type hunder + at jeg ikke liker utseendet på dem 😊 

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disney Adult skrev (1 time siden):

Puli 

l_TVGMAOSKTI8312012135044.jpg.05fe9260caf652ea5083016aba272d56.jpg

Puli er helt nydelige, pelsen ser så fæl ut helt til man tar på den og kjenner hvor god og myk den er.

Jeg har en hygen, anskaffet pga jakt og ikke utseende. Viste seg å være en veldig fin hund jeg har fått utrolig mye skryt for både som ung og som gammel pluss for sitt rolige lynne. Øynene vekker noe i folk, den er skikkelig tussi.

Anonymkode: bb62d...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Puli er helt nydelige, pelsen ser så fæl ut helt til man tar på den og kjenner hvor god og myk den er.

Jeg har en hygen, anskaffet pga jakt og ikke utseende. Viste seg å være en veldig fin hund jeg har fått utrolig mye skryt for både som ung og som gammel pluss for sitt rolige lynne. Øynene vekker noe i folk, den er skikkelig tussi.

Anonymkode: bb62d...a8b

Hver sin smak, de er greie hunder, men syns ikke de er fine å se på 😅

Endret av Disney Adult
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mops og bulldog. Synes de er grusomt stygge. 

Malinois. De er skumle.

Dachs. Ser ut som dildoer. Hater personligheten også.

Kinesisk nakenhund og de andre nakenhundene. 

Cocker spaniel. De er også veldig stygge.

Weimaraner, labrador, korthåret chihuahua, whippet og alle andre hunder med veldig kort pels. Synes ikke kort pels er fint.

Shar pei, napolitansk mastiff og andre rynkehunder. Ikke fint.

Basset hound. Helt grusomt.

Airedale terrier, welsh terrier og alle andre hunder som ser ut som kosedyr fra 1950-tallet. 

Puli, komondor. Huff.

Malteser, shih tzu og alle de andre moppe-hundene. 

Afghansk mynde. 

Bull terrier og borzoi. Rare og stygge hoder.

Russisk sort terrier, bouiver de flandres og riesenscnauzer. De ser farlige ut.

Bedlington terrier. Ser ut som en påkjørt mishandlet sau.

Azawakh, saluki, italiensk mynde og alle andre hunder som ser ihjelsulta ut.

Cesky terrier, skotsk terrier, dandy dinmont terrier, sealyham terrier.

Exotic bully. Kanskje den styggeste hunden som finnes. I tillegg grov dyremishandling. Man er ikke rett kopla om man har en slik hund. 

Anonymkode: a5a24...9ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mops, fransk bul dogg, engelsk buldog, dachs, kinesisk nakenhund, sjefer, cavarlier og alle andre hunder med utsende jeg forbinder med sykdom og lidelse! Selv om disse hunden kan være søte og sjarmerende, så ser de så feilavlede og syke ut at jeg får vondt i magen av å se de. Jeg passet på en fransk buldog en gang og sa syntes jeg det var ubehagelig å bli sett med den, var red folk tenkte om meg det jeg tenker om fransk buldog eiere liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Mops og bulldog. Synes de er grusomt stygge. 

Malinois. De er skumle.

Dachs. Ser ut som dildoer. Hater personligheten også.

Kinesisk nakenhund og de andre nakenhundene. 

Cocker spaniel. De er også veldig stygge.

Weimaraner, labrador, korthåret chihuahua, whippet og alle andre hunder med veldig kort pels. Synes ikke kort pels er fint.

Shar pei, napolitansk mastiff og andre rynkehunder. Ikke fint.

Basset hound. Helt grusomt.

Airedale terrier, welsh terrier og alle andre hunder som ser ut som kosedyr fra 1950-tallet. 

Puli, komondor. Huff.

Malteser, shih tzu og alle de andre moppe-hundene. 

Afghansk mynde. 

Bull terrier og borzoi. Rare og stygge hoder.

Russisk sort terrier, bouiver de flandres og riesenscnauzer. De ser farlige ut.

Bedlington terrier. Ser ut som en påkjørt mishandlet sau.

Azawakh, saluki, italiensk mynde og alle andre hunder som ser ihjelsulta ut.

Cesky terrier, skotsk terrier, dandy dinmont terrier, sealyham terrier.

Exotic bully. Kanskje den styggeste hunden som finnes. I tillegg grov dyremishandling. Man er ikke rett kopla om man har en slik hund. 

Anonymkode: a5a24...9ce

Så hvilken hunder liker du da? 😄 Her var det jo en lang liste på de du ikke liker 😄

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (2 timer siden):

Så hvilken hunder liker du da? 😄 Her var det jo en lang liste på de du ikke liker 😄

Med tanke på at det finnes flere tusen hunder så finnes det selvsagt hunder jeg liker.

Anonymkode: a5a24...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (2 timer siden):

Så hvilken hunder liker du da? 😄 Her var det jo en lang liste på de du ikke liker 😄

Som tråden ba om?

Anonymkode: a5a24...9ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Med tanke på at det finnes flere tusen hunder så finnes det selvsagt hunder jeg liker.

Anonymkode: a5a24...9ce

Kom med noen eksempler da? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mops…

Anonymkode: befc3...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chesapeake bay retriever er den eneste jeg kommer på som jeg kunne hatt pga egenskaper men som jeg har valgt bort pga utseende😅 

Hvis man tenker kun utseende er det mange…

Anonymkode: 0f021...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke rottweilere pga utseende, og fordi en forbipasserende rottweiler på gata helt uprovosert hoppet på meg og prøvde å bite meg en gang. Synes den black and tan fargen ikke er noe fin. De ser litt lite snille ut.

I tillegg er jeg generelt ingen fan av mange terriere, pga klippen deres og at de har så hardt, stritt hår. Ikke noe kos å klappe dem. De ser heller ikke fine ut med all det håret rundt munnen og snuta, som f.eks. Airdale terrier eller Kerry Blue terrier. Det er fryktelig upraktisk å la hunden ha så mye hår rundt munn og snute i fjeset, for hver gang de drikker, så renner og drypper det vann fra alt håret bortover gulvet, så det blir et vått spor etter hunden. Synes ikke det ser fint ut med den klippen, rett og slett.

Jeg liker heller ikke chow chow og Shar Pei, både pga utseende men chow chowen også pga deres egenhet og stahet og lite villige til å lystre alt. Men jeg liker ikke utseendet deres. De ser "stappa" ut.

 

 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være noe galt med meg, for jeg ser noe pent i de aller fleste raser, men hvis jeg  velge en så blir det kinesisk nakenhund som ikke er utstillingsstelt. De ser rett og slett litt rare ut med den nakne kroppen og noen fjoner her og der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Million skrev (49 minutter siden):

Jeg liker ikke rottweilere pga utseende, og fordi en forbipasserende rottweiler på gata helt uprovosert hoppet på meg og prøvde å bite meg en gang. Synes den black and tan fargen ikke er noe fin. De ser litt lite snille ut.

I tillegg er jeg generelt ingen fan av mange terriere, pga klippen deres og at de har så hardt, stritt hår. Ikke noe kos å klappe dem. De ser heller ikke fine ut med all det håret rundt munnen og snuta, som f.eks. Airdale terrier eller Kerry Blue terrier. Det er fryktelig upraktisk å la hunden ha så mye hår rundt munn og snute i fjeset, for hver gang de drikker, så renner og drypper det vann fra alt håret bortover gulvet, så det blir et vått spor etter hunden. Synes ikke det ser fint ut med den klippen, rett og slett.

Jeg liker heller ikke chow chow og Shar Pei, både pga utseende men chow chowen også pga deres egenhet og stahet og lite villige til å lystre alt. Men jeg liker ikke utseendet deres. De ser "stappa" ut.

 

 

Jeg har hatt Airedale terrier og det var ikke noe stort problem med mat og vann i pelsen rundt munnen 😊 Hunder slikker seg jo ofte rundt når de er ferdig med å spise 😊 

Men for meg er Airedale terrier den vakreste hunderasen 😍 Jeg vil heller ha en stri pels enn en myk pels som røyter HELE tiden 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (2 minutter siden):

Jeg har hatt Airedale terrier og det var ikke noe stort problem med mat og vann i pelsen rundt munnen 😊 Hunder slikker seg jo ofte rundt når de er ferdig med å spise 😊 

Men for meg er Airedale terrier den vakreste hunderasen 😍 Jeg vil heller ha en stri pels enn en myk pels som røyter HELE tiden 😄 

Ja, smaken er jo forskjellig. Var ikke meningen å rakke ned på noen :) Jeg vet at Airdale terrieren (den største terrierrasen) er av de mest populære.

For noen er jo f.eks. mynder som whippet og greyhound de styggeste hundene, fordi de har så spisse og smale snuter/ansikt og kropp. Jeg synes mynder er elegante og flotte! Smaken er forskjellig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder som er avlet frem til å få helseproblemer. 

Cavalier, fransk buldog, mops etc. 

Anonymkode: ae042...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lista over hunder jeg ikke liker utseendet på er kjempelang:

  • mops - stygg
  • fransk bulldog - kjempestygg 
  • engelsk bulldog - enda styggere 
  • chihuahua - øynene ser ut som de kan falle ut av hodet på den 
  • boston terrier - stygg 
  • affenpinscher - stygg 
  • bullterrier - utrolig lite pen på grunn av den krumme snuten og de ørsmå øynene 
  • schäfer - de er ikke noe fine lenger på grunn av den mer og mer skrå ryggen 

De jeg har listet opp som stygge er faktisk så ille at jeg ikke i det hele tatt klarer å se noe sjarmerende i dem. Da tror jeg rett og slett jeg ville slitt med å bli glad i dyret. 

 

Anonymkode: aacac...bfa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...