Gå til innhold

Mannen har blir kalt ut til Heimevernet øvelse 7 dager før termin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er jo lege, jordmor og pleiere tilstede 🙄

Anonymkode: 51e19...532

Ja, og de har liksom tid til å stå og holde den fødende i hånda?

Anonymkode: 4e264...fa6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke mannen som sykemeldes heller, det er ts. Hun får enkelt sykemelding for dette tett opp mot termin. Det finnes ingen god grunn til at ts skal være utslitt til fødsel her. 

Anonymkode: f37cd...95e

Sykemelding fra? -Livet?

Anonymkode: c3b8d...5dc

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til med å få utsettelse sier jeg bare. 

Satt alene med barn, fjøs, hunder og kaos, og jeg er IKKE bonden for å si det på den måten. Det var ei lang uke...

Anonymkode: 085d5...50f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sykemelding fra? -Livet?

Anonymkode: c3b8d...5dc

Sykemelding fordi hun ikke skal ivareta barn hjemme i 7 dager alene uten far tilstede.  

Anonymkode: f37cd...95e

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja for all del, oppfordre til misbruk av sykemeldingsordningen er helt ok så lenge lufting av hund og å passe barn invalidiserende.
Å være høygravid er ingen sykdom, men blodpropp grunnet inaktivitet kan fort bli farlig. 

Anonymkode: b2e62...4c6

Å være høygravid er ingen sykdom, men det er en stor belastning. 

Det er heller ikke snakk om at ts skal være inaktiv. Det er ikke mye aktivitet som trengs for å unngå blodpropp. 

Slutt med det der "graviditet er ingen sykdom" tullet. Det er bare vissvass og oppgulp. Alle med evne til å bruke hue forstår at å bære et barn inni seg kan være svært tungt og belastende, selv om man ikke er syk. 

Brekker jeg beinet er ikke det en sykdom heller, men jeg kommer nok til å trenge litt mer hjelp enn normalt til å ta vare på ungen jeg allerede har....

Endret av Sinsiew
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Har 4 barn som jeg har satt til verden uten mannen tilstede.

"Jeg klarte det og alle for 40 år siden klarte det så da må du klare det", og "Sånn har det alltid vært og sånn skal det alltid være"-tankegang er så utrolig lite dynamisk. Det er å sitte fast i fortiden.

Verden endrer seg. Før var det vanligere at man bare dro på besøk til folk, alle kjente alle og ungene lekte i gata i stedet for å være i bhg og mor var hjemme og far jobbet.

Det er ikke sånn lengre. Verden har endret seg. Og folk har endret seg. 

Jeg fødte for 35 år siden og hadde jeg hatt en mann den gangen som kunne vært med så hadde han det, men jeg hadde med meg moren og broren min. Det var ikke uvanlig at man hadde med partner eller andre på fødsler for 35 år siden heller. 

Tenker heller at de som fødte alene valgte det selv eller ikke hadde noe valg og måtte være alene, men at det ikke var uvanlig å ha med noen.

TS trenger uansett noen til å være med storesøsken og hund og for alt vi vet så bor de sånn til at de ikke har kontakt med naboer og langt fra familiene sine, så kan hende det rett og slett bare er nødvending. 

Syns det er en uting å rakke ned på andre for deres valg bare fordi man valgte noe annet selv. 

Anonymkode: 6833b...0d8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det har ikke jeg sagt. På den tiden var det vanlig å ikke ha mannen med. Det var ingen som sutret av den grunn.

Hvem sutrer? Bare fordi noen ønsker og har mulighet til noe annet enn deg? Forhistorisk. 

Anonymkode: 9aed1...e66

• Liker 4
Skrevet

Kvinner er kvinner verst. «Jeg fødte i et tre med en krokodille under, mens mannen var på slagmarken i Vietnam! Så derfor burde alle klare å føde sånn som meg! Ellers er dere et persilleblad!» Ikke rart menn kommer lengre i livet enn kvinner, de støtter i det minste hverandre.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvem sutrer? Bare fordi noen ønsker og har mulighet til noe annet enn deg? Forhistorisk. 

Anonymkode: 9aed1...e66

Faktisk så forhistorisk at de ikke vet hva som skjedde før i tiden heller. 

Det har alltid vært vanlig å ha med noen på fødsel. Mor, søster, nabo osv. Altså. Skjedde fødselen hjemme for 200 år siden, så var jo gubben der også. 

Men her er det viktigst å undergrave den gravide. