AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #1 Skrevet 31. mai 2024 Jeg er en magnet for de,allerede idag sitter jeg med 10 stikk får svære røde sår som blør. Er det noe som er effektivt å unngå dem? Ha i hus eller på kroppen. Kjenner jeg blir gal. Alltid vært slikt. Noen med gode råd? Anonymkode: 5c89e...462
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #2 Skrevet 31. mai 2024 Hvilket myggmiddel bruker du og hvilke har du prøvd? Får du myggstikkene innendørs, eller når du er ute? Anonymkode: 954c8...f59
Aristoteles Skrevet 1. juni 2024 #3 Skrevet 1. juni 2024 Allergitabletter så du ikke reagerer så sterkt. Ellers finnes det jo forskjellige myggmidler å smøre seg med. Innendørs har jeg slike greier man setter i kontakten, men vet ikke om de selger det i Norge. Utendørs på verandaen: thermacell . 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #4 Skrevet 1. juni 2024 Jeg bruker myggmiddel du setter i stikkontakt på soverom. Og myggmiddel med DEET er et must. Har god effekt av roll, som jeg drar en stripe av ned hver arm og hvert bein. Sprayer også gardinen på soverom, da vil de ikke inn i rommet. Brenner myggspiral om vi sitter ute. Handler alltid på tur sørover i europa, de har et mye bedre utvalg enn hva du finner i Norge. Anonymkode: 11cef...452
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #5 Skrevet 1. juni 2024 Når du er stukket må du la være å klø på dem. Jeg pleier å smøre stikkene med xylocain, det demper kløe og smerte fra stikkene. Anonymkode: 453a1...e3e
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #6 Skrevet 1. juni 2024 Det har kommet noen plaster so heter happy patches, litt diverse anmeldelser på det, men verdt i prøve? Anonymkode: ceafd...b54
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #7 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det har kommet noen plaster so heter happy patches, litt diverse anmeldelser på det, men verdt i prøve? Anonymkode: ceafd...b54 Har bestilt disse gleder meg til å teste. Anonymkode: 5c89e...462 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #8 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvilket myggmiddel bruker du og hvilke har du prøvd? Får du myggstikkene innendørs, eller når du er ute? Anonymkode: 954c8...f59 Spray Anonymkode: 5c89e...462
Menchit Skrevet 1. juni 2024 #9 Skrevet 1. juni 2024 Nellikolje, skal blandes ut, eller prøv å stryke med nellikspiker hvis du har. Det er veldig effektivt. Ellers ville jeg brukt allergimedisin om du reagerer veldig
KnitAndCoffee Skrevet 1. juni 2024 #10 Skrevet 1. juni 2024 Centaura insektsspray for hund hest og menneske er den jeg liker aller best. Plaster, eteriske oljer og bånd har vært borkastet penger her hvor jeg bor. Har Thermacell i et par utgaver, en ved hver døråpning når det luftes eller med oss når vi er ute. Disse finnes som små oppladbare "bordpynt" nå. Det er også viktig å gå i lyse (gjerne luftige klær) da insektene blir tiltrukket av mørke flater. Jeg holder meg også unna alt av "godlukter" som parfymer, solkrem med lukt, sterk mat, banan! Jeg er svært allergisk ovenfor insektsstikk, så jeg skjønner hvor ille du har det nå.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #11 Skrevet 1. juni 2024 Kan de bite gjennom klær, har fått masse bitt der jeg vet jeg har vært påkledd. Anonymkode: 5c89e...462
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #12 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har bestilt disse gleder meg til å teste. Anonymkode: 5c89e...462 Hold oss oppdatert! Anonymkode: ceafd...b54
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #13 Skrevet 1. juni 2024 Jeg får allergisk reaksjon på insektstikk, et vanlig myggstikk hovner opp til størrelsen til en halv golfball. Passer alltid på å ha Zyrtec allergitabletter (reseptfrie) med meg. Min erfaring er at det er det merket som virker best på insektstikk. Anonymkode: b63b1...375
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #14 Skrevet 1. juni 2024 Jeg reagerer utrolig på stikk. Mygg stikk ser ut som klegg og veps. Har tilogmed blitt innlagt pga stikk som har hovnet opp og blitt blått og feber. Zyrtec er et most. Tar 2 kveld og evt 1 til hvis mye stikk på dagen. Har kjøpt mye lavendel planter. Laget myggfanger. Lime med nellik Anonymkode: 348ad...13e
KnitAndCoffee Skrevet 1. juni 2024 #15 Skrevet 1. juni 2024 For skikkelig plagede folk så kan en kjøpe tøy som er satt inn med middel og/eller er tettvevd. For eksempel slike . Mye å velge i hvis en googler litt. De er dyre i innkjøp, men hvis det må til for å komme seg ut så er det nok verdt det.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #16 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 1.6.2024 den 19.21): Kan de bite gjennom klær, har fått masse bitt der jeg vet jeg har vært påkledd. Anonymkode: 5c89e...462 Sikker på at du ikke har fått veggedyr eller lignende? Du sover kanskje med mindre klær enn når du er våken? kan i alle fall være verdt å dobbeltsjekke Anonymkode: fb0e7...a3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå