AnonymBruker Skrevet 30. mai #1 Del Skrevet 30. mai Hva tror dere er årsaken(e)? Jeg tror at alle disse prisøkningene er en stor faktor. Samfunnet har blitt altfor dyrt og det er vanskeligere for folk å klare seg. Anonymkode: 04a97...edb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 30. mai #2 Del Skrevet 30. mai Dårlig psykisk helsetilbud 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai #3 Del Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hva tror dere er årsaken(e)? Jeg tror at alle disse prisøkningene er en stor faktor. Samfunnet har blitt altfor dyrt og det er vanskeligere for folk å klare seg. Anonymkode: 04a97...edb Har selv tenkt på dette, føler det er aldri en dag uten en dødsannonse med «valgte å ta livet sitt» trist med sant Tror tiden vi er inne i med alle skal vise på So- me hvor vellykkede de er, ferier osv osv…. Mange inkludert meg selv har bortprioritert ferie i mange år Anonymkode: 1b1a1...d5f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RealistiskDot Skrevet 30. mai #4 Del Skrevet 30. mai Standarden for levesett har blitt høyere, i tillegg til at økonomien har blitt trang for mange. Dette gjør at man ikke klarer å måle opp til levestandarden. Er bare å se bort til sør- korea. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai #5 Del Skrevet 30. mai Økonomien er vel den klassiske forklaringa. Auka etter sigande er menn 30-39 år som statistisk sett vil høyre til generasjonen som har måtte ta opp dei største boliglåna og fekk tilbakebetalt lite på dei før renteauka, og der mange av dei aldri før har kjent på å ha dårleg råd. Anonymkode: abbb8...024 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai #6 Del Skrevet 30. mai Som en som alltid har slitt selv så kan jeg svare på hvorfor jeg har fått mer selvmordstanker: 1. Aldri hatt dårligere råd. Har blitt svindyrt å lage seg middag så det har blitt en luksus. Spiser generelt mye dårligere, men samtidig tenker jeg at det er like så greit og ikke gjør noe om jeg forkorter levetiden min siden fremtiden ikke ser lys ut uansett. 2. Pga dårlig råd bekymrer jeg meg mye, jeg er også mindre sosial fordi jeg ikke kan delta på ting som koster. Blitt mer isolert. Ting som jeg tidligere har gledet meg til, som f.eks jul, har nå blitt noe jeg gruer meg til pga dårlig råd. 3. Jeg er ufør og har ikke arbeidsrestevne, har ikke mulighet til å komme meg ut av fattigdom med jobb. 4. Det skjer så mye negativt i landet vårt og verden generelt. Mye drap og krig, man blir ikke sjokkert lenger. Anonymkode: 56972...ea1 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai #7 Del Skrevet 30. mai Tror faktisk at sosiale medier har litt av skylden også, alt fremstår som «perfekt» og det er er enormt press om å være pen nok/flink nok. Og er man litt ensom, forsterker some følelsen når man ser alle disse «perfekte» menneskene som fester og er sammen med en stor gjeng. Og i kombinasjon med stram økonomi som andre her har svart. Anonymkode: ab05e...d2a 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai #8 Del Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tror faktisk at sosiale medier har litt av skylden også, alt fremstår som «perfekt» og det er er enormt press om å være pen nok/flink nok. Og er man litt ensom, forsterker some følelsen når man ser alle disse «perfekte» menneskene som fester og er sammen med en stor gjeng. Og i kombinasjon med stram økonomi som andre her har svart. Anonymkode: ab05e...d2a Tror det har stor betydning jeg også. Savner tiden når det var fre når du var hjemme og vi ikke visste eller hadde tilgang til hva alle andre gjorde. Også alle meningene alle har om utsende og alt annet. Anonymkode: 15547...4a2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
- Brian Skrevet 30. mai #9 Del Skrevet 30. mai (endret) Én ting er sikkert; hadde samfunnet vårt vært litt varmere, og like trygt som i eventyret om Pingu og vennene hans, hadde tallet antagelig nærmet seg 0. Er det egentlig rart at antallet øker når man ser litt rundt seg; hva slags samfunn lever vi egentlig i, der folk som går på fortauet mens de stirrer på smarttelefonen er noe som er blitt helt normalt, mens det å begynne å snakke med et ukjent menneske er fy-og-fy ...? Man hadde også problemer og vanskelige økonomiske tider i Norge før i tiden, men likevel levde folk flest i et fellesskap - idag er dette fellesskapet borte, og erstattet med skjermen, sosiale medier og drømmen om selvrealisering; en tom, kald verden som ikke lenger gir noen mening; en verden der det blir lett å føle seg ensom og overlatt til seg selv. Endret 30. mai av - Brian 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 10. juni #10 Del Skrevet 10. juni Det er mange og sammensatte grunner 😢💔 Men det er vanskelig å få hjelp som varer utover det akutte. Man har lagt ned og kuttet i tilbudet over hele linja. Takket være åpenhet hos etterlatte, settes det oftere ord på lidelsene som det å bli aktivt forlatt, medfører. Det er vannvittige mørketall når det kommer til forsøk. Lite vilje fra politisk hold til å beholde sengeplasser og behandlingstilbud, gjør at en dessverre ikke kan forvente at tallene går ned. Ja, man kan håpe, men det krever virkelig ressurser og vilje til å satse 😢💔❤️😢💔❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni #11 Del Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (På 31.5.2024 den 0.54): Tror faktisk at sosiale medier har litt av skylden også, alt fremstår som «perfekt» og det er er enormt press om å være pen nok/flink nok. Og er man litt ensom, forsterker some følelsen når man ser alle disse «perfekte» menneskene som fester og er sammen med en stor gjeng. Og i kombinasjon med stram økonomi som andre her har svart. Anonymkode: ab05e...d2a Jepp. Ikke vanskelig å skjønne at det er hardt å være en middelaldrende, ensom mann som sitter og ser på TikTok at "alle" menn på hans alder er på flotte fester og knuller jenter på 18, og at "alle" menn er gift med damer som vil være tradwifes og stå kjøkkenet og lage yndlingsretten hans mens de sjonglerer hele ungeflokken på hofta. For ikke å nevne at "alle" menn har sportsbil, ørten droner og sånne duppeditter, og vinkjeller/mancave/hjemmekino/feriehus i Spania. Anonymkode: f9cbb...be3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni #12 Del Skrevet 12. juni Hvorfor selvmordstranten går ned akkurat nå tror jeg er resultat av disse: Stadig dårligere helsetilbud, man blir bedt om å be om hjelp men får ikke hjelp Coronaen og ettervirkninger fra det SOME Økonomien nå til daga Noen heftige år med mye krig nærmere oss Smitteeffekt og medieoppslag om drap og selvdrap hvor det blir nøye beskrevet hvorfor (fortvilelse, mislykkethet osv) Anonymkode: 1a55f...34e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni #13 Del Skrevet 12. juni Mente selvfølgelig "selvmordsranten går OPP" ikke ned.... Anonymkode: 1a55f...34e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå