AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #1 Skrevet 31. mai 2024 Er gravid i uke 28 og har den siste uken hatt uforklarlige smerter oppå rista på venstre fot. Det gjør vondt å bøye den, samt vondt å gå. Er ikke berøringsvond, hoven, rød eller varm. Fra i går har jeg også fått vondt i hofte på høyre side. Tror det er fordi jeg nå belaster denne siden mer for å spare venstre fot. Dette medfører også mer bekkensmerter. Altså en ond sirkel. Jeg elsker å gå turer, men har ikke orket å gå mer enn jeg absolutt har måttet. Ønsker å prøve meg på tur, men vet ikke hvor mye jeg egt bør presse meg mtp smertene? Siden jeg er gravid og jeg har vondt i bekkenet vil det jo mest trolig vedvare ut svangerskapet, men kan det bli verre av å presse meg? Og kan smertene i fotrist og hofte være svangerskapsrelatert? Anonymkode: 92615...fdb
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #2 Skrevet 31. mai 2024 Kan være nerver i klem et sted. Du har mange uker igjen så kom deg til fysioterapaut eller kiropraktor for en sjekk. Anonymkode: 55dff...e3f 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #3 Skrevet 31. mai 2024 Som nevnt over her: fysioterapeut, få noen gode råd, hold deg i aktivitet på ett eller annet vis. Hva med å sykle eller svømme? Anonymkode: 31835...ca4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #4 Skrevet 31. mai 2024 Bekkensmerter kan bli verre av å presse seg, ja. Og som du skriver mtp. feilbelastning. Anonymkode: 21fe1...e59 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #5 Skrevet 31. mai 2024 Ikke press deg, det har ikke noe for seg når du har bekkensmerter Anonymkode: a9f4c...3e6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #6 Skrevet 31. mai 2024 Har du testet støttestrømper? Relaxinet påvirker beina i føttene + mer vætske i kroppen kan gi litt økt belastning på foten. Anonymkode: b4077...5fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå