AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #141 Skrevet 2. juni 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke for meg. Det ser helt tragisk ut synes jeg. Spesielt om du har hatt mørkt hår og plutselig blir veldig lys grå. Hårfarge gjør håret både sterkere, mykere og finere. Etter 70 kan du ha striper. Anonymkode: 37e66...8c0 Hårfarge gjør IKKE håret mykere og finere, det kan jeg love deg! Selv synes jeg det ser «tragisk» ut når eldre kvinner forsøker å krampaktig holde på ungdommen, og ender opp med overfarget, pistrete hår. Sier tragisk i gåsetegn, for jeg dømmer ikke hvordan andre behandler håret sitt. Men det er leit å se at mange ikke tør å eldes naturlig, fordi det blir sett ned på å bli eldre. Anonymkode: 6851e...cfb 7 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #142 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ikke for meg. Det ser helt tragisk ut synes jeg. Spesielt om du har hatt mørkt hår og plutselig blir veldig lys grå. Hårfarge gjør håret både sterkere, mykere og finere. Etter 70 kan du ha striper. Anonymkode: 37e66...8c0 Har du dokumentasjon på at "hårfarge gjør håret sterkere,mykere og finere",så kom med den.Tror ikke på den,nei! Anonymkode: ea03c...7b4 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #143 Skrevet 2. juni 2024 24 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke for meg. Det ser helt tragisk ut synes jeg. Spesielt om du har hatt mørkt hår og plutselig blir veldig lys grå. Hårfarge gjør håret både sterkere, mykere og finere. Etter 70 kan du ha striper. Anonymkode: 37e66...8c0 Da jeg ble født så hadde jeg platinablondt hår, men når jeg kom i 20-årene nå fikk jeg mørkeblondt hår. Jeg begynte å farge håret fordi jeg var så vant med det blonde håret og savnet det. Nå blir jeg 35 hvert øyeblikk, og hver gang jeg har farget håret så ser det ut som om jeg har puttet håret i frityrkokeren. Måtte derfor slutte. Vi har alle våre grunner. Jeg har vanskelig å se for meg argumentet med at håret blir gjort mykere, sterkere og finere av hårfarge. Det der høres mer ut som en personlig preferanse, på samme måte som du sier at du syns det ser tragisk ut. Det er din mening, og har jo absolutt ikke noe med andre å gjøre. Anonymkode: 735bf...8bf 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #144 Skrevet 2. juni 2024 52 minutter siden, AnonymBruker said: Hårfarge gjør håret både sterkere, mykere og finere. Anonymkode: 37e66...8c0 Stiller mitt eget hår til «spott og spe», siden du påstår dette. Hårfarge gjør absolutt ikke håret noe finere enn nytt, friskt og grått hår: Jeg er fullstendig klar over at denne gro-ut-prosessen ikke er pen, men at det ufargede håret er sunnere er det ingen tvil om! Anonymkode: 6851e...cfb 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #145 Skrevet 2. juni 2024 123fir skrev (På 31.5.2024 den 16.36): Synes det er vakkert å se kvinner eldes med verdighet 🙂 Mann 30 Joa, men de fleste kvinner (og menn) rundt femti vil vel omtales som at de ELDES. Anonymkode: d3241...bfa
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #146 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Da jeg ble født så hadde jeg platinablondt hår, men når jeg kom i 20-årene nå fikk jeg mørkeblondt hår. Jeg begynte å farge håret fordi jeg var så vant med det blonde håret og savnet det. Nå blir jeg 35 hvert øyeblikk, og hver gang jeg har farget håret så ser det ut som om jeg har puttet håret i frityrkokeren. Måtte derfor slutte. Vi har alle våre grunner. Jeg har vanskelig å se for meg argumentet med at håret blir gjort mykere, sterkere og finere av hårfarge. Det der høres mer ut som en personlig preferanse, på samme måte som du sier at du syns det ser tragisk ut. Det er din mening, og har jo absolutt ikke noe med andre å gjøre. Anonymkode: 735bf...8bf Haha, her i Norden har jo veldig mange barn lyst blondt hår, men det mørkner gjennom barndommen og ungdommen. Du kan se hvor uvanlig lysblondt hår er på voksne mennesker ved å se på menn - det er ikke veldig mange menn med lysblondt hår! Så alle de blonde damene du ser, er de som insisterer «jammen jeg er jo egentlig lysblond!» og bleker håret. Nei, jenta mi, du er nok mer kommunefarget enn du trodde… Anonymkode: d3241...bfa 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #147 Skrevet 2. juni 2024 Og btw, bleking er mye tøffere for håret enn farging til en lik/mørkere farge. Anonymkode: d3241...bfa 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #148 Skrevet 2. juni 2024 Jeg er i starten av 30-årene, og håret begynte å gråne midten av 20-årene. Jeg bestemte meg tidlig for å ikke gjøre noe med det så lenge jeg trivdes selv med det. Jeg har naturlig mørkmørk brun/svart hår, så en ser det ganske tydelig at fargen forsvinner. Nå har jeg ei stripe som er helt sølvgrå på ene sida av håret, og bare noen hårstrå ellers i håret. Men jeg liker det. Jeg har fine frisyrer, friskt, langt krøllete hår selv om fargen ikke er lik. Hvor mange år til jeg blir helt sølv det vet jeg ikke, men regner med at jeg er like glad i håret mitt for det om. Anonymkode: e6fac...054 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #149 Skrevet 2. juni 2024 Det er som en jeg kjenner sa, det er ikke så farlig om det blir grått, men heller at det blir tynt og pistrete. Synes det er en del som får veldig tynt, pistrete hår som ser nesten dødt ut i eldre alder. Som såvidt dekker hodeskallen. Når de da klipper det kort blir det nesten bare noen stakkarslige fjon på toppen. En del nordmenn har etter hva jeg har sett ganske tynn hårvekst på toppen. Mennene blir tidlig skallet og damene får stadig tynnere silke. Er vel gjerne derfor en del får panikk og klipper det kort. Lenger sør i Europa har de tykkere hår mye lenger, gjerne livet ut. Anonymkode: afc53...c2d
Honey Dew Skrevet 2. juni 2024 #150 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Haha, her i Norden har jo veldig mange barn lyst blondt hår, men det mørkner gjennom barndommen og ungdommen. Du kan se hvor uvanlig lysblondt hår er på voksne mennesker ved å se på menn - det er ikke veldig mange menn med lysblondt hår! Så alle de blonde damene du ser, er de som insisterer «jammen jeg er jo egentlig lysblond!» og bleker håret. Nei, jenta mi, du er nok mer kommunefarget enn du trodde… Anonymkode: d3241...bfa Jeg hadde veldig lyst hår i barndommen, men det mørknet til mellombrunt gjennom årene.
Gjest Blåmonster Skrevet 2. juni 2024 #151 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 31.5.2024 den 16.22): Fikk en kommentar av en bekjent: Så grått hår du har fått! Så modig du er som bare går rundt sånn! Så spørsmålet mitt: Er det modig og oppsiktsvekkende at kvinner på 50 år lar håret bli grått? I så fall hvorfor? Og er det samme tilfelle for menn? Jeg synes det var en merkelig og nokså frekk kommentar. Backhand compliment, definitivt. Anonymkode: 26512...188 Hadde bar smilt og sakt; - jeg er en voksen dame vet du🫠
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #152 Skrevet 2. juni 2024 Blåmonster skrev (Akkurat nå): Hadde bar smilt og sakt; - jeg er en voksen dame vet du🫠 Joda, men det er jo hun også. Hun er 18 år eldre enn meg. Anonymkode: 26512...188
Gjest Blåmonster Skrevet 2. juni 2024 #153 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Joda, men det er jo hun også. Hun er 18 år eldre enn meg. Anonymkode: 26512...188 Nettopp derfor hadde jeg svar det. Så hun skjønner hvor umoden hun er 🫠
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #154 Skrevet 2. juni 2024 Jeg er naturlig lys med endel grått i håret. Jeg farger det i metallic grått og er fornøyd med det Anonymkode: de44c...fc5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #155 Skrevet 2. juni 2024 Blåmonster skrev (1 minutt siden): Nettopp derfor hadde jeg svar det. Så hun skjønner hvor umoden hun er 🫠 Jeg tror egentlig ikke hun vil tenke sånn uansett, det virker som det er veldig innprentet i mange kvinner at de skal farge håret nærmest til de dør. Du ser det jo i denne tråden, også, hvordan grått hår faktisk sammenlignes med dårlig hygiene, overvekt, å være sjuskete og ustelt, å være fattig, å se white trash ut, å se tjue år eldre ut, å ikke barbere seg, osv. Disse tankene har i grunn aldri streifet meg, og hvis det faktisk er mange som går rundt med slike tanker, da ER det jo faktisk ganske gutsy å bare la håret være grått. ts Anonymkode: 26512...188 2 1
Eva-Lena Skrevet 2. juni 2024 #156 Skrevet 2. juni 2024 Jeg ser ikke på det som å være modig. Jeg har valgt å ikke farge håret og nå kommer det grått hår i etterveksten. Faktisk så ser det ikke lys grått ut, men en veldig fin gråfarge. Så får se om jeg klarer gå uten farging en god stund til eller om jeg farger det igjen.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #157 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er naturlig lys med endel grått i håret. Jeg farger det i metallic grått og er fornøyd med det Anonymkode: de44c...fc5 Sånn live farge? Anonymkode: 26512...188
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #158 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sånn live farge? Anonymkode: 26512...188 Ja Anonymkode: de44c...fc5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #159 Skrevet 2. juni 2024 Ja, jeg synes det er litt frekt å si det. Men kanskje det var det mest ærlige komplimentet hun hadde. Jeg er 46, og jeg må innrømme at jeg synes folk ser mye eldre ut med grått hår enn farget hår. En nabo som er ca 50 har gått fra brunt til grått. Hun gikk fra å se ut som hun var litt yngre enn hun er til minst ti år eldre enn hun er. For meg er det helt uaktuelt å slutte å farge håret mitt! Anonymkode: 2aaf2...927 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #160 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En nabo som er ca 50 har gått fra brunt til grått. Hun gikk fra å se ut som hun var litt yngre enn hun er til minst ti år eldre enn hun er. For meg er det helt uaktuelt å slutte å farge håret mitt! Men hva er det som gjør at du (vi?) tenker at kvinner med grått hår ser eldre ut enn de er, mens vi ikke tenker sånn om menn. Og hvorfor er det så viktig at kvinner skal se unge ut? Jeg er 50 og det er ok å se ut som 50. Jeg ser ikke ut som 60 selv om håret er grått. Men skulle noen tenke at jeg er 60 så javel, ok. Det handler nok mer om forventningene i samfunnet til hvordan kvinner på en viss alder skal se ut, og da trengs det vel at noen viser at det finnes alternativer. Anonymkode: 26512...188 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå