AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #1 Del Skrevet 31. mai 2024 Fikk en kommentar av en bekjent: Så grått hår du har fått! Så modig du er som bare går rundt sånn! Så spørsmålet mitt: Er det modig og oppsiktsvekkende at kvinner på 50 år lar håret bli grått? I så fall hvorfor? Og er det samme tilfelle for menn? Jeg synes det var en merkelig og nokså frekk kommentar. Backhand compliment, definitivt. Anonymkode: 26512...188 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #2 Del Skrevet 31. mai 2024 Nei. Tyder på at noen er usikre og veldig opptatt av utseende. Anonymkode: 744c4...2fa 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #3 Del Skrevet 31. mai 2024 Jeg synes derimot, med mindre du er i økonomiske vanskeligheter, at det er et tegn på sløvhet. Det er det samme når noen dropper å barbere og vokse seg fordi er late. Så får de applaus forde de "omfavner det naturlige" Mange i dag glorifiserer sløvhet med at det er såkalt modig. Feil. Anonymkode: afc53...c2d 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #4 Del Skrevet 31. mai 2024 Nei, det er jo helt naturlig, og de aller fleste blir grå med tiden. Anonymkode: 1e2b3...09a 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 Populært innlegg #5 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes derimot, med mindre du er i økonomiske vanskeligheter, at det er et tegn på sløvhet. Det er det samme når noen dropper å barbere og vokse seg fordi er late. Så får de applaus forde de "omfavner det naturlige" Mange i dag glorifiserer sløvhet med at det er såkalt modig. Feil. Anonymkode: afc53...c2d Hvorfor det? La nå de som trives med hårfargen sin, få ha den naturlige fargen. Å er det en lov som sier at man må barbere leggene? Jeg tenker at det er du som har problemer og bør jobbe med deg selv. Anonymkode: 1e2b3...09a 38 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #6 Del Skrevet 31. mai 2024 Jeg ville tatt det som ett kompliment, og tolket det som at den som sa det selv ikke er tøff nok til å gjøre det samme. Anonymkode: a434d...e53 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #7 Del Skrevet 31. mai 2024 Ikke modig, men litt rart, kanskje Anonymkode: 36d87...41e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 31. mai 2024 #8 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes derimot, med mindre du er i økonomiske vanskeligheter, at det er et tegn på sløvhet. Det er det samme når noen dropper å barbere og vokse seg fordi er late. Så får de applaus forde de "omfavner det naturlige" Mange i dag glorifiserer sløvhet med at det er såkalt modig. Feil. Anonymkode: afc53...c2d Jeg er uenig i at det å ha det håret man har, er et tegn på sløvhet. Dårlig hygiene eller at man blir overvektig kan man argumentere for at er tegn på sløvhet. 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #9 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes derimot, med mindre du er i økonomiske vanskeligheter, at det er et tegn på sløvhet. Det er det samme når noen dropper å barbere og vokse seg fordi er late. Så får de applaus forde de "omfavner det naturlige" Mange i dag glorifiserer sløvhet med at det er såkalt modig. Feil. Anonymkode: afc53...c2d Hvorfor er jeg sløv om jeg ikke starter farge håret når det blir grått? Jeg har ikke farget det siden tenårene, og ser ikke veldig stor grunn til å gjøre det når håret blir grått... Anonymkode: a434d...e53 16 3 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 31. mai 2024 #10 Del Skrevet 31. mai 2024 Jeg har grått langt og flagrende hår. Blåser i hva andre måtte mene om hårfarge og lengde. 9 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123fir Skrevet 31. mai 2024 #11 Del Skrevet 31. mai 2024 (endret) Synes det er vakkert å se kvinner eldes med verdighet 🙂 Mann 30 Endret 31. mai 2024 av 123fir 16 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stabbursmusa Skrevet 31. mai 2024 #12 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes derimot, med mindre du er i økonomiske vanskeligheter, at det er et tegn på sløvhet. Det er det samme når noen dropper å barbere og vokse seg fordi er late. Så får de applaus forde de "omfavner det naturlige" Mange i dag glorifiserer sløvhet med at det er såkalt modig. Feil. Anonymkode: afc53...c2d Trenger vel ikke å være i økonomiske vanskeligheter for å ønske å spare penger på unødvendige ting som hårfarging? En tur til frisøren med farge og klipp koster fort oppimot 3000 kroner for meg. Det kan jeg unne meg max et par ganger i året, men ønsker virkelig ikke å bruke mer på frisør. Velger å prioritere andre ting. Da får det bare være om det kommer litt grå hår innimellom. