AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #1 Skrevet 31. mai 2024 Jeg er ofte i Oslomarka og Bærumsmarka til fots eller sykkel. Er mann på 49, vanlig bra utseende. Møter ofte på sporty enslige damer, men vil ikke være creepy så det blir med et nikk, eller hei, om er langt ute. Hva tenker damer om dersom en stopper og slår av en prat og evt tar følge? Må være naturlig sted stoppe osv. Svarer avhenger vel om en er kjekk nok eller ikke? Nei, jeg er ikke desp, Finner en tonen kan en jo avtale ny tur eller eller til og med ta en tur i lyngen. Erfaringer? Anonymkode: d6882...ced
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #2 Skrevet 31. mai 2024 Hadde personlig vært ganske forsiktig med det. Det kan oppfattes litt truende dersom du blir stanset av en mann på en øde tursti midt i skogen. I så fall må du backe ut med en gang du aner at de blir ukomfortable. Anonymkode: 311c9...e99 2 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #3 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hadde personlig vært ganske forsiktig med det. Det kan oppfattes litt truende dersom du blir stanset av en mann på en øde tursti midt i skogen. I så fall må du backe ut med en gang du aner at de blir ukomfortable. Anonymkode: 311c9...e99 Ts her. Enig. Derfor jeg er forsiktig. Og det er snakk om damer på egen alder omtrent. Anonymkode: d6882...ced
visp Skrevet 31. mai 2024 #4 Skrevet 31. mai 2024 Nei, det er ikke avhengig av om du er kjekk eller ikke. Det er virkelig ikke et sted man har lyst at noen slår følge. Jeg er ofte der selv, og er jo der for å gå tur. Og høre på musikk. Det hadde bare vært ubehagelig om noen skulle ta følge et stykke. Men du merker jo sikkert dette selv, om damer er mottakelige og flørtete tilbake. 1
Andro Skrevet 31. mai 2024 #5 Skrevet 31. mai 2024 Det finnes ikke et eneste sted hvor man ikke kan være hyggelig, som å tilby hjelp med å lappe et sykkelhjul eller si: "Bare ta benken du, jeg er ferdig med å spise nå jeg." Noen ganger leder slike småsituasjoner til at man kan komme i snakk. Kommer man i snakk flere ganger, så kan man spørre om å møtes seinere - eksempelvis på en kafe eller et annet befolket sted. Å ta kontakt med folk for å undersøke om de kan sjekkes opp er alltid creepy, og verre jo mer enslig man befinner seg. Hvordan man ser ut har ingenting å si for om adferden din er velkommen, rar, skremmende eller sjarmerende. Hyggelige folk er alltid hyggelige, mot alle. Ikke for å oppnå noe, men fordi man er et bra menneske. Falske "nice guys" er alltid skumle.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #6 Skrevet 31. mai 2024 Hmm, går mye i skogen og møter menn både hist og her.. Jeg har aldri tenkt tanken på at det skulle være truende engang😅 Hadde ikke stusset et sekund om noen tok insj og prata med meg uansett hvor langt jeg var fra folk. Tenker damer at menn på skogstur er skummelt altså? Helt fremmed for meg. Anonymkode: 40cfc...fc2 1
visp Skrevet 31. mai 2024 #7 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hmm, går mye i skogen og møter menn både hist og her.. Jeg har aldri tenkt tanken på at det skulle være truende engang😅 Hadde ikke stusset et sekund om noen tok insj og prata med meg uansett hvor langt jeg var fra folk. Tenker damer at menn på skogstur er skummelt altså? Helt fremmed for meg. Anonymkode: 40cfc...fc2 Det er jo ikke skummelt i det hele tatt, men har med å gjøre at man ikke ønsker å slå følge med en fremmed på en tur man så fram til å gå alene. 2
Andro Skrevet 31. mai 2024 #8 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hmm, går mye i skogen og møter menn både hist og her.. Jeg har aldri tenkt tanken på at det skulle være truende engang😅 Hadde ikke stusset et sekund om noen tok insj og prata med meg uansett hvor langt jeg var fra folk. Tenker damer at menn på skogstur er skummelt altså? Helt fremmed for meg. Anonymkode: 40cfc...fc2 Du er kanskje mann? Jeg har aldri vært redd noen, men det er mange situasjoner jeg synes er ukomfortable. Derfor er det også en del scenarier jeg unngår. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #9 Skrevet 31. mai 2024 Andro skrev (26 minutter siden): Å ta kontakt med folk for å undersøke om de kan sjekkes opp er alltid creepy, og verre jo mer enslig man befinner seg For deg ja, men som du ser så er ikke alle kvinner enig med deg Anonymkode: c02fd...ed4 1
Fremmed fugl Skrevet 31. mai 2024 #10 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er ofte i Oslomarka og Bærumsmarka til fots eller sykkel. Er mann på 49, vanlig bra utseende. Møter ofte på sporty enslige damer, men vil ikke være creepy så det blir med et nikk, eller hei, om er langt ute. Hva tenker damer om dersom en stopper og slår av en prat og evt tar følge? Må være naturlig sted stoppe osv. Svarer avhenger vel om en er kjekk nok eller ikke? Nei, jeg er ikke desp, Finner en tonen kan en jo avtale ny tur eller eller til og med ta en tur i lyngen. Erfaringer? Anonymkode: d6882...ced Jepp, du er desperat. Nei, du kan som andre smile og hilse uten baktanker, men ikke prøv å sjekke kvinner som er i marka alene. Som mann så vet du det like godt som jeg gjør det. Ellers kan du høre med dine barn eller venninne deres. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #11 Skrevet 31. mai 2024 Andro skrev (Akkurat nå): Du er kanskje mann? Jeg har aldri vært redd noen, men det er mange situasjoner jeg synes er ukomfortable. Derfor er det også en del scenarier jeg unngår. Jeg er dame 👀 kan si at jeg aldri har hatt ukomfortable situasjoner i skogen. De fleste jeg møter der er jo der av samme grunn som meg. De er glad i skogen, naturen osv. Jeg har aldri opplevd at noen slår følge, men slå av en prat har jeg gjort flere ganger. Noen ganger har jeg tatt igjen menn, noen ganger tar de igjen meg - da blir det jo ofte litt klein med at man går hakk i hæl.. Da pleier jeg som regel å ta en rast der det passer for å få litt avstand, men det er IKKE fordi det er skummelt. Bare fordi det er litt kleint å gå sånn nesten sammen med et fremmed menneske. Anonymkode: 40cfc...fc2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #12 Skrevet 31. mai 2024 Skjønner ikke helt hva utseende ditt har med saken å gjøre. Ville ikke anbefalt å stoppe damer i skogen, det kan virke veldig truende. Anonymkode: 6d736...a9b
skreppamedleppa Skrevet 31. mai 2024 #13 Skrevet 31. mai 2024 Jeg går ofte på tur i skog og mark ofte i hengekøye turer aleine. Jeg går aldri "E6" rutene men de litt mer skjulte perlene som ikke så mange andre går. Jeg ønsker ikke oppsjekking, jeg ønsker ikke selskap på turen. Gleden er å kunne være ifred. Hadde jeg ønsket meg selskap ville jeg tatt turen med en venninne. Det er 1000 andre plasser sjekking kan være en groplass for napp og giftemål men ute i skogen er ikke en av de. Å være hyggelig med medmennesker er noe annet og noe enhver bør utvise på fjellet eller i skogen, selv jeg gjør da det (og det har ikke en dritt å gjøre med ditt utsende, det er så arrogant igrunn å tro at det spiller så stor rolle midt i busken...) Jeg har blitt spurt mange ganger "er du ikke redd?" Og jeg har alltid viftet det vekk med å si at det er da mye farligere for mennesker å gå nede i byen og det gjør vi (kvinner) hver eneste dag, hva kan liksom skje? At en ugle klorer øynene ut av meg?... Nei jeg er ikke redd! Men frykt og redsel er noe vi lærer og på den forgje hengekøye turen min hadde andres frykt blitt prosjektert over på meg dessverre og jeg begynte å ta meg i å tenke "burde jeg ikke være redd? Er jeg redd?". Og det som alltid har vært min avslappende arena, min måte å lade batteriene mine på hadde blitt litt ødelagt fordi noen andre var redd. Og de var ikke redd for at en ugle skule klore ut øynene deres, de var redd for ekkle, truende menn. Menn som "bare vil prate litt...". Jeg skjønner at det kan sikkert oppleves frustrerende til tider å være mann, at sjekking er blitt så komplisert kanskje. Men det handler om at det er ikke alle plasser som er egnet. Jeg vil uavhengig av mitt kjønn, min status som singel eller opptatt eller andre ytre faktorer som utsende osv bruke naturen, fortsette å være "sporty", sove i hengekøye, lade batteriene mine uten at det også skal måtte være en arena hvor sex, sjekking, utsende fokus, taffsing etc skal være et fokus jeg må passe meg for, være redd for, føle stekt ubehag for, oppleve begrensninger for. Alle har vi et ansvar for å være hyggelig mot hverandre på tur- en finner sikkert fort ut de som ønsker noe mer, men ikke ta det som en selvfølge at alle ønsker selskap. De fleste som går aleine ønsker fri fra folk. Og å blande sex inn mot kvinner som går i skogen aleine blir feil på absolutt alle måter! Det blir som å sove i hengekøye langt oppe på fjellet og så kommer det noen ved siden av med telt som skal ha rave party... Det er ikke så innmari gøy det altså. know your place and time, skogen og fjellet er vanligvis ikke verken plassen eller tiden 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #14 Skrevet 31. mai 2024 Å være et seksuelt objekt i skogen? Nei det er det siste jeg vil og ønsker. Jeg går dit nettopp fordi det kanskje er den eneste plassen igjen hvor vi kvinner får være ifred, la oss få lov å fortsette med det. Anonymkode: 3e1ff...71c 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #15 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er dame 👀 kan si at jeg aldri har hatt ukomfortable situasjoner i skogen. De fleste jeg møter der er jo der av samme grunn som meg. De er glad i skogen, naturen osv. Jeg har aldri opplevd at noen slår følge, men slå av en prat har jeg gjort flere ganger. Noen ganger har jeg tatt igjen menn, noen ganger tar de igjen meg - da blir det jo ofte litt klein med at man går hakk i hæl.. Da pleier jeg som regel å ta en rast der det passer for å få litt avstand, men det er IKKE fordi det er skummelt. Bare fordi det er litt kleint å gå sånn nesten sammen med et fremmed menneske. Anonymkode: 40cfc...fc2 Men noen av oss har jo super angst, så du kan ikke snakke for alle. Ikke gi menn ute etter sex tillatelse til å ta kontakt med hvem som helst av oss. Føler det er det du gjør. Jeg vil bli tryggere i skogen, for det er kolsig og god mosjon, å da hjelper det lite om menn skal begynne å prøve å få meg med på sex. Midt i huttiheiti helt alene hvor det blir vanskelig å sloss om vi må. Se an kvinne ts, serriøst. La usikker kvinner få gå alene, men det gjør du jo allerede så det er jo bra du vet det kan være creepy 😊 Anonymkode: 867ca...270
kjekkfyr Skrevet 31. mai 2024 #16 Skrevet 31. mai 2024 Et nikk, et hils og et hyggelig smil er som regel mer passende for de fleste 😊 Skulle ei dame mot formodning være så keen på et random nytt bekjentskap langt til skogs, ville jeg anta hun har mot til å initiere samtalen 😉 Så, absolutt lurest å la slike tanker bli med fantasien, og fantasien i seg selv kan være herlig nok den 😇 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #17 Skrevet 31. mai 2024 Hvordan vet du at damene du møter er enslige, fordi de går tur alene? Anonymkode: d9ee7...6ab 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #18 Skrevet 31. mai 2024 kjekkfyr skrev (2 minutter siden): Et nikk, et hils og et hyggelig smil er som regel mer passende for de fleste 😊 Skulle ei dame mot formodning være så keen på et random nytt bekjentskap langt til skogs, ville jeg anta hun har mot til å initiere samtalen 😉 Så, absolutt lurest å la slike tanker bli med fantasien, og fantasien i seg selv kan være herlig nok den 😇 Enig, jeg tror det er best å la kvinner ta det steget i en så utsatt situsjon som villmarken. For det er jo super vanlig å hilse, det må vi jo nesten gjøre som fjellvettregel. Anonymkode: 867ca...270 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #19 Skrevet 1. juni 2024 Dårlig idé ts. Når jeg går i skogen ønsker jeg helst å ha mulighet til å gjøre nettopp det jeg gjekk i skogen for å kunne gjøre. Slappe av, nyte stillheten og naturen, høre fuglesang osv. Ikke for å ta følge med en masete seksuelt impåsliten mann. Anonymkode: c7ff1...8dc
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #20 Skrevet 1. juni 2024 Hvis du er norrdkvinne og aldri har hatt sex ute i skogen vil jeg du ikke er etnisk norsk Anonymkode: f1db7...eca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå