Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, er en jente på 23 som allerede har to barn med min mann. Jeg har gått på p-piller, men fikk positiv test på clearblue testen, den viser 3+. 
Har ikke lyst på flere nå, kjenner jeg får skikkelig panikk av tanken. Hadde et dårlig svangerskap sist, og hater å gå gravid. Uansett så føler jeg at dette ikke er rett. Har ikke kapasitet til det. 
Jeg vet at mannen min ikke kommer til å godta forslaget, han er strengt imot abort så lenge det ikke er noe alvorlig grunn. Kjenner han godt nok til at han bare hadde prøvd så godt han kunne å få meg til å endre mening. Familien hans er ganske religiøse, han virker ikke sånn, bare på abort-meningene. 
Har kontaktet fastlege. 
Har også en god venninne som kan være med på prosessen. 
Er bare at jeg får dårlig samvittighet, hva kommer han til å gjøre om han finner det ut. 
Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: a3850...a23

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde skilt meg fra deg når jeg fant ut om det.

Anonymkode: 2820a...a26

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gjør som du vil, ikke bry deg om hva en mann måtte tenke om det.

Anonymkode: d9dc6...5a6

• Liker 9
Skrevet

Her var det mange røde flagg. Det tryggeste er vel å forlate mannen. Vi lever i 2024. Det er din kropp. Det er din graviditet. Det er ditt valg.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei, er en jente på 23 som allerede har to barn med min mann. Jeg har gått på p-piller, men fikk positiv test på clearblue testen, den viser 3+. 
Har ikke lyst på flere nå, kjenner jeg får skikkelig panikk av tanken. Hadde et dårlig svangerskap sist, og hater å gå gravid. Uansett så føler jeg at dette ikke er rett. Har ikke kapasitet til det. 
Jeg vet at mannen min ikke kommer til å godta forslaget, han er strengt imot abort så lenge det ikke er noe alvorlig grunn. Kjenner han godt nok til at han bare hadde prøvd så godt han kunne å få meg til å endre mening. Familien hans er ganske religiøse, han virker ikke sånn, bare på abort-meningene. 
Har kontaktet fastlege. 
Har også en god venninne som kan være med på prosessen. 
Er bare at jeg får dårlig samvittighet, hva kommer han til å gjøre om han finner det ut. 
Hva hadde dere gjort? 

Dette er din kropp og da han ikke kan bære det frem, kan han ikke tvinge en slik byrde på deg. Da piller ikke funker, ville jeg tvunget ham til kondombruk, siden han er imot abort.

Selvfølgelig kan du ta en abort. Men husk at din venninne kan finne på å dolke deg i ryggen. Det er best for alle parter at det ikke blir født et barn man ikke er 100%klar, motiver, økonomisk, emosjonelt skikket til å ta imot og ivareta.

Du vil nok få myyyye pepper her, men jeg heier på deg! 

Anonymkode: f5114...db3

• Liker 6
  • Hjerte 5
Skrevet

Jeg synes det er trasig at du har et slikt forhold der du ikke kan ta slike ting opp med mannen din. Høres alarmerende ut. Slike ting bør man prate om. Er jo en stor sak. Selv om du har bestemt deg så burde han få vite det, få snakket sin mening om det og ikke minst vært der for deg når det skjedde. Skjønner at han ikke er typen til det basert på hva du skriver, men det er som sagt trasig for din del. 

Får han vite om det så er det vel kroken på døra uansett? Så din beste sjanse er å være proaktiv foran han når du først har bestemt deg. Så jeg synes du burde si det, og så gjennomføre det, hvis du har bestemt deg. Så får alt som skjer etterpå bare skje.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg ville vært ærlig. Han kan ikke tvinge deg til å gjennomføre et svangerskap som du ikke ønsker. Det er din kropp. Men det kan jo godt være at han ikke ønsker å fortsette forholdet hvis abort er helt på tvers av hans verdier. Uansett må du kjenne hva som blir riktig for deg. Du har jo brukt beskyttelse, så dette er jo ikke noe du er skyld i. Mannen din får heller sterilisere seg slik at dere unngår å havne i en slik situasjon igjen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår hva du tenker.. Jeg lurer bare på én ting - ville du kunne tilgitt mannen din for et slikt lignende tillitsbrudd og hemmelighet? 

For all del - ta abort hvis det er rett for deg, men ikke skjul det. 

Anonymkode: 3d775...a17

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta abort. Han finner ikke ut av det. Ikke la deg presse! 

To barn i så ung alder er nok. 

Anonymkode: 587a4...7d8

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ta abort. Han finner ikke ut av det. Ikke la deg presse! 

To barn i så ung alder er nok. 

Anonymkode: 587a4...7d8

Vanskelig å si med venninnen om mannen vil finne ut av det. Men helsepersonell har taushetsplikt. Du skal kunne kreve å være på sykehus for medikamentell eller å få ta kirurgisk abort. Spør på sykehuset! 

Anonymkode: c8a99...d42

Gjest Hailly
Skrevet

Du trenger ikke å si noe. 

Kvinner i alle tider og alle land tar skjulte selvstendige avgjørelser. Det gjør deg til en sterk kvinne som tar ansvar for deg selv og barna dine. Det er beundringsverdig. 

Jeg synes du er tøff og fornuftig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal være ærlig. Det er skikkelig stygt å ta abort uten at han vet om det. 

Men du har likevel rett til å stå i din mening om abort, men han har også rett til å vite om det.

Noe annet handler bare om å gjøre det mest mulig bekvemt for deg selv.

Anonymkode: a1c38...003

Gjest Hailly
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes du skal være ærlig. Det er skikkelig stygt å ta abort uten at han vet om det. 

Men du har likevel rett til å stå i din mening om abort, men han har også rett til å vite om det.

Noe annet handler bare om å gjøre det mest mulig bekvemt for deg selv.

Anonymkode: a1c38...003

Han har ikke rett til det nei. Det er hennes livmor i hennes kropp og hun har ingen opplysningsplikt. 

Det er ikke stygt heller. Ikke i det hele tatt. Det er han som er stygg her, forsøker å bestemme over ts og vil tvinge henne å gå svanger, føde og oppdra et barn.

Fyren er jo helt ute å kjøre og han kan bare ha det så godt. 

AnonymBruker
Skrevet
Hailly skrev (2 minutter siden):

Han har ikke rett til det nei. Det er hennes livmor i hennes kropp og hun har ingen opplysningsplikt. 

Det er ikke stygt heller. Ikke i det hele tatt. Det er han som er stygg her, forsøker å bestemme over ts og vil tvinge henne å gå svanger, føde og oppdra et barn.

Fyren er jo helt ute å kjøre og han kan bare ha det så godt. 

Han forsøker ikke å bestemme.. Han kan ikke forsøke å bestemme noe når han ikke VET noe om det.. 

Han har rett til å si sin mening jo - men hun trenger ikke lytte til den. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil legge til at det er en grunn til at jeg ikke vil dele det med han. 
Han er åpent imot abort. Jeg vurderte på første siden jeg var 17 år, og da ble det skikkelig oppstyr med at jeg ikke kunne drepe barnet vårt, da var jeg også bare 5 uker på vei. 
Jeg angrer ikke på at jeg fikk den første, og andremann var planlagt. Nå føles det bare helt feil.
Han kunne ikke gjort så mye, og jeg tviler han hadde forlatt meg, men føler det hadde kommet opp i alle slags diskusjoner. Det orker jeg ikke. 

• Hjerte 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Forstår hva du tenker.. Jeg lurer bare på én ting - ville du kunne tilgitt mannen din for et slikt lignende tillitsbrudd og hemmelighet? 

For all del - ta abort hvis det er rett for deg, men ikke skjul det. 

Kommer ikke helt på hva slags lignende tillitsbrudd man kan sammenlikne dette med.. 

Han kan ikke akkurat ta abort selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Vil du virkelig leve resten av ditt liv bærende på den hemmeligheten. 

Det er bedre å si det nå, enn at han skal finne ut av det. Sannheten kommer for en dag. 

Anonymkode: 01771...25d

AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette er 100% ditt valg. Det er din kropp. Din mann har ingen rettigheter til å informeres om dette, og jeg tenker at det er nok best å gjøre det uten at han vet. Du kan jo si at du ble gravid og spontanaborterte. 

Anonymkode: 1d069...657

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Forumkonto skrev (2 timer siden):

Jeg ville vært ærlig. Han kan ikke tvinge deg til å gjennomføre et svangerskap som du ikke ønsker. Det er din kropp. Men det kan jo godt være at han ikke ønsker å fortsette forholdet hvis abort er helt på tvers av hans verdier. Uansett må du kjenne hva som blir riktig for deg. Du har jo brukt beskyttelse, så dette er jo ikke noe du er skyld i. Mannen din får heller sterilisere seg slik at dere unngår å havne i en slik situasjon igjen. 

Menn som er så i mot abort kan faktisk presse kvinner til å gjennomføre svangerskap de ikke ønsker. Når TS er så tydelig på sitt ønske, vil det bare være en stor belastning for henne å bli utsatt for dette i tillegg. 

Anonymkode: 1d069...657

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter det helt i å følge det som er viktigst for deg.

Men jeg synes også at du bør bli ærlig med deg selv og innse at det forholdet du er i ikke har noen fremtid. Dere kan ikke kommunisere om viktige ting, han overkjører deg emosjonelt og dine beslutninger. Når du gjør noe han mener er feil så bruker han det mot deg i alle tenkelige og utenkelige situasjoner og diskusjoner senere. Det virker også som om han er veldig opptatt av å kontrollere deg. Er han mye eldre enn deg?

Du virker nesten litt redd din egen mann, og da er forholdet i realiteten over, for du føler du må lyve til ham for ikke å få problemer.

Du er så ung, Ts, ikke bli i et forhold hvor du føler det som du nå gjøre - i hvert fall ikke uten at dere går i parterapi sammen og kanskje også hver for dere i tillegg.

❤️ 

Anonymkode: d0f16...47a

• Hjerte 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...