Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På pulsklokken min står det at jeg har hatt lavest puls på 65 i dag, men det var før jeg begynte å spise. Ellers har jeg ligger gjevnt på mellom 80-97 gjennom resten av dagen og jeg har sittet stort sett i sofaen i dag bortsettfra et møte, handling og middagslaging til barna. Er ikke dette høyt til å være en "rolig" dag?? 

Anonymkode: 52bc3...291

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ligget på 130 også i dag ser jeg etter et større kveldsmåltid

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ligger jevnt på 110-120 igjennom dagen.

Hva er hvilepulsen din?

Anonymkode: 0f95b...48f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg ligger jevnt på 110-120 igjennom dagen.

Hva er hvilepulsen din?

Det laveste jeg lå på i dag var 67 når jeg lå i sofaen 

AnonymBruker
Skrevet

Å det laveste når jeg sov var 57...

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å få 130 i puls etter et større måltid? 

AnonymBruker
Skrevet

Pulsklokker er fin til å sjekke litt generelt på formen, men pulsklokker er svært negativt når man begynner henge seg opp i småtingene, og blir bekymret over pulsen, spesielt når den er innenfor normalnivå. Din bekymring kan ene og alene være grunn nok til høyere puls. Angst gir høy puls. Høy puls kan forverre angst.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Helt normalt at pulsen stiger litt når man gjør ting ila dagen :) Det er mye som kan påvirke pulsen, alt fra stress, angst, søvn, mat osv

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har ligget på 130 også i dag ser jeg etter et større kveldsmåltid

Dette tenker jeg du kan se bort fra, antagelig feilregistrering. Klokkene er ikke helt nøyaktige. Pulsen din gjennom dagen er heller ikke spesielt "høy", det er ingenting å tenke på. Vi er mennesker, ikke maskiner. Litt variasjon er helt naturlig.

Anonymkode: d6f13...ee9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

når det kommer til puls så er det veldig store variasjoner som er innenfor normalen. Det er også veldig mye som kan påvirke den.

Jeg ville ikke bekymret meg over dette. Hvilepuls kan vel ligge på alt mellom 40-100 og fortsatt være innenfor normalen. 

Jeg er utrent og har en hvilepuls på 40. Det er også litt «rart» men fortsatt helt normalt.

Anonymkode: a061e...704

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg hatt andre symptomer i tillegg så kunne man kanskje dypdykket ned i det. Men ex langvarig stress og syndomsprosesser gir økt hvilepuls. Økt puls etter måltider er også vanlig, men blir det ett problem hvor du kjenner du blir «dårlig» av måltider så kan man jo også se nærmere på sitt eget spisemønster og hva man spiser. 

Anonymkode: c1197...c8d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er det vanlig å få 130 i puls etter et større måltid? 

Det er vanlig å få høyere puls etter måltid ja, da kroppen jobber hardere etter måltid, men ikke så høy som din. Snuser du? 

Anonymkode: 0af00...6e8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

når det kommer til puls så er det veldig store variasjoner som er innenfor normalen. Det er også veldig mye som kan påvirke den.

Jeg ville ikke bekymret meg over dette. Hvilepuls kan vel ligge på alt mellom 40-100 og fortsatt være innenfor normalen. 

Jeg er utrent og har en hvilepuls på 40. Det er også litt «rart» men fortsatt helt normalt.

Anonymkode: a061e...704

Det er kanskje ikke unormalt men det er uansett ikke bra. Ville gått til legen å sjekket det opp. Hadde vært noe helt annet om du var veldig trent, men det er du jo ikke som du sier…😊 Hilsen sykepleier 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

På pulsklokken min står det at jeg har hatt lavest puls på 65 i dag, men det var før jeg begynte å spise. Ellers har jeg ligger gjevnt på mellom 80-97 gjennom resten av dagen og jeg har sittet stort sett i sofaen i dag bortsettfra et møte, handling og middagslaging til barna. Er ikke dette høyt til å være en "rolig" dag?? 

Kommer an på bl.a. alder og vekt

Anonymkode: a734e...96b

AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er vel om pulsen din normalt ligger på det nivået. Jeg har generelt høy puls (ligger rundt 85-95) og diskuterte det med legen en gang fordi «alle» rundt meg var så bekymret og mente det var så unormalt. Legen fantes ikke bekymret, så da er ikke jeg det heller.

Eneste gangen det har skapt utfordring var da jeg var på legevakten pga brystsmerter og de ikke ville sende meg hjem før pulsen gikk ned. Altså - den gikk jo aldri ned, den var der den pleide å være

Anonymkode: 14117...a49

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det viktigste er vel om pulsen din normalt ligger på det nivået. Jeg har generelt høy puls (ligger rundt 85-95) og diskuterte det med legen en gang fordi «alle» rundt meg var så bekymret og mente det var så unormalt. Legen fantes ikke bekymret, så da er ikke jeg det heller.

Eneste gangen det har skapt utfordring var da jeg var på legevakten pga brystsmerter og de ikke ville sende meg hjem før pulsen gikk ned. Altså - den gikk jo aldri ned, den var der den pleide å være

Snuser du?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Snuser du?

Jeg, Ts gjør og ser at det kan ha en sammenheng 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er vanlig å få høyere puls etter måltid ja, da kroppen jobber hardere etter måltid, men ikke så høy som din. Snuser du? 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Snuser du?

Så enspora da, tror du virkelig snusing er det eneste som påvirker pulsen?

nei, jeg snuser ikke. Ikke røyker jeg eller drikker alkohol heller. Trener 3-4 ganger i uken. Ble det brått vanskelig å forklare når du ikke kan forklare det med dårlige vaner?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så enspora da, tror du virkelig snusing er det eneste som påvirker pulsen?

nei, jeg snuser ikke. Ikke røyker jeg eller drikker alkohol heller. Trener 3-4 ganger i uken. Ble det brått vanskelig å forklare når du ikke kan forklare det med dårlige vaner?

Oisann! Trenger ikke være så hårsår😊 Nei jeg prøvde bare å hjelpe deg, spørte bare om du gjorde det, for det kan øke pulsen i stor grad. Du spørte om et spørsmål så jeg svarte😊 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oisann! Trenger ikke være så hårsår😊 Nei jeg prøvde bare å hjelpe deg, spørte bare om du gjorde det, for det kan øke pulsen i stor grad. Du spørte om et spørsmål så jeg svarte😊 

Oi trodde du var ts sorry, du spørte ikke om hjelp🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...