AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #101 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg kjører på med mitt gråhvite hår, sterkt rød leppestift og akkurat de klærne jeg vil. Alderen min eier jeg, jeg er stolt over den, selv om jeg er jålete på andre måter, opptatt av å holde meg slank og sånn. Men ingen skal si til meg at jeg skal te eller kle meg på bestemte måter fordi jeg er kvinne over 50. Anonymkode: cae82...c91 Sånn skal det låte!! Anonymkode: cf652...d36 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #102 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Alle oppegående, moderne mennesker foretar hårfjerning. Uansett kjønn. På samme måte som at menn regelmessig fjerner rasktvoksende hår i ansiktet for å unngå å se ut som apekatter. Men hvis du vil omfavne dine urgener og være en apekatt så vær så god. Anonymkode: afc53...c2d Tommel NED på denne kommentaren. Og du, menn med skjegg ser ikke ut som apekatter. De ser ut som menn, med skjegg. Noe som faktisk foretrekkes av mange. Anonymkode: 8ab05...d85 11 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #103 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det meste kvinner gjør i dag som er utenfor den tradisjonelle normen skal opphøyes og applauderes. Singel kvinne på 51 år er skikkelig rå når hun finner seg en elsker som er 17 år yngre 🙈 Voksen kvinne på 47 år som ikke farger håret når det begynner å bli grått er modig 🙉 Yngre kvinne på 20 år som ønsker å jobbe som håndverker er tøff 🙊 Anonymkode: f3b86...c0e Det var et backhand compliment. Hun mener ikke at jeg er modig - det er bare noe hun sa for å sukre kommentaren om det grå. Anonymkode: 26512...188
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #104 Skrevet 31. mai 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Tommel NED på denne kommentaren. Og du, menn med skjegg ser ikke ut som apekatter. De ser ut som menn, med skjegg. Noe som faktisk foretrekkes av mange. Anonymkode: 8ab05...d85 Da må vi være enige om å være uenige. For jeg synes at menn med betydelig skjeggvekst ser ut som apekatter. Som noe forhistorisk. De mangler bare dyreskinn rundt kroppen og klubben. Anonymkode: afc53...c2d
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #105 Skrevet 31. mai 2024 Jeg er 47, farger ikke hodehår selv om det er noe grått der, men nå har jeg veldig kort hår da ca 6mm i nakken og sider. Ikke fjerner jeg hår på legger eller under armer heller, fordi jeg trives med mitt hår, hva andre måtte mene om det jeg blant f**** i. Anonymkode: 7a43d...033 1
Helene1982 Skrevet 31. mai 2024 #106 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Da må vi være enige om å være uenige. For jeg synes at menn med betydelig skjeggvekst ser ut som apekatter. Som noe forhistorisk. De mangler bare dyreskinn rundt kroppen og klubben. Anonymkode: afc53...c2d Jeg synes at sammenligningen med aper er interessant og at det fokuseres på at mennesker nå har oppfunnet hårfarge og barberhøvel og at alle derfor burde farge håret og barbere bort hår slik at vi ikke fysisk ligner aper. Det er viktig for mennesker å føle samhørighet, men jeg mener at hele evolusjonen fra ape til menneske ikke handler om det fysisk, men at vi kan tenke langsiktig og ikke nødvendigvis gjør som alle andre eller som vi alltid har gjort. 6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #107 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Syns de fleste av de som lar håret bli grått ser minst 10 år eldre ut. Jeg kunne aldri latt meg forfalle på den måten. Men det er meg. Så kan man diskutere «eldes med verdighet» til man blir blå!!!! Dette er iallefall min mening Anonymkode: d2395...8ff Men når det ikke er helt nyfarget ser det bare skikkelig tacky ut, så det er bare å farge det ukentlig. Ukentlig kjemikaliebad, mmm! Anonymkode: e8b6e...16b 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #108 Skrevet 1. juni 2024 Det er elegant og kledelig med grått hår. Det er stygt med farget hår til de aller fleste lysere hudtoner. Så dere som synes det er sløvt og ustelt med grått hår, nei, dere tar helt feil. Det ser utrolig dumt ut forøvrig med falske negler, farget hår og gjerne i kombinasjon med feil farge på sminken og for mye av den. Da hører man til i en annen tid og ser helt avlegs ut. Grått hår er mye mer elegant! Anonymkode: 24b04...bec 6
Hoppetaujenta Skrevet 1. juni 2024 #109 Skrevet 1. juni 2024 Å kunne være tilfreds med å eldes naturlig er en velsignelse i dette fasadeopptatte samfunnet. En slipper å bekymre seg for ganske mange ting, hvis man har akseptert at slik er det. Jeg er helt ok. 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #110 Skrevet 1. juni 2024 45 minutter siden, AnonymBruker said: Det er elegant og kledelig med grått hår. Det er stygt med farget hår til de aller fleste lysere hudtoner. Så dere som synes det er sløvt og ustelt med grått hår, nei, dere tar helt feil. Det ser utrolig dumt ut forøvrig med falske negler, farget hår og gjerne i kombinasjon med feil farge på sminken og for mye av den. Da hører man til i en annen tid og ser helt avlegs ut. Grått hår er mye mer elegant! Anonymkode: 24b04...bec Det jeg sliter med er de damene som har en farge i ansiktet og en annen farge på halsen. Det er jo veldig åpenbart at de har på sminke, gjerne så er fargen i ansiktet litt oransjaktig eller veldig mørke brun, også er de lyse på halsen.. og de som har sånne mørke striper i ansiktet med sminke. Aner ikke hva det heter, men det ser ikke pent ut. Anonymkode: 735bf...8bf 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #111 Skrevet 1. juni 2024 Håret mitt er hvitt, ikke grått. Og jeg er fornøyd med det. Det var en lettelse å slippe å farge mitt brune hår. Har aldri følt meg modig ! Latterlig! Anonymkode: ea03c...7b4 1
Fjollefyr Skrevet 1. juni 2024 #112 Skrevet 1. juni 2024 Jeg synes på en måte at det er modig, men i anførselstegn. Siden skjønnhetsidealet ikke viser mange med grått hår. Men når det er sagt, synes jeg at kvinner med grått hår er utrolig stilig. Det viser for meg at hun bærer sine tegn på aldring med selvsikkerhet og ro. Langt grått hår er rettåslett sexy. 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #113 Skrevet 1. juni 2024 Jeg er 57 og farger håret ennå. Men på et eller annet tidspunkt må man gi seg, det blir for mye grått, og man orker jo ikke farge håret annenhver uke heller for å ta alle spor av grå ettervekst. Tenker jeg gir meg med fargingen om 3 år, når jeg blir 60. Anonymkode: a73b4...10b
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #114 Skrevet 1. juni 2024 Jeg syns grått hår er stygt, særlig grå krøller. Min kollega på jobb har farget og stripet det slik at det ser ut som hun er naturlig grå i en alder av 30. Latterlig påfunn for hun ser ut som en dame i 60 årene nå. Feit og grå. Tights og topp uten bh. Sier hun har frigjort seg selv. Eehh, sier du det. Nei det er ikke modig å bli grå. Anonymkode: 1e792...27d
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #115 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Fikk en kommentar av en bekjent: Så grått hår du har fått! Så modig du er som bare går rundt sånn! Så spørsmålet mitt: Er det modig og oppsiktsvekkende at kvinner på 50 år lar håret bli grått? I så fall hvorfor? Og er det samme tilfelle for menn? Jeg synes det var en merkelig og nokså frekk kommentar. Backhand compliment, definitivt. Anonymkode: 26512...188 Jeg synes mange kvinner med grått hår kan være veldig vakre om de har fint hår og kjører litt klassisk stil. Rufsete tynt grått hår er vel ikke fint på verken kvinner eller menn. Jeg har møtt flere damer med grått hår som jeg syntes har vært veeeldig sexy og tiltrekkende, så bry deg ikke om fargen på håret, det viktigste er resten 🙂 Anonymkode: ebd6a...c96
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #116 Skrevet 1. juni 2024 Classycasita på youtube er 29 og lar det bli grått nå (har farget siden hun var 15) Anonymkode: c6fdb...c1a
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #117 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Classycasita på youtube er 29 og lar det bli grått nå (har farget siden hun var 15) Anonymkode: c6fdb...c1a Det er vel ikke vanlig å få grått hår på naturlig vis når en er 29?? Anonymkode: ea03c...7b4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #118 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Modig? Nei. Synes det er sløvt. Hvorfor la seg selv forfalle når man med enkle grep kan opprettholde gløden? Skjønner ikke hvorfor folk skal la seg selv forfalle. Eller bli en kjærring… Jeg er 39, og har langt pent hår til hofta. Allerede spør folk «når skal du klippe deg? Langt hår på voksne kvinner er da tungvindt»… ja, hvorfor ikke klippe kjærringsveis med en gang… Og la det bli grått. Droppe å shave høna, legger og armer, kutte sminke, kjøpe kjærringklær på zavannah… Nei takk. Jeg liker å føle meg fresh. Det samme ønsker jeg å gjøre når jeg blir både 50, 60, 70 og 80. Anonymkode: 3c36a...ef7 Oi, det er så morsomt å se hvordan vi er ulike. Jeg syns nemlig at for lang hår bare er sløvt. Har aldri sett hår lengre enn midt på ryggen som ser velstelt ut.. Så mens du syns grått hår er sløvt og "la seg forfalle"(som det selvfølgelig ikke er, velholdt velstelt grått hår er ikke å la seg forfalle), syns jeg altfor langt hår som jeg har til gode å se uten flisete ender er å la seg forfalle. Ved å kutte sminke, får du færre rynker btw. Så ved å velge sminke hver dag, forfaller du bare fortere. Anonymkode: d4afa...f4f 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #119 Skrevet 1. juni 2024 Jeg begynte å få grått hår når jeg var knapt 20 år. Når jeg hadde blitt over 30 år så sluttet jeg å farge det. Nærmere 40 år nå, og det føles veldig naturlig å bare la det være sånn og har ganske mye grått hår. Aldri fått noe kommentarer på det og mange av mine venner og bekjente som begynner å få grått hår gjør heller ikke noe med det. Anonymkode: a0230...03e 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #120 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes mange kvinner med grått hår kan være veldig vakre om de har fint hår og kjører litt klassisk stil. Rufsete tynt grått hår er vel ikke fint på verken kvinner eller menn. Jeg har møtt flere damer med grått hår som jeg syntes har vært veeeldig sexy og tiltrekkende, så bry deg ikke om fargen på håret, det viktigste er resten 🙂 Anonymkode: ebd6a...c96 Kanskje det er slik at når man blir "gammel nok", så betyr det svært lite hva folk syns om ens hårstil og kropp. At en hele tiden skal veies og bli funnet tiltrekkende og sexy eller det motsatte, det er helt uvesentlig når man blir voksen nok. Det betyr ingenting. Har ingen verdi. Tror man har større glede av å kunne finne seg selv og ha det ok i sin egen kropp og sinn som begynnende gammel. Anonymkode: 3a06b...325 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå