Gå til innhold

En ukes lavkarbo, så fortsette med bare halv-lavkarbo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal være en uke alene på fjellet. I løpet av den uken tenkte jeg å kjøre full lavkarbo. Det er ellers vanskelig å gjennomføre i hverdagen pga familien

Men så, når jeg kommer hjem igjen, vil jeg være mer moderat, f eks spise salat til fisken/kjøttet og ikke potet/ris/pasta og spise egg og tomat eller cottage cheese og nøtter til frokost og ikke 4-korn, osv.

Det hender jo også at vi tar et par glass vin til maten i helgene. Det vil jeg ikke slutte med.

Kan dette funke for litt vektnedgang? Er ikke overvektig men skulle gjerne vært 2-5 kilo lettere før juli. 
Eller er det bare full saiko all-in som gjelder?

Anonymkode: 2659b...84f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det kan funke, men du må fortsatt spise mindre enn du forbrenner for å gå ned i vekt. Jeg har ganske lett gått ned en del kg bare ved å droppe frokosten (spiser da lunsj kl 11:30 som første måltid som består av 1 skive med pålegg, ett glass juice/melk og en frukt eller yoghurt) og ikke spise etter kl 21 utenom lørdager. Intermitterende faste er faktisk svært effektivt.

Anonymkode: f5cfe...08a

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja det kan funke, men du må fortsatt spise mindre enn du forbrenner for å gå ned i vekt. Jeg har ganske lett gått ned en del kg bare ved å droppe frokosten (spiser da lunsj kl 11:30 som første måltid som består av 1 skive med pålegg, ett glass juice/melk og en frukt eller yoghurt) og ikke spise etter kl 21 utenom lørdager. Intermitterende faste er faktisk svært effektivt.

Anonymkode: f5cfe...08a

Ikke for meg. Jeg holder på med dette i hverdagen. Det hindrer at jeg legger på meg, men jeg går minimalt ned i vekt, dessverre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ikke for meg. Jeg holder på med dette i hverdagen. Det hindrer at jeg legger på meg, men jeg går minimalt ned i vekt, dessverre.

… altså, å faste, mener jeg. Men takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...