Odine Skrevet 31. mai 2024 #1 Skrevet 31. mai 2024 Har full jobb, men er sulten på noe mer eller noe nytt. Noen som har erfaring med dette og kan si noe om hva dere studerer og hvor foreks. Anbefaler dere et studiested , enten offentlig eller privat? Hvor mye får dere fra lånekassen foreks?
SPOCA Skrevet 31. mai 2024 #2 Skrevet 31. mai 2024 Anbefaler gjerne studier via Sverige. De har mye flere nettstudier enn Norge, og de er helt gratis for oss nordmenn. Du kan også få støtte fra Lånekassen. Jeg studerte selv matematikk i Sverige via en svensk høyskole. Både universitet og universitet har mange nettstudier der borte. Du finner studier på antagning.se For noen år siden tok jeg 120 stp på ett år ved siden av fulltidsjobb. Da tok jeg nettstudier via Høyskolen i Østfold, Høgskolen i Volda, Universitetet i Tromsø og en høyskole i Sverige. Anbefales, nettstudier er fantastisk for oss som liker å studere i eget tempo og uten å måtte møte opp.
Odine Skrevet 31. mai 2024 Forfatter #3 Skrevet 31. mai 2024 Wow, 120 poeng på et år er imponerende! Jeg tror ikke jeg klarer det da, men 😎 Måtte du levere på svensk? Jeg er 100% avhengig av å ikke ha et sted å møte opp, da jeg har tre barn alene. Og så er jo søknadsfristen gått ut hos offentlige skoler. Finnes det gode skoler som tar inn fortløpende som også er støttet av lånekassen? Er så grønn på dette her. Har en bachelor på offentlig høgskole, og det er det liksom.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #4 Skrevet 31. mai 2024 Går fint om du er motivert, disiplinert og strukturert! Anonymkode: d8e8c...1e3
SPOCA Skrevet 31. mai 2024 #5 Skrevet 31. mai 2024 Odine skrev (3 minutter siden): Wow, 120 poeng på et år er imponerende! Jeg tror ikke jeg klarer det da, men 😎 Måtte du levere på svensk? Jeg er 100% avhengig av å ikke ha et sted å møte opp, da jeg har tre barn alene. Og så er jo søknadsfristen gått ut hos offentlige skoler. Finnes det gode skoler som tar inn fortløpende som også er støttet av lånekassen? Er så grønn på dette her. Har en bachelor på offentlig høgskole, og det er det liksom. Jeg får skrive på norsk, skriver enten på norsk eller engelsk. De har fortløpende opptak på noen studier, men de har flere større opptak i året, til våren, sommeren, høsten og vinteren. Det beste er å søke og se selv. Det er snakk om at de har flere tusen nettstudier, både emner og programmer. Jeg valgte nettstudier fordi jeg ikke ønsket å være avhengig av oppmøte. Til høsten skal jeg ta noen mindre nettstudier i Norge, deriblant innen KI og programmering. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #6 Skrevet 31. mai 2024 Jeg har gjort det i Norge, både HiVolda og HVL. Funker fint, rent nettbasert og det gir studiepoeng om du avlegger eksamen. 30 studiepoeng pr halvår kan funke, men min erfaring er at det er mer behagelig ved siden av full jobb med 15 studiepoeng pr halvår. Gjort begge deler. Anonymkode: 56cdb...0ca 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå