AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #1 Skrevet 31. mai 2024 Vil bare lufte dette (igjen) selv om jeg har sett masse tråder her om det. Jeg er et "offer" av narsissisme/psykisk helse, om man kan si det. Gått mange runder med meg selv de siste årene, i tillegg til at årene gikk og jeg mistet mulighetene mine for å få barn blant annet. Jeg har vært mye sint når jeg har vært lengst nede, men enda er jeg så påvirket av alle episodene at det påvirker hverdagene mine i stor eller mindre grad. Vedkommende jeg datet viste seg å ha lang mappe med dps og psykiatri. Dette fant jeg ut etterhvert og det snek seg inn og blandet seg med unnskyldninger, empati, forvirring. Vet ikke en gang om jeg har rett til å kalle ham narsissist, men resultatet av psykisk vold ble nært det samme, iallefall for meg. Han har blant annet maniske perioder som slet meg totalt ut, og fortsatt gjør det; han er den ekstremt stille, overhyggelige, "morsomme" og omtenksomme i vår felles vennekrets. Jeg planlegger hvor jeg skal reise for å holde meg unna, jeg går i kjelleren hver gang jeg opplever det, og tenker på at den "perfekte" mannen faktisk omtalte meg som den som faktisk ødela livet hans, osv osv. Jeg kom meg ut, men jeg kommer meg nok ikke lengre. Er det fler som har vært i samme bås, og vil dele litt erfaringer rundt det? Hva tenkte dere når magefølelsen snurra på det verste, og hvordan jobbet dere igjennom det? Har selv gått i terapi det siste året. Er nok en kombinasjonssorg her både pga graviditet, og selvtillitt. Hvor går grensa mellom psykisk sykdom og psykisk vold? Trengte igrunn å skrive det ned og lufte det også kjenner jeg. 😪 Føler på skam over at et annet menneske fikk sånn makt over meg og livet mitt, selv etter jeg kom meg ut. Anonymkode: 00fd9...e6d 2
isw Skrevet 31. mai 2024 #2 Skrevet 31. mai 2024 (endret) Psykisk lidelse er ikke ensbetydende med psykisk vold eller dårlig oppførsel. Noen psykisk syke er dårlige mennesker, men det skyldes ikke nødvendigvis sykdommen. Hvis vedkommende har maniske perioder, så har vedkommende bipolar lidelse. I slike tilfeller, så mener jeg det påhviler en person et ansvar for å følge opp behandlingen sin godt, bruke behovsmedisin ved (hypo-)mani og ta hensyn til de rundt seg, samt avstå fra selvmedisinering med alkohol eller andre rusmidler. Ellers er man ukvalifisert for et forhold etter mitt syn. Trist at du skulle oppleve dette. Jeg håper du finner en mann som er bra for deg. Endret 31. mai 2024 av isw
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #3 Skrevet 31. mai 2024 Jeg tenker at i noen psykiske lidelser, så er én av symptomene at de bedriver psykisk vold mot andre. Selv om det er en grunn til at de skader andre, så er det likevel vold. Anonymkode: 7f1a6...2ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå