Gå til innhold

Modig at kvinner har grått hår?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forfengeligheit er nok hovedgrunnen til at folk fargar, bleiker, striper og herjer med håret. Eg har hatt kort hår "alltid", men etter at eg vart 45 fekk eg lyst å prøve litt lenger hår. Eg har farga det for å få litt meir variasjon, og etterkvart for å skjule dei første grå. Men no har eg bestemt meg for å ikkje farge, og etter eit par år uten farging, er eg godt fornøgd. Det er litt grått innimellom, men mest brunt. Og det er mitt hår, mitt valg. 

Modig? Nei. Men ikkje lat og giddalaus heller. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Syntes det ser dumt ut på menn og kvinner.. er hot som det så samt damen ikke har kjæringstil. 

Anonymkode: 91c46...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men hva er det som gjør at du (vi?) tenker at kvinner med grått hår ser eldre ut enn de er, mens vi ikke tenker sånn om menn. Og hvorfor er det så viktig at kvinner skal se unge ut?

Jeg er 50 og det er ok å se ut som 50. Jeg ser ikke ut som 60 selv om håret er grått. Men skulle noen tenke at jeg er 60 så javel, ok. Det handler nok mer om forventningene i samfunnet til hvordan kvinner på en viss alder skal se ut, og da trengs det vel at noen viser at det finnes alternativer. 

Anonymkode: 26512...188

Grå hår på kvinner/ menn uten hår burde i ett kulturelt perspektiv være de klokeste/ de med lengst livserfaring. Tror det er en slags kollektiv frykt i å bli gammel, noe som er rart fordi hvis vi ikke dør ung så er gjennomsnittsalder 84 år. Grunnen er at livet alltid ender i døden, og mange nordmenn er kronisk redd for å dø/ se eldre ut enn vi er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det flere som opplever at falske kvinner som baksnakker mye også er de som er livredde for å eldes? De går rundt med sinnarynka og tror at det fargede håret på en eller annen måte skal skjule den fæle personligheten…

Anonymkode: 20a1c...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er det flere som opplever at falske kvinner som baksnakker mye også er de som er livredde for å eldes? De går rundt med sinnarynka og tror at det fargede håret på en eller annen måte skal skjule den fæle personligheten…

Sinnarynken har de vel også skjult?

Anonymkode: 81ca1...bdd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Blåmonster skrev (19 minutter siden):

Fint om man har litt klasse!

IMG_1504.png

IMG_1503.png

IMG_1502.png

Okay, men ser du at når du søker på grey hair mature women så får du treff på trettiåringer med plastisk kirurgi, fillers og grått hår? Hvor er rynker og slapp hud? Igjen denne evinnelige objektifiseringen av kvinner, hvor er de virkelige damene?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Okay, men ser du at når du søker på grey hair mature women så får du treff på trettiåringer med plastisk kirurgi, fillers og grått hår? Hvor er rynker og slapp hud? Igjen denne evinnelige objektifiseringen av kvinner, hvor er de virkelige damene?

Føler kvinner gjør alt for å sette seg selv i bås, menn liker kvinner med eller uten grått hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror ikke jeg kjenner noen med «fæl personlighet».

Anonymkode: d3241...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.5.2024 den 16.26):

Jeg synes derimot, med mindre du er i økonomiske vanskeligheter, at det er et tegn på sløvhet. Det er det samme når noen dropper å barbere og vokse seg fordi er late. Så får de applaus forde de "omfavner det naturlige"

Mange i dag glorifiserer sløvhet med at det er såkalt modig. Feil. 

Anonymkode: afc53...c2d

Har naturlig svært blondt hår og nå som jeg nærmer meg 65, blir det øyeblikkelig kritthvitt. 

Kunne da ikke falle meg inn å farge det flotte håret mitt. Synes fargen er helt fantastisk og jeg gir fullstendig blaffen i hva andre synes, jeg elsker det! 

Anonymkode: a0821...1ad

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er i begynnelsen av 60-årene og sluttet å farge håret for rundt 8 år siden. Det kom endel grå hår da jeg var ca. 45, så da begynte jeg nærmest automatisk å farge håret. Håret mitt vokser mye raskere enn gjennomsnittet, og jeg ble fort drittlei av at etterveksten kom veldig fort. I etterveksten var også de grå hårene veldig dominerende. Jeg bestemte meg for å prøve å la det gro ut og finne den naturlige hårfargen. 

Resultatet er at jeg nå har lite synlige grå hår. Mange tror at jeg striper håret. Hårfargen min er mellom-/gyldenbrun, og de grå hårene gjør at det blir "liv" i håret. Har halvlangt hår (litt nedenfor skuldrene), og det er fyldig og velstelt. Planen er at jeg fortsetter å la håret leve sitt naturlige liv helt frem til at det (eventuelt) blir for tynt. Det blir helt sikkert mer grått med tiden, men jeg regner med at det fremdeles vil se bedre ut enn farget hår med gråtoner i hodebunnen. 

Jeg føler meg hverken sløv eller fattig. Penger har jeg nok av, og jeg liker å pynte meg og se velstelt ut. Selv om det for enkelte her i tråden anses som umulig å være velstelt med grå hår. 

Anonymkode: 3f8e7...5ac

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Syntes det ser dumt ut på menn og kvinner.. er hot som det så samt damen ikke har kjæringstil. 

Anonymkode: 91c46...3f9

Kjerringstil 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, Honey Dew said:

Kjerringstil 😜

Sånn som dette. Fææælt!

50 Wonderful Short Haircuts for Women Over 60 - Hair Adviser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.5.2024 den 16.37):

Alle oppegående, moderne mennesker foretar hårfjerning. Uansett kjønn. På samme måte som at menn regelmessig fjerner rasktvoksende hår i ansiktet for å unngå å se ut som apekatter. Men hvis du vil omfavne dine urgener og være en apekatt så vær så god.

Ikke dra dine egne personlige preferanser om at du ikke liker menn med skjegg inn i denne diskusjonen da, vær så snill. Det blir for dumt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Sånn som dette. Fææælt!

Hun hadde nydelig hår! I tillegg så fin glød i huden, pen hud generelt, hadde snille trekk og velkledd og velstelt.

Med mindre du er under åtte år gammel eller har en diagnose er det veldig merkelig å henge ut folk på den måten. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Sånn som dette. Fææælt!

Jeg snakkerom gramatikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Sånn som dette. Fææælt!

Men hadde det vært mindre fælt om det var farget? Er jo sveisen som er fæl, ikke hårfargen! 

Anonymkode: ad212...9ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er over normen forfengelig, og er 48 år. Jeg har hatt grå hår som kom like etter at jeg var 40 ca. Jeg har farget det, men nå har jeg lyst å la det bli grått. Det er ikke fordi jeg er lat, eller ikke forfengelig, men fordi jeg synes farget hår kan se litt harry ut. Det kan fort bli litt unaturlig mot huden. 

Jeg satt på hytta i helga og så en flott voksen dame komme forbi med grå striper i håret, og det var så fint! Jeg kjente jeg ble misunnelig. Det ser ofte lite autentisk ut når noen farger hår til langt opp i 60 årene. Det ser farget ut ofte. 

Anonymkode: 83921...42a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hadde det vært mindre fælt om det var farget? Er jo sveisen som er fæl, ikke hårfargen! 

Må presisere at jeg ikke synes kvinnen på bildet er fæl, men kort hår ser ofte «kjerring» ut, uavhengig av hårfarge. Hårfargen hennes var nydelig og hun ser ut til å ha fint fall.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe spesielt modig med å ha den naturlige hårfargen som etterhvert blir grått. Skulle man sagt det til alle menn/kvinner som blir gråsprengt tidlig så kjære vene...Skvetter mer av å hilse på Olga på 95 med kullsvart hår fra en pakke med hårfarge på coop'en

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...