Gå til innhold

Tips til sunne og raske middager?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er dine beste tips til sunne og raske middager? 

Jeg skal begynne å lage mer middag selv fra bunnnen av i ett forsøk på å gå ned i vekt. Og i den sammenhengen ser jeg etter tips til sunne og raske middager? 

Gjerne legg ved link til oppskrift om du har ☺️

Anonymkode: 18601...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg trenger også tips, og deler litt hva JEG legger i sunt, raskt og lett: 

Kyllingfilet - del opp og stek sammen med grillkrydder, server med kokt ris, grønnsaksblanding og saus.

Laksefilet, stekt i ovn eller panne, serveres med potetmos og grønnsaksblanding, event saus. 

Fiskekaker i brun saus, poteter og grønnsaker. 

Fiskepinner med potetmos og grønnsaker. 

(Jeg velger lite potetmos og mye grønnsaker).

Anonymkode: eda10...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sikkert ikke relevant for deg, men den raskeste middagen jeg spiser er en pakke rå kjøttdeig. Det smaker veldig lite men metter godt på en behagelig måte (ikke den tunge mettheten man gjerne får av middag med saus og poteter). Raskt og sunt, 100% næring og ikke tilsatt til og tøys.

Ellers er jo burger/smashburger kjapt, og hvis du vil gjøre den sunnere kan du erstatte hele eller halve brødet med et salatblad (det er jo aldri brødet som smaker godt i en burger uansett).

Torsk og annen hvit fisk blir fort ferdig i gryta. Vil du ha poteter til kan du dele den opp så de blir fortere ferdig, og da kan du steke bacon imens.

Anonymkode: 43d01...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Wok med frosne grønnsaker og noe lett protein. Ofte strimlet svin, kylling eller biff. 

Lage pastasalat eller quinoasalat med med grønt enn pasta/quinoa, nok til flere middager. Ha laksefilet til ene dagen og kyllingfilet neste dag. Spiser restene til lunsj på jobb. 

Klassiske middager som stek osv, men dropper potet/ris/brød og øker mengden grønnsaker og lager sjysaus. 

Spekemat og eggerøre - godt på varme dager. Mer eggerøre enn spekemat og fyll på med agurk/tomat/paprika. 

Har noen favoritter som feks rosenkål som jeg liker godt og kan fylle opp tallerken ved siden av middagsrester(eller kjøtt/fisk) og kan dampes på 10 min. 

Jeg har mange lette middager, men ofte er det en søndag brukt i bakgrunn. Har fryseren full av hjemmelaget lapskaus som er stappfull av de rotgrønnsakene jeg liker best, med lite potet og viltkjøtt. Frosset i porsjoner så det trengs bare mikro. 

Supper? 

Anonymkode: 24c4a...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøper mye strimlet storfekjøtt. Spiser det sammen med en rask salat eller en grillet maiskolbe. Er opptatt av å spise mer kjøtt.

Omelett med skinke, cottagecheese og masse grønnsaker.

Laksefilet i ovnen med kokte poteter, brokkoli og en klatt drømmelett.

Mere suppe, varmet i mikroen, gjerne med et kokt egg ved siden av.

Anonymkode: 5445c...30a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...