Gekko Skrevet 12. februar 2006 #1 Skrevet 12. februar 2006 Jeg har en huskatt som har bestemt seg for å bli innekatt. Hun er vel ute 5 min to ganger i uka nå, fordi jeg tvinger henne ut, men hun vil helst bare være inne nå om vinteren. Men hun røyter noe så inmari! Hele året! Det er kattehår overalt og jeg synes ingenting hjelper. Skal jeg kose med henne må jeg skifte klær etterfå, forjeg blir så vanvittg full av hår. Har lagt et eget pledd på stolen, sånn at hun kan ligge på det, oppå meg, når vi har "kosestund" etter middag, for jeg orker ikke vaske tre sett klær for dagen Har prøvd forskjellige typer fôr, men synes ikke det har blit noe særlig endring. Tenkte å prøve litt flere nå - bor fryktelig langt unna nærmeste dyrebutikk, så det er ikke lett å få tak i kvalitetsfôr, men jeg skal undersøke muligheten for å handle på nettet. Børster henne jevnlig i perioder, men synes egentlig bare det blir verre. Er det noen som har tips om hva jeg kan gjøre? Fôr, stell, tilskudd, børster, hva som helst? kan det hjelpe å bade henne? Vil helst slippe det, for de gangene jeg har måttet bade henne før har hun omtrent prøvd å drepe meg, men jeg er villig til å gjøre et forsøk dersom det kan hjelpe...
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2006 #2 Skrevet 12. februar 2006 Du må børste katten hver eneste dag og bruk en ordentlig børste som når gjennom alt håret. Røyter den så mye at den får bare flekker? I såfall kan det kanskje være at den har parasitter.
Gekko Skrevet 12. februar 2006 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2006 Røyter den så mye at den får bare flekker? I såfall kan det kanskje være at den har parasitter. Neida, det er masse pels igjen! HUn hadde lus en gang som kattunge, så sånt er vi oppmerksomme på! Takk for tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå