Gå til innhold

Hvor gammel var du første gang du reiste til utlandet alene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

22. Jeg dro til København for å dra på håndballkamp og oppleve min favorittspiller. Det var min første utenlandsreise med fly alene. Jeg var nervøs, men fikk en stor opplevelse. 🤗❤️

Anonymkode: 17039...084

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helene1982 skrev (3 timer siden):

Mener du helt alene eller uten voksne/foreldre?

ivfmamma78 skrev (3 timer siden):

17 år. Dro på språkreise med to venninner.

Da reiste du jo ikke alene men med to venninner + en reiseleder og andre som skulle på språkreise. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helene1982 skrev (1 time siden):

Ja jøss, men jeg lurer jo på hvordan det var å reise til andre land med andre kulturer, språk og skikker alene, om man får repeterende sjokk om man blir stilt et oppfølgingsspørsmål.

Og jeg lurer på på hvordan enkelte klarer seg her i livet når man må stille oppfølgingspørsmål ved et spørsmål som sier alt og overhodet ikke trenger noen oppfølgingsspørsmål  for å gi en avklaring.

Anonymkode: 849e0...659

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Teller det å kjøre fra Oslo til Nordbysenteret? 😅😅

Anonymkode: 7efb3...6af

Tvilsomt 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du ikke forstår at du burde ha utdypet mer hva du spør etter er helt sjokkerende!

Alle vet hva alene betyr, ikke gjør deg dummere enn du er.

Men det er uvanlig å reise mutters alene til utlandet (selv om du sikkert vil frem til at du har reist alene siden du var 2 år og er verdensmester på det området) så derfor spør folk om du mener uten foreldre eller voksne.

Dumhet kommer i mange ulike former. Noen ganger er mangel på ydmykhet en form for dumhet spør du meg.

Anonymkode: 0a1e1...639

Rette ræva som feis her, ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og jeg lurer på på hvordan enkelte klarer seg her i livet når man må stille oppfølgingspørsmål ved et spørsmål som sier alt og overhodet ikke trenger noen oppfølgingsspørsmål  for å gi en avklaring.

Det går som regel bra. De fleste får ikke sjokk om de blir stilt et spørsmål, selv om de selv oppfatter svaret som åpenbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Helene1982 skrev (2 minutter siden):

Det går som regel bra. De fleste får ikke sjokk om de blir stilt et spørsmål, selv om de selv oppfatter svaret som åpenbart. 

Ja det er jo ikke alle som forstår at 1+1 er lik to,at  inngang her ikke betyr utgang eller at åpent ikke betyr stengt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja det er jo ikke alle som forstår at 1+1 er lik to,at  inngang her ikke betyr utgang eller at åpent ikke betyr stengt

Vi forstår åpenbart ikke hverandre. Om jeg spør om jeg kan gå ut samme vei som jeg kom inn, forventer jeg ja eller nei. Ikke anfalleri og sjokk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok aldri til å reise helt alene, hørtes stusselig ut. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 år. Tok toget over grensa ved Storlien til Åre i Sverige bare en liten dagstur. Gikk på FHS i nærheten av Trondheim.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til Sverige var jeg vel 20-21 år. Videre utover Europa 28 år. 

Anonymkode: 65396...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Disney Adult skrev (11 minutter siden):

Gleder meg til å dra alene.. men akkurat nå så har jeg husdyr jeg ikke ønsker å dra ifra.

Aldri reist alene utenlands. Bare alene som ukjent i gruppe, flere ganger.

k46

Anonymkode: 2916a...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

15 år. Utvekslingsstudent i USA. 

Anonymkode: a2ffc...0a5

Djesus! 
Etter å ha lest her, så trekker jeg utsagnet. Jeg reiste ikke alene. Det var flere utvekslingsstudenter på flyet. Jeg kjente dem ikke, men var ikke alene. Jeg husker ikke hvordan det var på hjemreisen. Det var flere folk på flyet, om det var andre utvekslingsstudenter husker jeg ikke. Landet på Fornebu. Jeg var blitt 16 og Teisen gikk jo vitterlig fra utlandet til Norge, då det teller vel ikke uansett. 

Jeg har aldri reist alene etter psykodefinisjonen her. Jeg har flydd til Danmark for å besøke venner der.
Det er så jeg angrer på at jeg har lest og skrevet i denne tråden. 

Anonymkode: a2ffc...0a5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Trodde ikke jeg trengte og utype alene.

Jeg trodde alle viste hva alene betydde.

Tydeligvis ikke.

Anonymkode: a5074...709

KG 101:

Det spiller egentlig ikke noen rolle hvor enkelt et spørsmål stilles på Kvinneguiden.

Noen vil alltids vri det til at å reise alene er det samme som å reise i flokk. F.eks. hvis en som reiser utenlands har bendelorm, så reiser man per definisjon ikke helt alene.

Det er åpenbart en del brukere her som ikke har spesielt god kontakt med den virkelige verden, som blir synlig i kommentarer som "det er uvanlig å reise mutters alene til utlandet".

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

27. Dro til Kypros for å treffe en fyr...

Anonymkode: 4c0f6...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ti år, men jeg ble jo fulgt til flyet og hentet på flyplassen. Samt hadde slikt koselig skilt rundt halsen, og ble godt ivaretatt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Disney Adult said:

Vet ikke helt hva du mener med stusselig, men vil tro du mener at å reise på ferie alene er stusselig.

De fleste som reiser utenlands er ikke på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helene1982 skrev (31 minutter siden):

Vi forstår åpenbart ikke hverandre. Om jeg spør om jeg kan gå ut samme vei som jeg kom inn, forventer jeg ja eller nei. Ikke anfalleri og sjokk. 

Men det spørsmålet er ikke sammenlignbart med spørsmålet til ts. Helt alene betyr helt alene. Det er ikke et spørsmål som kan misforstås eller et spørsmål som trenger et oppfølgingsspørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...