AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #1 Skrevet 31. mai 2024 I går oppdaget jeg at en annen leder har bommet litt på lønnsregistreringen. Gir marginalt for mye arbeidstid til de vanlige ansatte. Vi har en oversikt som viser totaltid i timer, minutter og sekunder i tillegg til at vi kan se hvordan arbeidstiden er fordelt på ulike prosjekter. Det kan for eksempel være snakk om: Totaltid: 03:10:12 (timer, min, sek), prosjekt A: 02:08:05 og prosjekt B: 01:02:07 Vi fører ikke sekunder, så vi må runde av til hele minutter. Vedkommende runder alt opp, i dette tilfellet blir både tiden på prosjekt A og B rundet opp, som gir for høy totaltid. I eksempelet er det B som bør rundes opp og A ned. Et program regner ut summen av tiden som er tastet inn på de ulike prosjektene, og da bør man se at totaltiden ble feil. Vedkommende er nok for opptatt av at tiden skal rundes opp, totaltiden til 3 timer og 11 min i dette eksempelet, men hvert enkelt prosjekt skal jo ikke rundes opp. I praksis blir det ikke veldig feil, for man jobber gjerne med 1-3 prosjekter iløpet av en dag, men ville dere sagt noe til vedkommende? Var ikke bare et enkelttilfelle, jeg sjekket litt og fant ut at alt rundes opp. Vi er en ledergruppe med samme tittel alle sammen, vedkommende har hatt stillingen lengst av oss og jeg startet i stillingen for litt over et år siden. Anonymkode: 7ded8...69c
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #2 Skrevet 31. mai 2024 Snakker vi her om avrunding av sekunder?? 😳 Anonymkode: 6b4d9...c6f 2 1
newman01 Skrevet 31. mai 2024 #3 Skrevet 31. mai 2024 (endret) Om personen det er snakk om er Haaland, som med en lønn på rundt 250 millioner for å spille 38 Premier League-kamper og 15-20 andre kamper i året hadde jeg definitivt foretrukket å betale pr. sekund. Om man sier at han spiller 53 kamper i året og hver kamp varer 90 minutter blir det en sekundpris på 52'000. Men for andre bransjer er det stort sett vanlig å runde opp til hele kvarter eller så Endret 31. mai 2024 av newman01 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #4 Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Snakker vi her om avrunding av sekunder?? 😳 Anonymkode: 6b4d9...c6f Japp, de har arbeidstid ned til nærmeste hele sekund 😄 Anonymkode: 7ded8...69c 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #5 Skrevet 31. mai 2024 Dette er tøv fra ende til annen. Anonymkode: 84468...b0e
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #6 Skrevet 1. juni 2024 Ville ikke sagt noe. Det er sekunder. I mange bransjer runder man opp til hele halvtimen når man fakturerer kunden. Anonymkode: 70e30...df0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå