AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #1 Skrevet 31. mai 2024 Hei jeg har en far på 70 og en mor på 67 som krevde skilsmisse for 10 år siden og da flyttet hun vekk ifra oss alle, hører ikke noe ifra henne lengre jeg er 48 og lillebror er 32 pappa er dårlig til bens og korsryggen er stiv, han går med spaserstokk og klarer gå morgen tur og kveldstur rundt nabolaget småprater med folk han ser ute, ellers er han innendørs i sofaen ser på TV hver gang det er noe han trenger hjelp til så spør han både meg og lillebror, han svarer "spør søs" hver bidige gang nå er jeg lei og jeg sa "nå må du skjerpe deg, du må klare og se de harde stundene jeg har en jobb det har ikke du jeg orker ikke alt alene, så du skal nå bli med hver gang det er noe for nå er jeg lei av din latskap", og da sa han seg enig var det galt av meg og sette han på plass? ikke alle er like tøffe til og takle ting, men jeg føler at han må tåle og se at pappa ikke er den store sterke bamsen lengre og siden mamma gikk lei av oss så er vi bare 3 nå, jeg kan ikke bli gravid og han kan ikke fordra unger så derfor er vi veldig knyttet til faren våres, som bor i en knøttliten leilighet i en boligblokk med heis heldigvis, det er derfor han klarer og komme seg ut jeg har spurt han om han vil flytte hjem til meg men han sier han trives i ensomheten... Anonymkode: d203b...81e
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #2 Skrevet 31. mai 2024 Hvis du ønsker respons på innlegget ditt må du prøve på nytt TS, for dette ble tungt å lese. Legg inn noen avsnitt her og der, bruk punktum og kort ned setningene dine. Og få frem hva det er du lurer på eller ønsker å diskutere. Anonymkode: addf2...674 5
Girlsarebest Skrevet 31. mai 2024 #3 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvis du ønsker respons på innlegget ditt må du prøve på nytt TS, for dette ble tungt å lese. Legg inn noen avsnitt her og der, bruk punktum og kort ned setningene dine. Og få frem hva det er du lurer på eller ønsker å diskutere. Anonymkode: addf2...674 🙄
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #4 Skrevet 31. mai 2024 Tror du må bare la være å gjøre det som faren din ønsker, slik at Lillebror må trå til. Eller forklar at dere må ansette hjemmehjelp og betale for det - enten faren din eller dere dele regningen. Anonymkode: f04d6...64a
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #5 Skrevet 31. mai 2024 Er broren din ikke i arbeid, mens du har jobb? Høres helt på sin plass at du strammer han opp litt og får han med på å hjelpe faren deres. Alt for mange gutter og menn er sleipe, lurer seg unna og forventer at kvinner fikser alt av omsorgsoppgaver. Godt jobba! Anonymkode: 6ea23...9ed 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #6 Skrevet 31. mai 2024 Det er dessverre sånn det kan være, ingen selvfølge at søsken hjelper til med foreldrene sine. Du får gjøre det du kan, eventuelt hjelpe faren din til å søke etter hjelp. Anonymkode: 50d8d...0f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå