Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fikk en kommentar av en bekjent: Så grått hår du har fått! Så modig du er som bare går rundt sånn!

Så spørsmålet mitt: Er det modig og oppsiktsvekkende at kvinner på 50 år lar håret bli grått? I så fall hvorfor? Og er det samme tilfelle for menn?

Jeg synes det var en merkelig og nokså frekk kommentar. Backhand compliment, definitivt. 

Anonymkode: 26512...188

Modig? Nei. Synes det er sløvt. Hvorfor la seg selv forfalle når man med enkle grep kan opprettholde gløden? Skjønner ikke hvorfor folk skal la seg selv forfalle. Eller bli en kjærring… Jeg er 39, og har langt pent hår til hofta. Allerede spør folk «når skal du klippe deg? Langt hår på voksne kvinner er da tungvindt»… ja, hvorfor ikke klippe kjærringsveis med en gang… Og la det bli grått. Droppe å shave høna, legger og armer, kutte sminke, kjøpe kjærringklær på zavannah… Nei takk. Jeg liker å føle meg fresh. Det samme ønsker jeg å gjøre når jeg blir både 50, 60, 70 og 80. 

Anonymkode: 3c36a...ef7

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hårfarge har ingenting med modighet å gjøre.

Endret av Odhrán Ó Máille
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes derimot, med mindre du er i økonomiske vanskeligheter, at det er et tegn på sløvhet. Det er det samme når noen dropper å barbere og vokse seg fordi er late. Så får de applaus forde de "omfavner det naturlige"

Mange i dag glorifiserer sløvhet med at det er såkalt modig. Feil. 

Anonymkode: afc53...c2d

Det er det mest motbydelige jeg har hørt. Man skal tvinges til å farge håret sitt med stygge dyre miljøskadelige kjemikalier for å anses som velstelt?

Takke meg til en renslig person med rene, hele, situasjonsadekvate klær, velstelte hender og føtter, med naturlig grått hår, foran en fake sminkedukke med andenebb, silikon, glorete akryl-klær og tacky, farget hår.

Anonymkode: ad212...9ef

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Modig? Nei. Synes det er sløvt. Hvorfor la seg selv forfalle når man med enkle grep kan opprettholde gløden? Skjønner ikke hvorfor folk skal la seg selv forfalle. Eller bli en kjærring… Jeg er 39, og har langt pent hår til hofta. Allerede spør folk «når skal du klippe deg? Langt hår på voksne kvinner er da tungvindt»… ja, hvorfor ikke klippe kjærringsveis med en gang… Og la det bli grått. Droppe å shave høna, legger og armer, kutte sminke, kjøpe kjærringklær på zavannah… Nei takk. Jeg liker å føle meg fresh. Det samme ønsker jeg å gjøre når jeg blir både 50, 60, 70 og 80. 

Hvorfor lar man seg forfalle dersom man ikke farger bort det grå? 

At man velger bort ørten timer årlig i frisørstolen betyr jo ikke at man har gitt opp resten? Jeg har ikke grå hår enda, men å sitte i timevis hos frisøren for å farge/stripe det er det kjedeligste som finnes. Om jeg slutter med det, betyr det jo ikke at jeg slutter å gå til frisøren i det hele tatt, eller at jeg ikke bryr meg om håret mitt eller hvordan jeg ser ut.

Anonymkode: 81ca1...bdd

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hva som får deg til å føle deg fresh er ikke det samme for en annen person. Og det er helt greit. Jeg elsker å ha langt hår, men det betyr ikke at jeg kaller folk kjerringer for å ha kort hår. Hvis de liker å ha kort hår, så er det supert! Jeg har ikke sminket meg på 20 år og jeg har aldri sett poenget med det. Jeg klør av sminke, føler meg rotete, og ekkel. Uten sminke føler jeg meg fresh og behagelig - hvordan det ser ut for andre er ikke så farlig! Det handler jo nettopp om min egen velvære

Anonymkode: 735bf...8bf

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er det mest motbydelige jeg har hørt. Man skal tvinges til å farge håret sitt med stygge dyre miljøskadelige kjemikalier for å anses som velstelt?

Takke meg til en renslig person med rene, hele, situasjonsadekvate klær, velstelte hender og føtter, med naturlig grått hår, foran en fake sminkedukke med andenebb, silikon, glorete akryl-klær og tacky, farget hår.

Anonymkode: ad212...9ef

Enig. Jeg er i 30-årene og når disse 50-åringene med brede skuldre, knæsjrødskjær og dyp røykestemme og mye parfyme prøver seg på meg så er det utrolig gøy å gi mer oppmerksomhet til den litt mer kommunegrå dama i venninnegjengen. Det er noe merkelig med de botoxleppene også, føles som en sånn hjemmelaget Pringles-fleshlight.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes derimot, med mindre du er i økonomiske vanskeligheter, at det er et tegn på sløvhet. Det er det samme når noen dropper å barbere og vokse seg fordi er late. Så får de applaus forde de "omfavner det naturlige"

Mange i dag glorifiserer sløvhet med at det er såkalt modig. Feil. 

Jeg er 31 år med en god del grått hår. Har ingenting med sløvhet å gjøre. Det er naturlig, noe jeg ikke kan bestemme over. Jeg ønsker ikke å farge håret, det blir grått når det blir grått. For meg startet det i midten av 20årene.

Jeg barberer legger og armhulene, fordi jeg vil.

Jeg er verken sløv, modig eller en som omfavner det naturlige. Jeg gjør hva faen jeg vil, uten annen grunn enn at det er det jeg vil.

Anonymkode: c73a0...918

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk en kommentar av en bekjent: Så grått hår du har fått! Så modig du er som bare går rundt sånn!

Så spørsmålet mitt: Er det modig og oppsiktsvekkende at kvinner på 50 år lar håret bli grått? I så fall hvorfor? Og er det samme tilfelle for menn?

Jeg synes det var en merkelig og nokså frekk kommentar. Backhand compliment, definitivt. 

Nei det synes jeg ikke, synes grått hår er ganske fint 

Anonymkode: f9c63...03a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Måten du prater på, forteller meg at vi lever i veldig ulike omgangskretser. Jeg ville selvsagt ikke sagt til en annen kvinne at jeg har en mening om hun burde klippe håret, at jeg ikke likte sveisen hennes eller at det var viktig for meg at hun shavet høna eller andre kroppsdeler. For meg er det upassende og vulgært. Jeg respekterer at det sikkert er andre som synes at det er naturlig å hele tiden prakke på andre sin mening. Jeg mener ikke at dette betyr at man har en lavere sosial klasse, men at det imin omgangskrets hadde vært oppførsel som hadde blitt sett ned på. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Å unngå mulig kreftfremkallende kjemikalier er ikke snålt.

Anonymkode: c421a...3ba

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe. 

Tenk det!! Du er KUUUUUUL som viser frem de grå hårene dine. å nei, hvilken skjebne. 

husk å sveive med håret ditt da. 🤭 

Anonymkode: 820d4...059

Skrevet (endret)

Det heter kjerring og en skader ingen ved å kle seg etter kroppsform og alder.

Noen av oss har så og si ingen  kroppshår og har derfor ikke behov for å barbere oss (det er det som det heter på norsk).

Endret av Honey Dew
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min søster og jeg ble begge enker da vi var rundt 50 år. Hun ble grå "over natta" mens jeg har lite grått selv flere år etterpå. Hadde glatt byttet til hennes tykke, lange velstelte hår om det var mulig. Tror ikke noen tenker at det er 10-20 års aldersforskjell heller, men at de fleste ser vi er jevngamle. 

Har ikke farget håret selv på mange år, og mitt ser og er finere og tykkere enn det var da jeg var 30 år selv om det ikke kan sammenlignes med min søsters. Det er litt trist å se hvordan noen (forhåpentligvis få) tenker om en naturlig prossess.

Anonymkode: 82bb7...40c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle oppegående, moderne mennesker foretar hårfjerning. Uansett kjønn. På samme måte som at menn regelmessig fjerner rasktvoksende hår i ansiktet for å unngå å se ut som apekatter. Men hvis du vil omfavne dine urgener og være en apekatt så vær så god.

Lol, så fordi menn trimmer skjegget sitt, så skal kvinner shave legger og armhulen? Nei. Hadde kvinner hatt skjegg hadde de selvfølgelig skulle shavet det og. Er ingen logikk i det bytte der.

Anonymkode: 609cc...2d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det må være hva man er komfortabel med. Jeg har begynt en prosess med å farge håret lysere. Jeg har røde pigmenter i håret, så det blir hvitt og ikke grått. Hadde det vært jevnt fordelt så hadde jeg kanskje latt det stå til. Jeg pleide å farge håret brunt, men eldre jeg ble, eldre ble jeg seende ut med mørkt hår. Og jeg synes farget mørkt hår på både kvinner og menn som man ser har passert godt voksen, ser veldig kunstig ut. Jeg synes man ser eldre ut da, men dette er selvsagt bare min personlige mening og skal ikke ha noe å si for andre.

Anonymkode: 6c202...c79

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 37 har fått en del grå hår, fikk det over natten da min far døde en voldsom død som jeg var vitne til når jeg var 20. Etter det skjedde så finnes det viktigere ting enn å farge håret.

Jeg kler meg i klær jeg liker og passer for meg. Bruker både litt parfyme og mascara. Har ikke en eneste rynke og barberer meg kanskje hver 3-4 uke pga lite hårvekst både her og der 😉 Vært sammen med samme mann i 20 år og som fremdeles flørter og gir meg komplimenter. 

Er så absolutt ikke usikker på meg selv der jeg må rakke ned på hva andre kvinner/menn gjør. 

Folk som rakker ned andre har større problemer med seg selv egentlig. Mulig de er veldig usikre🤔

Anonymkode: be5b4...695

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjører på med mitt gråhvite hår, sterkt rød leppestift og akkurat de klærne jeg vil. Alderen min eier jeg, jeg er stolt over den, selv om jeg er jålete på andre måter, opptatt av å holde meg slank og sånn. Men ingen skal si til meg at jeg skal te eller kle meg på bestemte måter fordi jeg er kvinne over 50.

Anonymkode: cae82...c91

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Syns de fleste av de som lar håret bli grått ser minst 10 år eldre ut. Jeg kunne aldri latt meg forfalle på den måten. Men det er meg. Så kan man diskutere «eldes med verdighet» til man blir blå!!!! Dette er iallefall min mening

Anonymkode: d2395...8ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det meste kvinner gjør i dag som er utenfor den tradisjonelle normen skal opphøyes og applauderes.

Singel kvinne på 51 år er skikkelig rå når hun finner seg en elsker som er 17 år yngre 🙈

Voksen kvinne på 47 år som ikke farger håret når det begynner å bli grått er modig 🙉

Yngre kvinne på 20 år som ønsker å jobbe som håndverker er tøff 🙊

Anonymkode: f3b86...c0e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Syns de fleste av de som lar håret bli grått ser minst 10 år eldre ut. Jeg kunne aldri latt meg forfalle på den måten. Men det er meg. Så kan man diskutere «eldes med verdighet» til man blir blå!!!! Dette er iallefall min mening

Anonymkode: d2395...8ff

Hvis man kontinuerlig skal skjule etterveksten, blir det ganske mange dager tilsammen man skal tilbringe i frisørstolen i løpet av en 10-årsperiode. Noen ønsker sikkert å bruke denne tiden på noe annet som gir dem mer glede og livslyst og som til og med forebygger kognitivt forfall.

Anonymkode: 81ca1...bdd

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...