AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #1 Skrevet 31. mai 2024 K40, har aldri vært typen som fester noe særlig, og aldri hatt problemer med alkohol eller andre ting. Fikk utskrevet sovemedisin av legen en gang ved søvnvansker, men turte ikke ta dem da jeg har hørt flere skrekkhistorier om folk som blir avhengig av det 😅 men så har det seg slik at jeg er glad i øl. Veldig glad i øl. Jeg elsker smaken, synes det passer ypperlig ved siden av de fleste middagsretter, og nå har det blitt slik at jeg tar en øl til middag nesten hver dag. Eller to... Jeg skjønner jo selv at det ikke er så sunt eller økonomisk i lengden, men det er det jeg har lyst på ved siden av middagen. Vann synes jeg er veldig kjedelig, og søt drikke er jeg ikke glad i. Så da faller jeg fort tilbake på øl, som jeg synes løfter måltidet. I perioder kjøper jeg alkoholfri øl, men synes ikke det smaker like godt. Nå har det mest gått i lettøl i det siste, da jeg har funnet en type jeg liker. Mindre alkohol enn vanlig øl, men fremdeles god smak. Har ingen problemer med å drikke alkoholfritt når jeg er borte eller spiser hos andre. Og de gangene jeg spiser mat hvor jeg ikke synes det passer med øl ved siden av (f.eks enkelte supper, salat eller grøt) så går det fint å la det være, og da drikker jeg ingen annen alkohol heller. Men når det passer med øl til maten, og jeg står der foran kjøleskapet... da blir det alltid til at jeg tar meg en øl. Noe særlig viljestyrke har jeg aldri hatt, og jeg bor alene, så har ingen andre som "regulerer" meg liksom. Dette har pågått det siste året. Før det hadde jeg såpass trang økonomi at jeg sjelden unnet meg noe ekstra i matveien. Men nå har jeg gått godt opp i lønn og fått mye bedre råd, og kan unne meg det jeg har lyst på på butikken. Jeg skjønner jo at dette på en måte er en last, men det er en jeg lever fint med. MEN, jeg vil jo ikke bli avhengig av alkohol. Er det fare for å bli det ved å drikke lettøl? 🤔 Anonymkode: b03e7...95b
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #2 Skrevet 31. mai 2024 Hvor mye drikker du da? En flaske? Har du prøvd deg frem med ulike alkoholfrie øltyper? Det er jo så godt!! Polet har også mye godt alkoholfritt. Anonymkode: bc94c...cf2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #3 Skrevet 31. mai 2024 Ville først og fremst anbefalt å prøve ut litt flere alkoholfrie. Jeg er som deg, drikker mye øl fordi jeg syns det smaker godt til mye. Men jeg drikker i hovedsak alkoholfrie varianter nå. Det har kommet vanvittig mye bra alkoholfritt øl de siste årene. Erdinger sin er veldig god. f.eks. Anonymkode: 11230...ea5 3
lillevill Skrevet 31. mai 2024 #4 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): K40, har aldri vært typen som fester noe særlig, og aldri hatt problemer med alkohol eller andre ting. Fikk utskrevet sovemedisin av legen en gang ved søvnvansker, men turte ikke ta dem da jeg har hørt flere skrekkhistorier om folk som blir avhengig av det 😅 men så har det seg slik at jeg er glad i øl. Veldig glad i øl. Jeg elsker smaken, synes det passer ypperlig ved siden av de fleste middagsretter, og nå har det blitt slik at jeg tar en øl til middag nesten hver dag. Eller to... Jeg skjønner jo selv at det ikke er så sunt eller økonomisk i lengden, men det er det jeg har lyst på ved siden av middagen. Vann synes jeg er veldig kjedelig, og søt drikke er jeg ikke glad i. Så da faller jeg fort tilbake på øl, som jeg synes løfter måltidet. I perioder kjøper jeg alkoholfri øl, men synes ikke det smaker like godt. Nå har det mest gått i lettøl i det siste, da jeg har funnet en type jeg liker. Mindre alkohol enn vanlig øl, men fremdeles god smak. Har ingen problemer med å drikke alkoholfritt når jeg er borte eller spiser hos andre. Og de gangene jeg spiser mat hvor jeg ikke synes det passer med øl ved siden av (f.eks enkelte supper, salat eller grøt) så går det fint å la det være, og da drikker jeg ingen annen alkohol heller. Men når det passer med øl til maten, og jeg står der foran kjøleskapet... da blir det alltid til at jeg tar meg en øl. Noe særlig viljestyrke har jeg aldri hatt, og jeg bor alene, så har ingen andre som "regulerer" meg liksom. Dette har pågått det siste året. Før det hadde jeg såpass trang økonomi at jeg sjelden unnet meg noe ekstra i matveien. Men nå har jeg gått godt opp i lønn og fått mye bedre råd, og kan unne meg det jeg har lyst på på butikken. Jeg skjønner jo at dette på en måte er en last, men det er en jeg lever fint med. MEN, jeg vil jo ikke bli avhengig av alkohol. Er det fare for å bli det ved å drikke lettøl? 🤔 Anonymkode: b03e7...95b Hadde ærlig talt slutta med den øldrikkinga i går.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #5 Skrevet 31. mai 2024 Hvor mange prosent har lettøl? Trodde den hadde mindre kalorier.. Anonymkode: db5f6...7e6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #6 Skrevet 31. mai 2024 På det du skriver virker det som du har et veldig sunt og balansert forhold til øl og alkohol. - du sier at du drikker til maten, det er et tegn på at det er smaken av øl du er ute etter, ikke bare beruselsen - du sier at drikker 1-2 øl og stopper med det. Da har du fortsatt fullstendig kontroll over inntaket ditt - du MÅ ikke ha det hver eneste dag, men du nyter at du har fått høyere lønn, og det må da vel være lov! Særlig mtp at du sjelden drikker andre ting som er skadelige (som brus feks). Anonymkode: 2309b...e79 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #7 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvor mange prosent har lettøl? Trodde den hadde mindre kalorier.. Anonymkode: db5f6...7e6 Lettøl har redusert alkoholprosent. Lite-øl er redusert på kalori 👍🏼 Anonymkode: 36d8f...024 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #8 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): K40, har aldri vært typen som fester noe særlig, og aldri hatt problemer med alkohol eller andre ting. Fikk utskrevet sovemedisin av legen en gang ved søvnvansker, men turte ikke ta dem da jeg har hørt flere skrekkhistorier om folk som blir avhengig av det 😅 men så har det seg slik at jeg er glad i øl. Veldig glad i øl. Jeg elsker smaken, synes det passer ypperlig ved siden av de fleste middagsretter, og nå har det blitt slik at jeg tar en øl til middag nesten hver dag. Eller to... Jeg skjønner jo selv at det ikke er så sunt eller økonomisk i lengden, men det er det jeg har lyst på ved siden av middagen. Vann synes jeg er veldig kjedelig, og søt drikke er jeg ikke glad i. Så da faller jeg fort tilbake på øl, som jeg synes løfter måltidet. I perioder kjøper jeg alkoholfri øl, men synes ikke det smaker like godt. Nå har det mest gått i lettøl i det siste, da jeg har funnet en type jeg liker. Mindre alkohol enn vanlig øl, men fremdeles god smak. Har ingen problemer med å drikke alkoholfritt når jeg er borte eller spiser hos andre. Og de gangene jeg spiser mat hvor jeg ikke synes det passer med øl ved siden av (f.eks enkelte supper, salat eller grøt) så går det fint å la det være, og da drikker jeg ingen annen alkohol heller. Men når det passer med øl til maten, og jeg står der foran kjøleskapet... da blir det alltid til at jeg tar meg en øl. Noe særlig viljestyrke har jeg aldri hatt, og jeg bor alene, så har ingen andre som "regulerer" meg liksom. Dette har pågått det siste året. Før det hadde jeg såpass trang økonomi at jeg sjelden unnet meg noe ekstra i matveien. Men nå har jeg gått godt opp i lønn og fått mye bedre råd, og kan unne meg det jeg har lyst på på butikken. Jeg skjønner jo at dette på en måte er en last, men det er en jeg lever fint med. MEN, jeg vil jo ikke bli avhengig av alkohol. Er det fare for å bli det ved å drikke lettøl? 🤔 Anonymkode: b03e7...95b Det finnes omtrent en type alkoholfri for hver med. Gå på Meny, polet etc og utforsk. Har selv funnet en uten som smaker fortreffelig for min del 😁 Anonymkode: c1cc6...a4c 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #9 Skrevet 31. mai 2024 Nei, du blir ikke alkoliker av lettøl Anonymkode: cb95f...131 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #10 Skrevet 31. mai 2024 Selv når jeg var tenåring og hadde null toleranse, så klarte jeg ikke drikke meg brisen på lettøl, så du skal gjøre en stor innsats for å bli alkoholiker på det Anonymkode: e2b2c...8fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå