Gå til innhold

å gjøre meg selv til en slags sosiopat for å finne kjærligheten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har innsett at hovedgrunnen til at jeg nok aldri har hatt en kjæreste nok er det at jeg ikke forsøker. Opplever fra tid til annen positive tegn og hint fra kvinner, men de kunne like gjerne ha gitt meg et multimeter, fordi jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Kvinner jeg er tiltrukket mot lammer meg fullstendig og gjør meg om til et nevrotisk vrak. Den sikreste strategiene er å styre unna. 

grunnen til dette er nok at jeg var feilsosialisert i ungdommen. Fikk meg aldri kjæreste og hadde ikke sex før jeg var 25, og i dette tilfellet var det stort sett hun som iscenesatt det. Etterpå sa hun seg ferdig med meg, jeg følte meg litt brukt. Det verste er at det vekket noe i meg, og det har i ettertid vært mye mindre behagelig å gå uten sex. Og ettersom at jeg ikke er utrustet med ferdighetene til å skaffe meg det, må jeg gjøre noen endringer om jeg skal begynne å ha det. 

Jeg tenker det at å lese om metodeskuespill og å bygge en karakter nok er en bra plan, slik at jeg kan leve meg inn i en rolle som en person som har mye sex. Om jeg kombinerer dette med å lese bøker som "how to win friends and influence people" samt å virkelig fordype meg i kroppsspråk, biologi, kvinnepsykologi og statistikker ifbm. denslags og virkelig analyserer den kvinnelige organismen fra et objektivt ståsted, og etterpå skreddersyr meg selv på en måte for å maksimere kvinnelig attraksjon, ikke bare atferden min men hvordan jeg fremstiller meg (begynner å investere i dyre klær, får meg førerkort og bil, begynner å trene osv). Om jeg gjør dette og virkelig fokuserer på å legge fra meg følelsene, frykten for avvisning og lignende og fokuserer på massetrening, til å begynne med med kvinner jeg ikke er tiltrukket av siden da er ikke følelsene så overveldende, og har en masse sex, vil jeg kanskje det være nok til at jeg omsider vil være komfortabel nok og fremstå seksuelt tiltrekkende nok til å kunne ta kontakt med den typen dame jeg ønsker å gifte meg med. 

Problemet med dette er at jeg i prosessen hadde blitt forvandlet til en kynisk, manipulerende jævel som ikke bryr seg om andres følelser overhode, men jeg ser egentlig ingen annen utvei. Det moderne datingmarkedet tvinger meg til å bli en sosiopat. 

Anonymkode: 415e9...5b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er rimelig fucked å jeg håper du aldri lykkes.

Slutt å gjør andre til offer fordi du er redd for avvisning. Tenker du ikke på den mega store haugen av kvinner du skal såre for å bare samle mot til å prate med ei fin dame?? Prat med den fine dama. Det er alt. Så vil hun kanskje bli kjennt, kanskje ikke. Da finner du ei ny fin dame..sånn fortsetter det. Men mestring, motgang, innsikt osv på veien.

Anonymkode: dde44...b28

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er rimelig fucked å jeg håper du aldri lykkes.

Slutt å gjør andre til offer fordi du er redd for avvisning. Tenker du ikke på den mega store haugen av kvinner du skal såre for å bare samle mot til å prate med ei fin dame?? Prat med den fine dama. Det er alt. Så vil hun kanskje bli kjennt, kanskje ikke. Da finner du ei ny fin dame..sånn fortsetter det. Men mestring, motgang, innsikt osv på veien.

Anonymkode: dde44...b28

Det er problemet mitt. Jeg er for empatisk. Jeg lar være å flørte med kvinner som åpenbart flørter med meg dersom det er andre til stede i hensyn til deres følelser. Jeg vet godt hvor vondt det er å være på utsiden å kikke inn romantisk og det er ikke noe jeg vil utsette andre for, derfor er jeg overstadig privat og profesjonell i enhver setting, og det går negativt ut over meg og har nok kostet meg mange positive opplevelser. Om jeg klarer å legge fra meg denne oppførselen, disse tankemønstrene og slutter å bry meg om følelsene til både de rundt meg og kvinnene jeg vil ha sex (etterpå) med hadde jeg nok hatt et mye mer stimulerende liv. 

AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at du ikke får dame er nok ikke at du er "feilsosialisert", hva nå det skal bety. Du er en weirdo. Alt du skriver tyder på at du er en merkelig skrue og damer skygger unna pga det. 

Anonymkode: a5d92...cad

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Grunnen til at du ikke får dame er nok ikke at du er "feilsosialisert", hva nå det skal bety. Du er en weirdo. Alt du skriver tyder på at du er en merkelig skrue og damer skygger unna pga det. 

Nøyaktig, jeg har ikke problemer med kvinner inntil jeg snakker med dem. Det er akkurat grunnen til at jeg er interessert i metodeskuespill. Jeg må prøve å være noen andre. 

Men du tar feil i det at grunnen ikke er feilsosialisering, den forkvaklede personligheten min er et produkt av oppveksten min akkurat som din.  

Skrevet

Sosiopater opplever aldri kjærlighet. De vet ikke engang hva det er.
Falske folk opplever heller aldri å bli elsket. De er svindlere.

Gå i terapi, og få skikk på deg selv. Det er ikke kvinners ansvar å reparere deg.
Kom ut igjen i samfunnet når du er frisk nok.

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er problemet mitt. Jeg er for empatisk. Jeg lar være å flørte med kvinner som åpenbart flørter med meg dersom det er andre til stede i hensyn til deres følelser. Jeg vet godt hvor vondt det er å være på utsiden å kikke inn romantisk og det er ikke noe jeg vil utsette andre for, derfor er jeg overstadig privat og profesjonell i enhver setting, og det går negativt ut over meg og har nok kostet meg mange positive opplevelser. Om jeg klarer å legge fra meg denne oppførselen, disse tankemønstrene og slutter å bry meg om følelsene til både de rundt meg og kvinnene jeg vil ha sex (etterpå) med hadde jeg nok hatt et mye mer stimulerende liv. 

Du har ikke sagt ett eneste ord om hva du kan tilby som partner, og du omtaler kvinner som noe du ønsker sex fra, og som en homogen gruppe som du skal håndtere. Du snakker om følelsene dine,  og at du føler at du må lure noen til å ha sex med deg, da du ikke føler deg god nok. Du trenger hjelp med eget selvbilde først og fremst. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nøyaktig, jeg har ikke problemer med kvinner inntil jeg snakker med dem. Det er akkurat grunnen til at jeg er interessert i metodeskuespill. Jeg må prøve å være noen andre. 

Men du tar feil i det at grunnen ikke er feilsosialisering, den forkvaklede personligheten min er et produkt av oppveksten min akkurat som din.  

Den planen din er en vill fantasi. Kunne aldri funket. Kom deg ned på jorda. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor må du bli sosiopat? Om du uansett skal spille en rolle kan du vel heller spille en sjarmerende fyr som har mye sex fordi han er en smooth, men sympatisk, ladies man. Det er jo bare en variant av «fake it til you make it». Om du faktisk er empatisk så kan jo det fint inkorporeres i «rollen». 

Jeg er på grensen til sosial angst, men jeg rister det stort sett av meg (ergo «på grensen», jeg skjønner at en med faktisk angst ikke bare kan «shake it off») og faker at jeg er en kul person med masse selvtillit, går stort sett bra 😄 

Anonymkode: 48f2a...930

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

OP, har du vurdert å begynne et annet sted med metodeskuespillet? Det høres ut som at boka The Game er gull verdt for deg. Begynn å hils på fremmede menn i forbifarten og øv på øyekontakt, øv på stemmen og å kle deg også videre også videre.

Det du gjør nå når du nevner forklaring om feilsosialisering enten det er reelt eller ikke er projisering. Og du? Det gjelder også når du sier du ikke vil flørte videre med noen fordi forbipasserende kan bli lei seg. Jeg tror det er noe du sier til deg selv fordi du er redd for å bli avvist. Her gjelder det å ikke la seg vippe av pinnen. Bli vandt til å bli avvist, så mye at du når en jente dismisser deg på byen så prøver du deg ganske enkelt på neste. Det er bare damer, det er ikke en biffmiddag liksom. Du går ikke glipp av noe mer enn hyggelig selskap.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legg fra deg den tåpelige planen der. Ting skal ikke være komplisert, og det beste er å ta små skritt om gangen, uten å ha store forventninger.

Første steg: Se på en jente du synes er søt, på butikken, bussen eller på gata. Møt blikket hennes en liten stund uten å stirre. Prøv å ha et mildt blikk. Hvis hun ser på deg og ikke ser avvisende ut, kan du prøve deg med et lite smil. For at smilet skal komme mer naturlig, kan det være lurt på forhånd, når du går for deg selv, å tenke på noe du synes er morsomt, for da sitter smilet løsere når du ser noen.

Dette første steget kan du holde på med en stund, uten å skulle oppnå noe spesielt med det. For det viktigste er jo at du trener deg på å ikke være så nervøs rundt jenter. Målet er å være mer naturlig overfor jenter, og når du lærer deg det, så vil ting komme mer av seg selv.

Anonymkode: 81b13...93f

• Liker 1
Skrevet

Du må nok bare akseptere å bli ett eller annet slags monster. Men du velger faktisk selv hva slags, og hvor mye av deg selv du er villig til å miste underveis.

Pick your poison.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
KallePils skrev (35 minutter siden):

Du må nok bare akseptere å bli ett eller annet slags monster. Men du velger faktisk selv hva slags, og hvor mye av deg selv du er villig til å miste underveis.

Pick your poison.

Eller du kan vært et ordentlig menneske i stedet for å gå rundt og skade andre folk. Lønner seg i det lange løp.

Anonymkode: e9c30...27b

• Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Problemet med dette er at jeg i prosessen hadde blitt forvandlet til en kynisk, manipulerende jævel som ikke bryr seg om andres følelser overhode, men jeg ser egentlig ingen annen utvei. Det moderne datingmarkedet tvinger meg til å bli en sosiopat. 

Jeg kjøper ikke her i det hele tatt. Jeg tror ikke "dating" har gjort deg syk. Jeg tror at du er selvopptatt, og at du tror du har spesieelle rettigheter, og at du tror du er bedre enn andre, og at du vil unngå ansvaret du selv har for din oppførsel, ved å skylde på andre. Du vil være et offer. "det er ikke min feil og mitt ansvar å være en god person, det er alle andre sin feil at jeg er som jeg er."

Men jeg tror på at du er manipulerende og at du ikke vil andre noe godt, og jeg tror du har vært sånn lenge. Og at det er derfor du ikke gjør det så bra sosialt. 

Og du tror du høres så smart ut at du sikkert ikke en gang er her for å diskutere eller lære noe som helst. Vedder på at innlegget ditt er ment å være en slags tale til oss, og så skulle vi lære hvor forferdelige vi er, som har gjort stakkars deg til et offer og ødelagt deg, og alt er vår skyld.  🤪 

Nei, du, vi opplever alle skit i livet. Alle blir avvist, alle blir såret alle blir fryst ut mobbet og behandler dårlig i blant. Du er ikke noe offer, og det er ikke synd på deg, og du har det ikke værre enn noen andre. Problemet ditt er bare at du er så selvopptatt at du ikke vil ha ansvar for eget liv og egne handlinger, så du skylder på andre.

Endret av lillevill
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (6 minutter siden):

Jeg kjøper ikke her i det hele tatt. Jeg tror ikke "dating" har gjort deg syk. Jeg tror at du er selvopptatt, og at du tror du har spesieelle rettigheter, og at du tror du er bedre enn andre, og at du vil unngå ansvaret du selv har for din oppførsel, ved å skylde på andre. Du vil være et offer. "det er ikke min feil og mitt ansvar å være en god person, det er alle andre sin feil at jeg er som jeg er."

Men jeg tror på at du er manipulerende og at du ikke vil andre noe godt, og jeg tror du har vært sånn lenge. Og at det er derfor du ikke gjør det så bra sosialt. 

Og du tror du høres så smart ut at du sikkert ikke en gang er her for å diskutere eller lære noe som helst. Vedder på at innlegget ditt er ment å være en slags tale til oss, og så skulle vi lære hvor forferdelige vi er, som har gjort stakkars deg til et offer og ødelagt deg, og alt er vår skyld.  🤪 

Nei, du, vi opplever alle skit i livet. Alle blir avvist, alle blir såret alle blir fryst ut mobbet og behandler dårlig i blant. Du er ikke noe offer, og det er ikke synd på deg, og du har det ikke værre enn noen andre. Problemet ditt er bare at du er så selvopptatt at du ikke vil ha ansvar for eget liv og egne handlinger, så du skylder på andre.

Du tar ikke feil, men det gjør heller ikke jeg, jeg lyver ikke med denne tråden her. Og jeg gjør det helt greit sosialt, jeg har aldri hatt problemer med å få meg venner, de kan jeg produsere om jeg trenger det, jeg har en viss magnetisme, men jeg har ikke et behov for venner. Det jeg har et behov for er seksualitet, og der er jeg dessverre som jeg skrev et nevrotisk vrak av en eller grunn til tross for at jeg er ganske hardhudet og desillusjonert ellers i livet. Sex og kjærlighet og ekteskap har alltid hatt en hellig status i mitt hode men jo mer jeg leser om det innser jeg at det jo egentlig slett ikke er det, og jeg begynner å lure på hvorfor jeg har ikke klarer å benytte meg av de mindre etiske egenskapene mine til egen vinning i den forbindelsen. At jeg ikke gjør meg selv like kynisk som jeg ellers er, også ovenfor det, siden alt tyder på at jeg kunne hatt gode resultater om jeg gjorde det. 

Jeg tror at grunnen er at jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet at noe slikt ikke hadde vært noe jeg kunne sluttet med. 

Skrevet

Du er jo inne på noe angående at selvutvikling er bra, men måten du fremstiller dette på tydeliggjør at det finnes bra selvutvikling og særdeles dårlig selvutvikling. 

Jeg ville satset på bra selvutvikling om jeg var deg. Ikke det tullet du skisserer. Du kan jobbe med kroppsspråk, adferd, kommunikasjon, å få deg sertifikat, få deg bil, med mer, uten å bli en komplett idiot samtidig. 

• Liker 4
Skrevet

Skulle til å skrive det samme som Trolltunge. Er jo bra at du er såpass reflektert og har både evne og vilje til å teste terrenget med å bedrive personlig utvikling. Det har alle godt av, for vi har alle forbedringspotensiale. 

Men det finnes mange mellomting mellom den tafatte og sosiopaten. Målet ditt bør være å bli den beste versjonen av deg selv, der du legger bort dine svakeste sider og gir litt mer faen for å lykkes. Men å bedrive avansert skuespill, teste dårlige grenser og skape deg en karakter som er nedbrytende er alt annet enn bra. Og det burde du også skjønne. 

Så eksperimenter gjerne, men for guds skyld gjør deg selv til den beste versjonen av deg selv. En du kan være og stå for inn i den lange evighet uten å lure hverken andre eller deg selv på veien.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du på autismespekteret? Det er noe rart med det du skriver, jeg kan produsere venner hvis jeg trenger det, for eksempel. Ikke ment som kritikk, men bare lurer, du har jo en veldig spesiell måte å tenke på...

Anonymkode: 60c30...a61

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Menn kvinner aldri prøver seg på må bli mindre følsomme. Ellers finner de ingen. De må lære seg å trykke på knappene til kvinnene de liker. De må lære seg å takle at kvinner sier nei. De må lære seg å ikke ta seg nær av avslag. Så bare kjøre på med kvantitet. Som til slutt leder dem til ja. Det er ingen annen måte for upopulære menn.

Men en skal likevel ikke bli sosiopat. Bare lite følsom og kanskje si ting en ikke nødvendigvis mener (enda) for å få date.

Endret av Hermann
Skrevet

Trene, førerkort og bil, er jo noe de fleste gjør uansett i livet.

Det har jo ingenting med dating å gjøre.

Du er ikke feilsosialisert.

Feildiagnostisert kanskje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...