Gå til innhold

Trump er funnet skyldig i 34 punkter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig er juryen ferdig i den første retsaken og Trump er funnet skyldig i alle 34 punkter! Det er jo en lettelse at domstolen fungerte så langt, men jeg blir samtidig lit skuffet over at de nå sier det et usikkert om det blir fengselstraf. Jeg var under intryket at han havnet i fengsel om han ble dømt (har kansje ikke følt bra nok med). Det er bare frustrerende at de tilsynelatende ikke greier å ha noen likhet for loven der borte. Fattige havner i fengsel for butik tyveri, mens rike folk kan svindle, drive med valg fusk og starte et kup uten noen konsekvenser omtrent.

Tror dere Trump havner i fengsel? Og tror dere fengselstraf vil gjøre Trump mer eller mindre populær?

https://www.nrk.no/urix/juryen-har-konkludert-i-hysjpengesaken-mot-trump-1.16902976

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Lurven
Skrevet

Han kommer nok ikke i fengsel, de rike og mektige slipper som regel unna, at det er likhet for loven er bare en illusjon

Skrevet

Trumph kommer til å anke. Så blir ankesaken utsatt gang på gang. Neste rettssak vil ikke være ferdig før etter 5 november og da har Trump vunnet valget og blitt president.

Fra presidentstolen kan han sikkert frikjenne seg  selv eller gi seg selv amnesti.

Samtidig vil han hevde å være martyr og få skjerm tid hver dag.

• Liker 4
Skrevet

Dessverre så styrker dette bare has kandidatur til å bli president.  Galskapens land.

• Liker 5
Skrevet
4 hours ago, Commander said:

Trumph kommer til å anke. Så blir ankesaken utsatt gang på gang. Neste rettssak vil ikke være ferdig før etter 5 november og da har Trump vunnet valget og blitt president.

Fra presidentstolen kan han sikkert frikjenne seg  selv eller gi seg selv amnesti.

Samtidig vil han hevde å være martyr og få skjerm tid hver dag.

Nei, Han kan ikke frikjenne seg selv da dette er en føderal dom. En president kan kun frikjenne dommer på stats nivå. Uansett hva som skjer så vil han være en dømt eks president.

• Liker 5
Skrevet

Han kommer ikke til å få fengselsstraff da dette er mindre alvorlige punkter han er dømt for. Det er regnskapssvindel eller noe sånn han er felt på, og øvre strafferamme er 4 års fengsel.

Tviler på at han får fengsel, det blir nok en bot eller lignende. Han får strafferabatt pga alder og ikke tidligere dømt. 

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, Pippi Lotta said:

Og tror dere fengselstraf vil gjøre Trump mer eller mindre populær?

Blant hans egne tilhengere kommer ikke mye til å forandre seg, annet enn at mange blir mere fanatiske, og Trump blir deres martyr-President. De oppfordrer visstnok, blant enkelte, til opptøyer og voldelig hevn allerede. Det kommer garantert til å spre seg som ild i tørt gress.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/4B1kq9/trump-tilhengere-oppfordrer-til-hevn

• Nyttig 1
Skrevet
Merovingian skrev (6 minutter siden):

Nei, Han kan ikke frikjenne seg selv da dette er en føderal dom. En president kan kun frikjenne dommer på stats nivå. Uansett hva som skjer så vil han være en dømt eks president.

Ja, jeg tror ikke det har så mye å si for amerikanerne. Mange anser jo rettsaken som en heksejakt, og dermed vil ikke en dom ha noe å si for dem. 

Biden-administrasjonen er jo selv i diverse rettsaker, og de prøver å ta Biden gjennom sønnen for penger fra Kina. 

Alt dette er bare støy som fyrer enda mer opp under polariseringen. Selvsagt hadde det neppe blitt en rettsak om ikke Trump stilte til valg, så det er jo en politisk rettsak som føyer seg inn under resten av kaoset der. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Merovingian skrev (40 minutter siden):

Dette er IKKE en føderal dom, dette er en dom på delstatsnivå. Men hvis han blir president kan han ikke benåde seg selv i denne saken da presidenten kun kan benåde de som har fått føderale dommer. Det er kun en som kan benåde Trump i denne saken og det er Guvernøren i New York.

• Liker 3
Skrevet

Dette virker som en sak der begge sider hadde bestemt seg om hva som var "riktig" på forhånd, og der resultatet i så måte har mindre å si. Jeg er også redd den bidrar til å styrke Trump sin "fortelling" og tror det bete ville vært om han rett og slett bare tapte uten slike saker å peke på. 

Så tror jeg noe av grunnen til at ikke saken "slår" hardere er at den i seg selv ikke fremstår så alvorlig og under andre omstendigheter kunne hatt en annen vinkling. Hvordan ville vi eksempelvis håndtert det i Norge om en kvinnelig politiker ble utpresset/måtte betale for at ikke en tidligere elsker skulle henge henne ut i pressen, og ble tatt i å prøve å skjule det? 

• Liker 2
Skrevet

Det kommer flere sake⁴r. Jeg tror amerikanerne har litt restvett og egentlig skjønner de ikke kan ha Trump som president. Dessuten venter flere rettsaker..  

• Liker 2
Skrevet

Jeg har gitt opp hele USA for lenge siden. Så om de gjenvelger Trump så bekrefter egentlig det alt jeg tenker om det amerikanske folk. 

• Liker 4
Skrevet
Hovland skrev (På 1.6.2024 den 0.24):

Jeg har gitt opp hele USA for lenge siden. Så om de gjenvelger Trump så bekrefter egentlig det alt jeg tenker om det amerikanske folk. 

Eller at behovet for Trump burde fortelle oss mye om hvor skakkjørt eliteregjeringen der borte har vært de siste 30 årene?

Trump er jo bare pillen. Pillen man tar for å dulle smerten man har. Så spørsmålet er: hvorfor har det amerikanske folket smerter? Den dagen du klarer å svare på det, vil du også ha forståelse for hvorfor Trump er ønsket av 150millioner mennesker.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...