Gå til innhold

Øverst på søknadsbrevet..

Gjest Gjest_Elle_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Elle_*

Hva skal det stå øverst på et søknadsskjema når man søker en stilling gjennom et rekrutteringsfirma: Arbeidsgiverens (bedriften som søker en ansatt) navn, eller rekrutteringsbyrets navn?

Mitt navn

Adr

Postadr

Manpower / eller Baker bertilsen?

Adr

Post adr.

(Sendes til manpower)?

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk de andressen det står i utlysningen at du skal sende søknaden til. Så skriver du i overskriften hvilken stilling/bedrift/stillingsnr etc det gjelder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville skrevet Manpower i adressefeltet.. og følgende i overskriften:

Søknad på stilling som xxxx hos Baker xxx.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Tre linjer mellom din adresse og mottakers adressen. Tre linjer mellom mottakers adresse og overskrift. En linje mellom overskrift og første avsnitt (overskrift gjerne fet evnt større skrift enn resten). Deretter er det en linje mellom hvert avsnitt. En linje mellom siste avsnitt og "Med vennlig hilsen", en linje mellom hilsen og navnet ditt. Selv bruker jeg ofte to linjer her for å få bedre plass til å signere, men dersom du skal sende elektronisk og ikke har scannet inn signaturen din, trenger du ikke linjeskift i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre linjer mellom din adresse og mottakers adressen. Tre linjer mellom mottakers adresse og overskrift. En linje mellom overskrift og første avsnitt (overskrift gjerne fet evnt større skrift enn resten). Deretter er det en linje mellom hvert avsnitt. En linje mellom siste avsnitt og "Med vennlig hilsen", en linje mellom hilsen og navnet ditt. Selv bruker jeg ofte to linjer her for å få bedre plass til å signere, men dersom du skal sende elektronisk og ikke har scannet inn signaturen din, trenger du ikke linjeskift i det hele tatt.

Jeg er enig i alt du sier bortsett fra linjer mellom siste avsnitt og "med vennlig hilsen", her trodde jeg det skulle være 4-5 linjer??? hvor skal datoen stå forresten? på samme linje som mottakers navn eller mottakers postadresse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt postnr skal stå på linje 4, mottakers på linje 8 og overskrift på linje 16.

Det er hva jeg lærte som Norsk Standard da jeg gikk på skolen og ble terpet på dette for fem-seks år siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ditt navn øverst, et passelig mellomrom og den du søker hos under. Datoen kan stå et passende sted til høyre et sted bortenfor ditt eget postnummer.

Ellers: bruk vanlig fornuft da du. Ingen arbeidsgivere som sitter og måler avstanden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dato skal vanligvis stå på samme linje som postnummeret ditt, eller hva det nå er som står nederst i ditt adressefelt (selv har jeg ofte telefonnummer der for å gjøre det lettere å komme i kontakt med meg). Men jeg jukser ofte og setter datoen i linja under postnummer slik at jeg kan bruke høyrejustering på den linja).

Dersom du har problemer med å fylle siden kan du bruke ekstra luft, har du mye å si kan du gjerne kutte ned på antall linjeskift slik at du får det inn på en side.

Jeg har aldri hørt noen kommentere antall linjeskift, det er innholdet som er viktig, så om det ikke blir helt "rett" så tror jeg det går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...