AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #1 Skrevet 31. mai 2024 Jeg er ganske ny i ringen, og sliter litt med å finne god informasjon. Kan noen forklare meg forskjell på offisiell og uoffisiell utstilling? Er ikke resultat fra uoffisiell utstilling gjeldende? Kommer ikke resultatet i dogweb? Får en ikke Cert på uoffisiell utstilling? 🩷 Anonymkode: 05ddd...448
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #2 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ganske ny i ringen, og sliter litt med å finne god informasjon. Kan noen forklare meg forskjell på offisiell og uoffisiell utstilling? Er ikke resultat fra uoffisiell utstilling gjeldende? Kommer ikke resultatet i dogweb? Får en ikke Cert på uoffisiell utstilling? 🩷 Anonymkode: 05ddd...448 Tenk på uoffisielle utstillinger som trening. Du kan ikke oppnå resultater som føres i dogweb der, nei. Det kan være fordi det er valpeshow så hundene er for unge, det kan være fordi det er dommere under utdanning og lignende. Anonymkode: 31788...7f5
Gine Skrevet 31. mai 2024 #3 Skrevet 31. mai 2024 Uoffisiell kommer ikke i dogweb og det blir ikke registrert noen steder. Men er en fin trening.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #4 Skrevet 31. mai 2024 Så da er det egentlig ikke noe poeng inn stille en voksen hund på uoffisiell utstilling? Jeg har hund som stiller i juniorklasse og ønsker da å få alle resultat inn i dogweb - og forhåpentligvis oppnå Cert🤞🏻🤞🏻 Anonymkode: 05ddd...448
Gine Skrevet 31. mai 2024 #5 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så da er det egentlig ikke noe poeng inn stille en voksen hund på uoffisiell utstilling? Jeg har hund som stiller i juniorklasse og ønsker da å få alle resultat inn i dogweb - og forhåpentligvis oppnå Cert🤞🏻🤞🏻 Anonymkode: 05ddd...448 Det er sant. Man får ikke Cert på uoffisiell utstilling som er gjeldende til norsk utstilling champion.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #6 Skrevet 31. mai 2024 Hvis du kun går for resultatene får du ikke dem fra uoffisiell, nei. Men det er fin utstillingstrening for hunden så den står bra for dommeren på de offisielle, da. Tre cert gir championat etter hunden er fylt to år. Det ene må være storcert oppnådd på enten NKK-utstilinger eller utstilinger som har fått dele ut storcert. Anonymkode: 6027b...730 2
Gine Skrevet 31. mai 2024 #7 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du kun går for resultatene får du ikke dem fra uoffisiell, nei. Men det er fin utstillingstrening for hunden så den står bra for dommeren på de offisielle, da. Tre cert gir championat etter hunden er fylt to år. Det ene må være storcert oppnådd på enten NKK-utstilinger eller utstilinger som har fått dele ut storcert. Anonymkode: 6027b...730 Man kan få Cert også fra hunden er 9 måneder. Men det siste Certet må tas etter at hunden er fylt to år.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #8 Skrevet 31. mai 2024 Takk for gode svar🥰 Nå ble jeg litt klokere her👍🏼😄 og da skal jeg melde på offisielle utstillinger🌸 Hvordan er det med juniorcert fra NKK utstilling, teller ikke det som «vanlig» Cert? Må en likevel ha 2 små og 1 stort? Anonymkode: 05ddd...448
Gine Skrevet 31. mai 2024 #9 Skrevet 31. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for gode svar🥰 Nå ble jeg litt klokere her👍🏼😄 og da skal jeg melde på offisielle utstillinger🌸 Hvordan er det med juniorcert fra NKK utstilling, teller ikke det som «vanlig» Cert? Må en likevel ha 2 små og 1 stort? Anonymkode: 05ddd...448 Junior Cert telles ikke som vanlig Cert. Ja man må ha 2 små og 1 stort som vanlig Cert. Det er maks to hunder som er motsatt kjønn som kan få Cert per utstilling. Men man kan bli junior champion med tre junior Cert. Endret 31. mai 2024 av Gine
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #10 Skrevet 31. mai 2024 Er det forresten en fordel å stille i juniorklasse så lenge som mulig? Eller er det bedre å gå over i unghund så snart hunden er 15 mnd? Anonymkode: 05ddd...448
Gine Skrevet 31. mai 2024 #11 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Er det forresten en fordel å stille i juniorklasse så lenge som mulig? Eller er det bedre å gå over i unghund så snart hunden er 15 mnd? Anonymkode: 05ddd...448 Jeg hadde meldt på i den laveste klassen.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #12 Skrevet 31. mai 2024 Da gjør jeg det👍🏼🥰 Anonymkode: 05ddd...448 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #13 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Da gjør jeg det👍🏼🥰 Anonymkode: 05ddd...448 Grunnen til du burde melde på lavest klasse er at da slipper du å stille opp mot hunder med mye mer erfaring og som er helt ferdig med valpe/unghund-fakter og er ferdig utviklet. Anonymkode: 4ca62...70d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå