Gå til innhold

Overgangsalderen. Hvordan få det bedre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er midt i overgangsalderen. TROR jeg. Jeg har ikke mistet mensen, men jeg har veldig mye plager. En jeg har snakket med, sier at jeg burde vurdere hormonspiral. Er dette noe som dere her har erfaringer med? Jeg skal til legen min og få sjekket hormon-nivået om ikke så lenge. Men han er sånn typisk "old schooll" lege. Han mener at man ikke har kommet i overgangsalderen før mensen er helt borte. Dette er jo bare tull.
Hun jeg snakket med er sykepleier, og hun snakket om et hormonplaster som kan hjelpe meg også. Noen råd? Det er skikkelig dritt, hvordan jeg har det for tiden. Har slitt ganske lenge, men nå har det virkelig blitt ille. 

Anonymkode: c0a4d...1d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville vurdert å bytte lege. 
hormonplaster  har mange nytte av. 
søk opp Ekko i nrk radio-appen, der er det en veldig god og informativ episode om overgangsalderen. 

Anonymkode: 13964...fee

AnonymBruker
Skrevet

Se også begge dokumentarene på NRK, hjernen i overgangsalder og sex, skam og overgangsalder. Mye god info. Gruppen Femipositiv på facebook er veldig lurt å bli med i, masse tips og informasjon.

Anonymkode: 21c7e...f5d

AnonymBruker
Skrevet

Dropp oldschool-legen og dra til en gynekolog, så får du god hjelp.

Anonymkode: 92c79...619

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er midt i overgangsalderen. TROR jeg. Jeg har ikke mistet mensen, men jeg har veldig mye plager. En jeg har snakket med, sier at jeg burde vurdere hormonspiral. Er dette noe som dere her har erfaringer med? Jeg skal til legen min og få sjekket hormon-nivået om ikke så lenge. Men han er sånn typisk "old schooll" lege. Han mener at man ikke har kommet i overgangsalderen før mensen er helt borte. Dette er jo bare tull.
Hun jeg snakket med er sykepleier, og hun snakket om et hormonplaster som kan hjelpe meg også. Noen råd? Det er skikkelig dritt, hvordan jeg har det for tiden. Har slitt ganske lenge, men nå har det virkelig blitt ille. 

Anonymkode: c0a4d...1d1

Hvor gammel er du? 

Anonymkode: 59d5e...6b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...