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #13 Del Skrevet 31. mai 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor det? La nå de som trives med hårfargen sin, få ha den naturlige fargen. Å er det en lov som sier at man må barbere leggene? Jeg tenker at det er du som har problemer og bør jobbe med deg selv. Anonymkode: 1e2b3...09a Alle oppegående, moderne mennesker foretar hårfjerning. Uansett kjønn. På samme måte som at menn regelmessig fjerner rasktvoksende hår i ansiktet for å unngå å se ut som apekatter. Men hvis du vil omfavne dine urgener og være en apekatt så vær så god. Anonymkode: afc53...c2d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #14 Del Skrevet 31. mai 2024 Ut i fra denne tråden er det jo tydelig at det faktisk er modig. Bare på et par kommentarer har det tikket inn stikk både her og der. Jeg må si jeg er litt overrasket. Har ikke grått hår selv, men har alltid tenkt at jeg bare kom til å la det bli grått (og la det være langt) når den tid kom. Tenkte aldri på det som modig. Jeg farger jo ikke håret mitt nå heller (er blond), så tenkte det bare kom til å bli en naturlig overgang. Synes heller ikke det å ikke farge håret kan sammenliknes med å ikke barbere leggene - for min del i alle fall. Jeg kommer i alle fall til å fortsette med den type stell selv om jeg lar håret blir grått. Synes grått hår er fint. Anonymkode: 19990...e7d 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 31. mai 2024 #15 Del Skrevet 31. mai 2024 Jeg har begynt å få endel gråe hår. Har ganske lyst hår, så det er fremdeles ikke så "oppsiktsvekkende". Har ikke farget håret på mange år. Og har jaggu ikke bestemt meg enda, om jeg kommer til å farge det heller, den dagen jeg blir helt grå:) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #16 Del Skrevet 31. mai 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ut i fra denne tråden er det jo tydelig at det faktisk er modig. Bare på et par kommentarer har det tikket inn stikk både her og der. Jeg må si jeg er litt overrasket. Har ikke grått hår selv, men har alltid tenkt at jeg bare kom til å la det bli grått (og la det være langt) når den tid kom. Tenkte aldri på det som modig. Jeg farger jo ikke håret mitt nå heller (er blond), så tenkte det bare kom til å bli en naturlig overgang. Synes heller ikke det å ikke farge håret kan sammenliknes med å ikke barbere leggene - for min del i alle fall. Jeg kommer i alle fall til å fortsette med den type stell selv om jeg lar håret blir grått. Synes grått hår er fint. Anonymkode: 19990...e7d Flott. Da har jeg oppnådd målet mitt som er å inspirere kvinner til å omfavne sine grå manker. Salt og pepper stilen ser godt ut på både menn og kvinner. Det gir en viss eleganse som passer trekkene som kommer med alderen. Det er ekstra flott når det grå håret er langt. Anonymkode: afc53...c2d 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #17 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg synes derimot, med mindre du er i økonomiske vanskeligheter, at det er et tegn på sløvhet. Det er det samme når noen dropper å barbere og vokse seg fordi er late. Så får de applaus forde de "omfavner det naturlige" Mange i dag glorifiserer sløvhet med at det er såkalt modig. Feil. Anonymkode: afc53...c2d Jeg håper du også mener det er «tegn på sløvhet» dersom menn ikke farger deres grånende hår, også? Anonymkode: 81ca1...bdd 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #18 Del Skrevet 31. mai 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg håper du også mener det er «tegn på sløvhet» dersom menn ikke farger deres grånende hår, også? Anonymkode: 81ca1...bdd Selvsagt. Anonymkode: afc53...c2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #19 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg synes derimot, med mindre du er i økonomiske vanskeligheter, at det er et tegn på sløvhet. Det er det samme når noen dropper å barbere og vokse seg fordi er late. Så får de applaus forde de "omfavner det naturlige" Mange i dag glorifiserer sløvhet med at det er såkalt modig. Feil. Anonymkode: afc53...c2d Du verden, da har jeg hørt dette også. Mitt svar - nei det er ikke modig. Kjenner både folk som fager og lar håret bli grått, har aldri tenkt på de sistnevnte som modigere, og heller ikke latere. Litt mindre forfengelige kanskje. Til ts - alle kommentarer er ikke like gjennomtenkt, eller faller ut helt som de var tenkt. Hadde ikke tenkt på dette som en fornærmelse. Anonymkode: 780b8...35e 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 31. mai 2024 #20 Del Skrevet 31. mai 2024 Ingen skal være nødt til å redigere utseendet sitt for å tilfredsstille andre. Sånn type sosial kontroll og påføring av skam er bare destruktivt. Har man selv et ønske om å farve: fint. Ønsker man ikke å farve: også fint. Og dette kan ikke sammenlignes med hygiene, da dårlig hygiene påvirker andre. Grått hår og hårete legger? Not. 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå