AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #1 Del Skrevet 31. mai 2024 En bekjent/venn av meg skal arrangere et kurs flere mil unna her vi bor. Jeg fikk en brosjyre om det for en stund siden, så bare kjapt på det og tenkte at dette orker jeg ikke da det koster over 4000,-og jeg må "busse" i halvannen time for å komme dit. Jeg kan legge til at jeg er kronisk syk som gjør at jeg ofte må spare på kreftene. I går ringte hun meg og sa at hvis jeg ikke blir med, må kurset avlyses pga få påmeldte. Jeg sa jeg ikke orker pga helsen, dessuten koster det flere tusen kr, men da sa hun at jeg skulle få rabatt, men fortsatt koster det over 4000,-. Nå har jeg fått flere meldinger der hun prøver å få meg til å bli med, og lokker med bedre tilrettelegging slik at det skal bli mer komfortabelt for meg, men jeg orker bare ikke. Uff jeg føler det er min skyld hvis kurset blir avlyst, men jeg har aldri sagt at jeg skal bli med, og har nå gitt beskjed at jeg ikke blir med og da har jeg ikke hørt noe fra henne og tolker det som om hun er skuffet. Anonymkode: 51c16...507 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #2 Del Skrevet 31. mai 2024 Hun der virker jo som en skikkelig god venn 😑 Bare si nei og ignorer masemeldingene hennes. Anonymkode: 5c96a...700 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #3 Del Skrevet 31. mai 2024 Du er ikke ansvarlig for hennes kurs. Hun prøver bare å tjene penger og det er selvfølgelig helt greit. Men hun må jobbe med markedsføringen sin mot de som har både penger og helse til å delta. Anonymkode: 155bd...4cb 20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #4 Del Skrevet 31. mai 2024 Høres ut som manipulasjon. Anonymkode: 5992a...7be 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me for life Skrevet 31. mai 2024 #5 Del Skrevet 31. mai 2024 Det er absolutt ikke din skyld at kurset blir avlyst. Hun kunnen invitert deg med for selskapet og dekket dine utgifter, men å mase for å tjene penger på deg er ganske frekt. Det er kun hennes egen feil fordi hun enten har: - Markedsført for dårlig - Laget et uinteressant kurs - Krevd for mye betalt Eller en kombinasjon av alle over. 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #6 Del Skrevet 31. mai 2024 Dårlig venninne.. Anonymkode: d832a...681 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 31. mai 2024 #7 Del Skrevet 31. mai 2024 Du har ingen plikt til å bli med. Jeg synes det er skikkelig ufint av henne å spille på samvittigheten din. Det er ikke ditt ansvar, ikke la deg presse. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #8 Del Skrevet 31. mai 2024 Me for life skrev (2 minutter siden): Det er absolutt ikke din skyld at kurset blir avlyst. Hun kunnen invitert deg med for selskapet og dekket dine utgifter, men å mase for å tjene penger på deg er ganske frekt. Det er kun hennes egen feil fordi hun enten har: - Markedsført for dårlig - Laget et uinteressant kurs - Krevd for mye betalt Eller en kombinasjon av alle over. Hadde ikke blitt med om det var gratis heller-orker ikke og interesserer meg ikke. ts Anonymkode: 51c16...507 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #9 Del Skrevet 31. mai 2024 Det der er ikke ditt ansvar. Hun prøver å gi deg dårlig samvittighet, og det er så manipulerende som fy å «skylde på deg» for at hun må avlyse kurset. For ei venninne hun er… Anonymkode: 5e124...2e8 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #10 Del Skrevet 31. mai 2024 Om det er for få påmeldte så bør hun ta hintet om at kurset er ubrukelig. Anonymkode: 1653a...13c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #11 Del Skrevet 31. mai 2024 La meg gjette, det er noe MLM-greier feks Herbalife eller Nuskin? Eller coaching-greier? Anonymkode: 9c290...7e5 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 31. mai 2024 #12 Del Skrevet 31. mai 2024 Herregud, for en dårlig venninne! Det der kan du med god samvittighet si nei til. Både pga hun prøver å tjene penger på en venninne, og at det ikke er kurs i noe du virker å ha interesse for. Jeg hadde aldri betalt 4000 kr til en venninne for at hun skulle få holde noe kurs. Smaker av utnyttelse, det at hun maser på deg. Ikke ha dårlig samvittighet, og si bare klart i fra at hun skal slutte å mase om det. Plei helsen din, god bedring! 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #13 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): En bekjent/venn av meg skal arrangere et kurs flere mil unna her vi bor. Jeg fikk en brosjyre om det for en stund siden, så bare kjapt på det og tenkte at dette orker jeg ikke da det koster over 4000,-og jeg må "busse" i halvannen time for å komme dit. Jeg kan legge til at jeg er kronisk syk som gjør at jeg ofte må spare på kreftene. I går ringte hun meg og sa at hvis jeg ikke blir med, må kurset avlyses pga få påmeldte. Jeg sa jeg ikke orker pga helsen, dessuten koster det flere tusen kr, men da sa hun at jeg skulle få rabatt, men fortsatt koster det over 4000,-. Nå har jeg fått flere meldinger der hun prøver å få meg til å bli med, og lokker med bedre tilrettelegging slik at det skal bli mer komfortabelt for meg, men jeg orker bare ikke. Uff jeg føler det er min skyld hvis kurset blir avlyst, men jeg har aldri sagt at jeg skal bli med, og har nå gitt beskjed at jeg ikke blir med og da har jeg ikke hørt noe fra henne og tolker det som om hun er skuffet. Anonymkode: 51c16...507 Dette er et jo klassisk svindel. Høres ut som hun har falt for et pyramide-spill, og nå skal hun gjøre det samme mot deg for å tjene inn underskuddet - noe som aldri kommer til å skje. Anonymkode: c3b55...4a2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #14 Del Skrevet 31. mai 2024 Uff, for en dårlig venninne! Det er ikke ditt ansvar at hennes business går rundt. Hun har en for dårlig businessplan/businesside hvis hun er avhengig av sine venners og families veldedighet for å tjene penger. Da er det hverken en bærekraftig bedrift eller en ordentlig jobb - da er der bare vennene hennes som synes synd på henne. Høres ut som en del som driver med Tuppeware, Herbalife, Mary Kay og alle de andre mlm-bedriftene. Du går fra å være deres venn til «potensiell kunde» over natten. Mange vennskap har tatt slutt på denne måten. Og det er jo ikke så rart. Hvem orker å ha en venn som bare er opptatt av å prakke på deg produkter eller tjenester du ikke vil ha? Og på toppen av det hele blir sur når du sier nei? Skulle tatt seg ut om alle oss som jobber i vanlige bedrifter holdt på slik: holdt våre venner personlig ansvarlige for at bedriftene vi jobber i eller driver skal gå rundt. Anonymkode: 379c1...4fc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #15 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): En bekjent/venn av meg skal arrangere et kurs flere mil unna her vi bor. Jeg fikk en brosjyre om det for en stund siden, så bare kjapt på det og tenkte at dette orker jeg ikke da det koster over 4000,-og jeg må "busse" i halvannen time for å komme dit. Jeg kan legge til at jeg er kronisk syk som gjør at jeg ofte må spare på kreftene. I går ringte hun meg og sa at hvis jeg ikke blir med, må kurset avlyses pga få påmeldte. Jeg sa jeg ikke orker pga helsen, dessuten koster det flere tusen kr, men da sa hun at jeg skulle få rabatt, men fortsatt koster det over 4000,-. Nå har jeg fått flere meldinger der hun prøver å få meg til å bli med, og lokker med bedre tilrettelegging slik at det skal bli mer komfortabelt for meg, men jeg orker bare ikke. Uff jeg føler det er min skyld hvis kurset blir avlyst, men jeg har aldri sagt at jeg skal bli med, og har nå gitt beskjed at jeg ikke blir med og da har jeg ikke hørt noe fra henne og tolker det som om hun er skuffet. Anonymkode: 51c16...507 "jeg kan ikke pga helsen" "du får rabatt!" Tror hun helsen din blir bedre om du får rabatt? Jeg hadde bare svart henne at det er skikkelig dårlig gjort å presse deg når du sier du verken har lyst, penger eller helse til å delta, og at hennes fremgangsmetoder kan være årsaken til at ikke flere gidder delta... Du kan forslå at hun avlyser, og bruker tiden på å ta ett kurs i kundeservice? Anonymkode: 4f41d...3c6 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 31. mai 2024 #16 Del Skrevet 31. mai 2024 Ærlig talt, det er dårlig gjort å gi deg skulder for at kurset blir avlyst. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #17 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): I går ringte hun meg og sa at hvis jeg ikke blir med, må kurset avlyses pga få påmeldte. Jeg sa jeg ikke orker pga helsen, dessuten koster det flere tusen kr, men da sa hun at jeg skulle få rabatt, men fortsatt koster det over 4000,-. Nå har jeg fått flere meldinger der hun prøver å få meg til å bli med, og lokker med bedre tilrettelegging slik at det skal bli mer komfortabelt for meg, men jeg orker bare ikke. Uff jeg føler det er min skyld hvis kurset blir avlyst, men jeg har aldri sagt at jeg skal bli med, og har nå gitt beskjed at jeg ikke blir med og da har jeg ikke hørt noe fra henne og tolker det som om hun er skuffet. Si det rett ut: du ønsker ikke å delta pga temaet uansett pris eller tilrettelegging. Du ønsker verken å bruke tid, krefter eller penger på det. Det er IKKE din skyld om kurset blir avlyst! Du er ikke ansvarlig for hennes virksomhet. Det helt og holdent hennes ansvar. Anonymkode: 6f632...500 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #18 Del Skrevet 31. mai 2024 Et kurs som hun arrangerer blir avlyst om ikke du blir med? Hvordan er det logisk? Hun er arrangør og da er det jo hun som bestemmer om kurset blir avlyst eller ikke? Hun kan jo bare velge å ikke avlyse og kjøre kurset med en deltaker mindre. Anonymkode: d9735...9d1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #19 Del Skrevet 31. mai 2024 Nei takk, jeg er ikke interessert. Fortsetter hun å mase,så får du spørre hvilken del av svaret hun ikke skjønte. Anonymkode: 03a1c...38f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 31. mai 2024 #20 Del Skrevet 31. mai 2024 Jeg hadde faktisk kost meg med å si nei. Dette er ikke en venninne. Jeg hadde heller ikke brukt 3 timer på reise (tur-retur) for noe, om ikke det var noe jeg brant veldig for. Og over 4000,-. Veldig provoserende!! Hva slags tull er det hun skal kurse i? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå