Gjest Luksusbia Skrevet 31. mai 2024 #21 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor er jeg sløv om jeg ikke starter farge håret når det blir grått? Jeg har ikke farget det siden tenårene, og ser ikke veldig stor grunn til å gjøre det når håret blir grått... Anonymkode: a434d...e53 Det er bedre å la håret være, ser verre ut med kvinner på 60 som bleket eller farger håret fordi de tror det er bedre å ha kort mørke/ rødt/ bleket hår. Naturlig grått har jeg respekt for
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #22 Skrevet 31. mai 2024 Boetica skrev (Akkurat nå): Ingen skal være nødt til å redigere utseendet sitt for å tilfredsstille andre. Sånn type sosial kontroll og påføring av skam er bare destruktivt. Har man selv et ønske om å farve: fint. Ønsker man ikke å farve: også fint. Og dette kan ikke sammenlignes med hygiene, da dårlig hygiene påvirker andre. Grått hår og hårete legger? Not. Man kan godt gå å se ut som et dass for den saks skyld om man vil det. Også får de andre som vil stelle seg, gjøre det. Anonymkode: c5114...7b7 1
Mayer Skrevet 31. mai 2024 #23 Skrevet 31. mai 2024 I allefall kult, i en tid hvor mange forsøker å motvirke alderdommen via botox og kirurgiske inngrep. Ikke at det er noe galt i det - men jeg synes f.eks. Jamie Lee Curtis er et godt eksempel på at grått hår kan være kjempestilig. 5 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #24 Skrevet 31. mai 2024 Jeg synes det er modig. Eller, tøft, er kanskje rettere ordet. Grunnen til at damer farger håret, bunner jo i at det er noe 'stygt', eller i det minste noe mindre attraktivt, over det grå håret. Å tørre å ta konsekvensene av da å beholde det grå, fordi man setter andre verdier høyere enn utseendet, det ser man sjeldent i dagens samfunn. Så jeg vet det krever sin kvinne å stå i det valget. Anonymkode: cbe4d...cf3 4 1 3
Boetica Skrevet 31. mai 2024 #25 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man kan godt gå å se ut som et dass for den saks skyld om man vil det. Også får de andre som vil stelle seg, gjøre det. Anonymkode: c5114...7b7 Da har vi ulikt syn på hva det vil si å stelle seg. Aldring kommer dessverre til deg og. Og jeg tror det kommer til å gjøre vondt. 10 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #26 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg synes derimot, med mindre du er i økonomiske vanskeligheter, at det er et tegn på sløvhet. Det er det samme når noen dropper å barbere og vokse seg fordi er late. Så får de applaus forde de "omfavner det naturlige" Mange i dag glorifiserer sløvhet med at det er såkalt modig. Feil. Anonymkode: afc53...c2d Du må huske at noen genuint liker både hårvekst og grått hår. Det er ingenting galt med naturlig, det er rart at du ikke tollerer din egen arts naturlige utsende. Du er bare utolerant. Anonymkode: 72a81...a81 8 7
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #27 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man kan godt gå å se ut som et dass for den saks skyld om man vil det. Også får de andre som vil stelle seg, gjøre det. Anonymkode: c5114...7b7 Er grått hår ustelt? Så rart. Det ser ikke nødvendigvis så mye mer stelt ut å ha kullsort hår når man er 75 år. Eller langt, overbleket flisete hår når man er 53. Anonymkode: 81ca1...bdd 14 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #28 Skrevet 31. mai 2024 Min kjære (hun er 56) har begynt å få noen grå hår. Hun vil ikke gjøre noe, synes striping og ettervekst er stress å begynne med. Hun er flott, velkledd, veltrent og velstelt, og gjør dette valget gjennomtenkt og med verdighet. Mye tull her nå. Anonymkode: 7598f...4af 11 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #29 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Flott. Da har jeg oppnådd målet mitt som er å inspirere kvinner til å omfavne sine grå manker. Salt og pepper stilen ser godt ut på både menn og kvinner. Det gir en viss eleganse som passer trekkene som kommer med alderen. Det er ekstra flott når det grå håret er langt. Anonymkode: afc53...c2d Å kalle andre for apekatter er ikke veldig inspirerende, du bare fjerner all troverdighet på alt annet du sier, og det blir så dumt at det verken er inspirerende eller provoserende når du bruker slike uttrykk... Anonymkode: a434d...e53 5 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #30 Skrevet 31. mai 2024 58 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes derimot, med mindre du er i økonomiske vanskeligheter, at det er et tegn på sløvhet. Det er det samme når noen dropper å barbere og vokse seg fordi er late. Så får de applaus forde de "omfavner det naturlige" Mange i dag glorifiserer sløvhet med at det er såkalt modig. Feil. Anonymkode: afc53...c2d Hvorfor er det sløvhet å gå rundt med sin naturlige hårfarge? Anonymkode: 735bf...8bf 10 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #31 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes derimot, med mindre du er i økonomiske vanskeligheter, at det er et tegn på sløvhet. Det er det samme når noen dropper å barbere og vokse seg fordi er late. Så får de applaus forde de "omfavner det naturlige" Mange i dag glorifiserer sløvhet med at det er såkalt modig. Feil. Anonymkode: afc53...c2d Jøss, har aldri tenkt at man har økonomiske vansker, eller er late, av de grunner du nevner. Kjenner gråhårete som både har god økonomi og er aktive. Å barbere eller vokse seg må vel være en privat sak. Skal man tenke slik, er vel alle med andre valg enn en selv, late. Anonymkode: 15b8d...08e 9 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #32 Skrevet 31. mai 2024 Absolutt ingen av de jeg kjenner med grått er personer som jeg ville ansett som modige eller tøffe. Det er enten helt normale gamle mennesker, eller så er det folk fra 40-65 som er typisk grå mus og generelt ikke bryr seg om utseende. Ett og annet grått hår innimellom er selvsagt noe annet. Anonymkode: d4dcd...6cb 1
mimifin72 Skrevet 31. mai 2024 #33 Skrevet 31. mai 2024 Har grått hår og trives med det. Bryr meg ikke om hva andre synes. Bryr meg heller ikke om andre farger håret eller ikke. Mulig jeg er modig eller sløv, couldn’t care less 6 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #34 Skrevet 31. mai 2024 Jeg syns grått hår er mindre pent så jeg vil komme til å farge det når den tid kommer. Trenger man å se eldre ut enn man er? Grått hår gir deg jo ca 10-20 år boost på alderen. Anonymkode: 343b6...254 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #35 Skrevet 31. mai 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg synes derimot, med mindre du er i økonomiske vanskeligheter, at det er et tegn på sløvhet. Det er det samme når noen dropper å barbere og vokse seg fordi er late. Så får de applaus forde de "omfavner det naturlige" Mange i dag glorifiserer sløvhet med at det er såkalt modig. Feil. Anonymkode: afc53...c2d Synes ikke det er sløvt å ha ens egen hårfarge. Anonymkode: 3e5fc...b79 7 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #36 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes derimot, med mindre du er i økonomiske vanskeligheter, at det er et tegn på sløvhet. Det er det samme når noen dropper å barbere og vokse seg fordi er late. Så får de applaus forde de "omfavner det naturlige" Mange i dag glorifiserer sløvhet med at det er såkalt modig. Feil. Anonymkode: afc53...c2d Det er ikke sløvhet for min del. Jeg har valgt å ikke farge håret mitt og det blir gradvis mer av det grå. Det er dritstygt med ettervekst, det er kjedelig å bruke så mye tid på håret, det er miljøskadelig og det er ikke bra for kroppen. Jeg tåler ikke annet enn neutral shampoo så å putte et tonn kjemikalier i håret skjer ikke. Jeg er ikke modig, jeg bare ser ingen god nok grunn til å farge det. Hvem skal jeg farge det for? Anonymkode: 5728f...695 7 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #37 Skrevet 31. mai 2024 Mayer skrev (49 minutter siden): I allefall kult, i en tid hvor mange forsøker å motvirke alderdommen via botox og kirurgiske inngrep. Ikke at det er noe galt i det - men jeg synes f.eks. Jamie Lee Curtis er et godt eksempel på at grått hår kan være kjempestilig. Kan også legge til at dama er dritsexy! Anonymkode: 5728f...695 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #38 Skrevet 31. mai 2024 Jeg farger ikke håret. Jeg har en del gråe i skillet mitt. Jeg er bare 43. Men jeg orker ikke etterveksten med en gang. Så jeg lar det være. Men jeg er frisør. Så jeg fikser på håret hver dag. Og har langt hår. Krøller det. Setter det opp og slike ting. Anonymkode: dcaa4...089 4 1
Andro Skrevet 31. mai 2024 #39 Skrevet 31. mai 2024 Det burde vært en selvfølge at ufarget hår er mer vanlig enn sminket hår, men kulturen vår stempler aldring og aldringstegn som uønsket, og prøver å kamuflere det. Som om alle skal se ut som de er tretti til de dør som 97-åringer. Håret mitt er mellomblondt, men har alltid vært naturlig stripete. Nå når stripene er grå, så er det mange som tror at jeg har farget eller bleket det, og gir kompliment til hårfargen min. De blir forundret når jeg opplyser at det er slik helt av seg selv. Noen på nippet til snurt, og på nippet til å ikke tro meg. Hår har egentlig aldri interessert meg, så jeg er fornøyd med de endringene som tiden har gitt. 4 4
Mayer Skrevet 31. mai 2024 #40 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan også legge til at dama er dritsexy! Anonymkode: 5728f...695 Jeg er mann og homofil, men er helt enig. Har tenkt at hvis jeg var kvinne ville jeg sett sånn ut. Så har hun en tøff utstråling 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå