AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #41 Skrevet 31. mai 2024 Er det ikke nå mange her skal si at "Mannen min syns jeg er penest med grått hår." Samme som de syns de er penest med null sminke. Selv om alle blir litt freshere med litt mascara. Utrolig mange som har menn som foretrekker all natural. Anonymkode: c6a77...107 1
Sinsiew Skrevet 31. mai 2024 #42 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes derimot, med mindre du er i økonomiske vanskeligheter, at det er et tegn på sløvhet. Det er det samme når noen dropper å barbere og vokse seg fordi er late. Så får de applaus forde de "omfavner det naturlige" Mange i dag glorifiserer sløvhet med at det er såkalt modig. Feil. Anonymkode: afc53...c2d Sløvhet faktisk.. Hvorfor skal man skjule at man blir eldre? 6
Sinsiew Skrevet 31. mai 2024 #43 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det ikke nå mange her skal si at "Mannen min syns jeg er penest med grått hår." Samme som de syns de er penest med null sminke. Selv om alle blir litt freshere med litt mascara. Utrolig mange som har menn som foretrekker all natural. Anonymkode: c6a77...107 Mannen min elsker meg for meg, heldigvis. Han elsker meg ikke for sminka mi eller mine barberte legger.. Det ville vært trist. 1 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #44 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes derimot, med mindre du er i økonomiske vanskeligheter, at det er et tegn på sløvhet. Det er det samme når noen dropper å barbere og vokse seg fordi er late. Så får de applaus forde de "omfavner det naturlige" Mange i dag glorifiserer sløvhet med at det er såkalt modig. Feil. Anonymkode: afc53...c2d Det er ikke alltid man vet alt, men dømme er man god til. Jeg blir alvorlig syk av kjemikalier så å farge håret vil være helt utelukket. Nå har ikke jeg begynt å få grå hår enda men når den tid kommer så er det grått som gjelder. Det betyr ikke at jeg er sløv, men at jeg ikke har lyst til å dø... Anonymkode: 3260b...ef7 3
Sinsiew Skrevet 31. mai 2024 #45 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man kan godt gå å se ut som et dass for den saks skyld om man vil det. Også får de andre som vil stelle seg, gjøre det. Anonymkode: c5114...7b7 Man kan være velstelt og pen, uten farget hår og sminke. 3 3
Helene1982 Skrevet 31. mai 2024 #46 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg syns grått hår er mindre pent så jeg vil komme til å farge det når den tid kommer. Trenger man å se eldre ut enn man er? Grått hår gir deg jo ca 10-20 år boost på alderen. Anonymkode: 343b6...254 Om man vil farge håret sitt eller ikke er et personlig valg, men naturlige aldringstegn som grått hår, gjør ikke at man ser eldre ut enn man er, men motsatt - at utseende reflekterer reell alder. Det påvirker ikke å ta vare på seg selv, sitt utseende eller være flott eller attraktiv. De fleste kan både synes at en på 20 og en på 70 er flotte, uten at begge er attraktive som en partner for dem. Jeg synes ikke det er attraktivt når mennesker er opptatt av å se så unge ut som mulig. Jeg farger håret selv, men det er ikke for å «lure noen» til å tro at jeg er 10 år yngre enn jeg er. Stort sett er det unge mennesker som tror at det er et kompliment å si til noen at de ser unge ut. De fleste voksne har et balansert forhold til at de både vil ta seg godt ut, ta vare på seg selv og føle seg attraktive, samtidig som at andre egenskaper blir vektet tyngre ettersom man blir eldre. 5 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #47 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg syns grått hår er mindre pent så jeg vil komme til å farge det når den tid kommer. Trenger man å se eldre ut enn man er? Grått hår gir deg jo ca 10-20 år boost på alderen. Anonymkode: 343b6...254 Tja, det kommer jo helt an på personen. Jeg har sett kvinner med struttende silikonbryster, plastfjes og ravnsort hår på stranden på rivieraen. Huden ellers på kroppen er rynkete og aldersmessig korrekt, så hvis formålet er å se yngre ut, er det ikke særlig vellykket. De ser ikke en dag yngre ut enn de 75 årene de sannsynligvis er. For jeg tviler sterkt på at de er 85 eller 90. Anonymkode: 81ca1...bdd 6 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #48 Skrevet 31. mai 2024 Jeg syntes det er mange som er fin med grått hår. Men da. Må håret være hel grått. Har selv farget håret mitt grått selv om jeg ikke begynte å få grått hår. Også spiller det ingen rolle hva andre syntes. Det er mye finere å se et menneske som er trygg i seg selv og går rak rygget uansett hvordan en ser ut. Enn en person som stråler usikkerhet. Ts gå slik du ønsker og ikke bry deg om hva andre måtte mene. Anonymkode: 10c6e...c43 2 2
Sinsiew Skrevet 31. mai 2024 #49 Skrevet 31. mai 2024 Boetica skrev (59 minutter siden): Da har vi ulikt syn på hva det vil si å stelle seg. Aldring kommer dessverre til deg og. Og jeg tror det kommer til å gjøre vondt. Pfft, Man har da fillers, botox og plastiske operasjoner 🤪😝 Fra spøk til alvor. Det er pent å bli eldre. Min mormor som nå er 80, har verdens vakreste smilerynker som vitner om er liv vel levd. Grått hår er like fint som alle andre farger. Men som med alt hår må man ta vare på det. Ikke fint med Pia på 30 med langt, flisete og ustelt brunt hår... 4 1
Trolltunge Skrevet 31. mai 2024 #50 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes derimot, med mindre du er i økonomiske vanskeligheter, at det er et tegn på sløvhet. Det er det samme når noen dropper å barbere og vokse seg fordi er late. Så får de applaus forde de "omfavner det naturlige" Mange i dag glorifiserer sløvhet med at det er såkalt modig. Feil. Anonymkode: afc53...c2d Dette synet synes jeg var sløvt, og tyder dessuten noe på å være desperat etter å fremstå som yngre enn man er. De fleste av mine venninner har droppet det å farge håret. Grått hår tar ikke farge så godt, og da blir man fort gående med ettervekst og ujevn farging. Jeg sluttet selv da jeg så hvor mye finere og mer naturlig det ble enn å stadig ha ettervekst og hår som ikke lot seg farge godt. Det har ingenting med å være sløv å gjøre, men med at jeg rett og slett synes det er finere. For å være ærlig synes jeg det grå er mye mer synlig hos dem som fremdeles farger håret når de begynner å bli grå. Ettervekst ser ofte betydelig mer grått ut enn det å ha fått noen grå/lysere striper i håret, og ettervekst får de fleste veldig fort når håret et begynt å bli grått. Å ha helt grått hår synes jeg dessuten er stilig. Et par bekjente har fått det, og det er skikkelig fint. Barbere meg gjør jeg. 😉 6 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #51 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Tyder på at noen er usikre og veldig opptatt av utseende. Anonymkode: 744c4...2fa Jeg er verken usikker eller veldig opptatt av utseende, men hårfargen min ønsker jeg som den alltid har vært: lyse, gylne striper. Har opprinnelig nesten helt svart hår, men har aldri likt det, og liker heller ikke det grå, så hvorfor skal jeg bli stemplet som veldig opptatt av utseende fordi jeg ikke slutter å stripe det slik jeg alltid har gjort??! Ellers bruker jeg lite sminke, ingen Botox eller fillers. Naturlig look. Synes faktisk likevel det er modig å velge å ha en farge som stort sett er så ukledelig, og det er ikke fordi jeg er usikker! Jeg liker bare ikke fargen grå! Jeg synes rett og slett gråfarge er det tristeste i verden enten det er på håret, bilen eller veggen i stua! Det er selvsagt noen som kler det, men veldig få! Gråfarge og rødmusset ansikt er ikke noe de fleste føler seg vel med! De fleste farger eller striper håret hele livet! Hvorfor skal de da slutte fordi de har bikket en viss alder? For å ikke bli beskyldt for å være opptatte av utseende? Det jeg synes er ekstra morsomt, er disse som skal la håret være naturlig grått, fordi «jeg er meg selv» og «grått hår er en del av livet» osv, mens de sminker seg nådeløst i tillegg…. Hvorfor kan man sminke seg når man bikker 50, men å farge håret er liksom bannlyst?!? Anonymkode: aade2...f9b 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #52 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle oppegående, moderne mennesker foretar hårfjerning. Uansett kjønn. På samme måte som at menn regelmessig fjerner rasktvoksende hår i ansiktet for å unngå å se ut som apekatter. Men hvis du vil omfavne dine urgener og være en apekatt så vær så god. Anonymkode: afc53...c2d Jeg, derimot, synes at en slik fiksering på utseendet virker både umodent og lite oppegående. Anonymkode: cc59b...cbd 8 3
Frøkenfryden Skrevet 31. mai 2024 #53 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er verken usikker eller veldig opptatt av utseende, men hårfargen min ønsker jeg som den alltid har vært: lyse, gylne striper. Har opprinnelig nesten helt svart hår, men har aldri likt det, og liker heller ikke det grå, så hvorfor skal jeg bli stemplet som veldig opptatt av utseende fordi jeg ikke slutter å stripe det slik jeg alltid har gjort??! Ellers bruker jeg lite sminke, ingen Botox eller fillers. Naturlig look. Synes faktisk likevel det er modig å velge å ha en farge som stort sett er så ukledelig, og det er ikke fordi jeg er usikker! Jeg liker bare ikke fargen grå! Jeg synes rett og slett gråfarge er det tristeste i verden enten det er på håret, bilen eller veggen i stua! Det er selvsagt noen som kler det, men veldig få! Gråfarge og rødmusset ansikt er ikke noe de fleste føler seg vel med! De fleste farger eller striper håret hele livet! Hvorfor skal de da slutte fordi de har bikket en viss alder? For å ikke bli beskyldt for å være opptatte av utseende? Det jeg synes er ekstra morsomt, er disse som skal la håret være naturlig grått, fordi «jeg er meg selv» og «grått hår er en del av livet» osv, mens de sminker seg nådeløst i tillegg…. Hvorfor kan man sminke seg når man bikker 50, men å farge håret er liksom bannlyst?!? Anonymkode: aade2...f9b Veldig enig med deg. Takk! Farger det også. Men er verken usikker eller spesielt overfladisk. Usminket, og kunne ikke falt meg inn å fikse aldrende kropp. Synes bare lyse striper er penere enn brunt med lett gråning. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #54 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor kan man sminke seg når man bikker 50, men å farge håret er liksom bannlyst?!? Anonymkode: aade2...f9b Poenget her er vel bare at folk må få gjøre som de vil, uten generaliseringer og nedlatende kommentarer om at man er ustelt, ser eldre ut enn man er og er sløv/bryr seg ikke hvis man lar håret bli grått, akkurat som at noen ønsker å fortsette å farge/stripe håret uten at må være oppslukt av eget utseende. Anonymkode: 81ca1...bdd 7 2
Helene1982 Skrevet 31. mai 2024 #55 Skrevet 31. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er verken usikker eller veldig opptatt av utseende, men hårfargen min ønsker jeg som den alltid har vært: lyse, gylne striper. Har opprinnelig nesten helt svart hår, men har aldri likt det, og liker heller ikke det grå, så hvorfor skal jeg bli stemplet som veldig opptatt av utseende fordi jeg ikke slutter å stripe det slik jeg alltid har gjort??! Ellers bruker jeg lite sminke, ingen Botox eller fillers. Naturlig look. Synes faktisk likevel det er modig å velge å ha en farge som stort sett er så ukledelig, og det er ikke fordi jeg er usikker! Jeg liker bare ikke fargen grå! Jeg synes rett og slett gråfarge er det tristeste i verden enten det er på håret, bilen eller veggen i stua! Det er selvsagt noen som kler det, men veldig få! Gråfarge og rødmusset ansikt er ikke noe de fleste føler seg vel med! De fleste farger eller striper håret hele livet! Hvorfor skal de da slutte fordi de har bikket en viss alder? For å ikke bli beskyldt for å være opptatte av utseende? Det jeg synes er ekstra morsomt, er disse som skal la håret være naturlig grått, fordi «jeg er meg selv» og «grått hår er en del av livet» osv, mens de sminker seg nådeløst i tillegg…. Hvorfor kan man sminke seg når man bikker 50, men å farge håret er liksom bannlyst?!? Anonymkode: aade2...f9b Jeg hadde vært like kritisk til folk som hadde sagt til meg: hvorfor beholder du ikke din naturlige hårfarge, det er bannlyst. men jeg har aldri hørt det fra noen. Ingen har «tvunget» meg til å ikke farge håret, ikke sminke meg eller kritisere meg for klærne jeg liker selv. Jeg får heller ikke kritikk når håret er på dag to i hestehale, klærne er først og fremst komfortable og det er mandag. Jeg tror ikke alle digger alle valg jeg gjør rundt eget utseende verken til hverdags eller fest, men de har vett nok til å ikke bry nesa si om jeg er happy med meg. Endret 31. mai 2024 av Helene1982 4 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #57 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes derimot, med mindre du er i økonomiske vanskeligheter, at det er et tegn på sløvhet. Det er det samme når noen dropper å barbere og vokse seg fordi er late. Så får de applaus forde de "omfavner det naturlige" Mange i dag glorifiserer sløvhet med at det er såkalt modig. Feil. Anonymkode: afc53...c2d Å ikke farge håret er sløvt? 🤦♀️ Anonymkode: 25096...684 9 1
Gliffy Skrevet 31. mai 2024 #58 Skrevet 31. mai 2024 Jeg har ikke noe behov for å se yngre ut enn jeg er. Det skal liksom være noe flaut med å være ei gammal kjerring, men jeg syns ikke det. Jeg er ei gammal kjerring, og jeg har ingenting å skamme meg over. Jeg utretter mye, både i jobb og familiesammenheng, og jeg har gode relasjoner til folk rundt meg. Tror jeg sier meg fornøyd med det, jeg, i stedet for å stresse over at jeg er gammel og prøve å være yngre enn jeg er. Jeg dusjer, grer meg og vasker klærne mine og det er godt nok stell for meg, selv om håret er ganske grått. Om noen andre syns jeg er ustelt eller lat av den grunn bryr jeg meg ikke om. De får bare syns det de, da. 6 1 3
Stor pike Skrevet 31. mai 2024 #59 Skrevet 31. mai 2024 Jeg synes det er flott og modig at noen blir helt grå. Jeg har sett fantastiske grå hårfarger som kler eieren. Selv velger jeg å ikke være grå. Selv om jeg har kommet til skjells år og alder. 1
Ebbeliten Skrevet 31. mai 2024 #60 Skrevet 31. mai 2024 Jeg begynte å bli grå før jeg var 18. Jeg sluttet først å farge det da jeg var 35. Lot det vokse et par år, men ble ikke helt komfortabel med å være grå riktig ennå, så jeg farget det igjen frem til mars 2022. Nå er jeg snart 45 og har kun min naturlige farge, det fargede håret er klippet vekk for lengst og håret begynner å bli langt igjen. Elsker looken og føler meg fin som jeg er, omtrent helgrå. Får mange komplimenter for hårfargen også. 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå