AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #1 Skrevet 31. mai 2024 For cirka ti uker sider siden falt jeg og slo meg fælt i hodet. Jeg falt mot en murtrapp, besvimte ikke og kun en kul i hodet og litt småvondt. Jeg dro ikke til lege. Nå har jeg kjempevondt under bryst, tipper det er ribbena. Jeg måtte bli kjørt hjem fra jobb, da det var så vondt. Det er kjempevondt om jeg bøyer meg eller rører litt på meg. Har prøvd paracet, men det hjalp ikke så mye. Kan dette være at ribben har blitt brekt for to uker siden og først vondt nå. Har hatt litt småvondt før i uken, men trodde jeg bare hadde forstrekt meg. Men nå i dag tiltakende smerte. Vet ikke om legevekt er noe vits, da de gjør jo allikevel ikke gjør noe mer ribbensbudd. Noen som har noen gode råd. På jobb i dag klarte jeg ikke bøye meg og klarte til sist ikke gjøre noe, da det gjorde så vondt. Anonymkode: de6f3...7fc
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #2 Skrevet 31. mai 2024 Det synes jeg høres rart ut. De som har ribbebensbrudd pleier å ha mye smerter fra starten av. Anonymkode: 7f52c...130
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #3 Skrevet 31. mai 2024 For ti uker siden? Ring legen om det blir verre. Ribbeinsbrudd ville du kjent første uken. Anonymkode: afc6c...b4d 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #4 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): For cirka ti uker sider siden falt jeg og slo meg fælt i hodet. Jeg falt mot en murtrapp, besvimte ikke og kun en kul i hodet og litt småvondt. Jeg dro ikke til lege. Nå har jeg kjempevondt under bryst, tipper det er ribbena. Jeg måtte bli kjørt hjem fra jobb, da det var så vondt. Det er kjempevondt om jeg bøyer meg eller rører litt på meg. Har prøvd paracet, men det hjalp ikke så mye. Kan dette være at ribben har blitt brekt for to uker siden og først vondt nå. Har hatt litt småvondt før i uken, men trodde jeg bare hadde forstrekt meg. Men nå i dag tiltakende smerte. Vet ikke om legevekt er noe vits, da de gjør jo allikevel ikke gjør noe mer ribbensbudd. Noen som har noen gode råd. På jobb i dag klarte jeg ikke bøye meg og klarte til sist ikke gjøre noe, da det gjorde så vondt. Anonymkode: de6f3...7fc Nei hadde du brekt ribbein da så skal jeg love deg at du hadde vært klar over det. Anonymkode: 23e3a...e69 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #5 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): For ti uker siden? Ring legen om det blir verre. Ribbeinsbrudd ville du kjent første uken. Anonymkode: afc6c...b4d Skulle være to uker ikke ti Anonymkode: de6f3...7fc
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #6 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skulle være to uker ikke ti Anonymkode: de6f3...7fc Har brukket ribben to ganger. DET kjenner du med en gang. Hadde ringt legevakta hvis det ikke er bedre i morgen. Anonymkode: 65ab5...882
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #7 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har brukket ribben to ganger. DET kjenner du med en gang. Hadde ringt legevakta hvis det ikke er bedre i morgen. Anonymkode: 65ab5...882 Oki ja ser det an til i morgen Anonymkode: de6f3...7fc
Perelandra Skrevet 31. mai 2024 #8 Skrevet 31. mai 2024 Tråden er ryddet for innlegg av signert helsepersonell. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #9 Skrevet 1. juni 2024 Ribbeinsbrudd er vondt men av erfaring så pleier det og bli ekstra ille når det gror rundt 2 uker. Jeg slet med og puste og ligge. Det ble bedre etter hvert. Som regel gjør de ingenting. Men hvis de mistenker at bruddet er ute av stilling så tar de nok røntgen eller CT for og utelukke at lungen blir punktert. Greit og snakke med helsepersonell. Anonymkode: 598bf...b30 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå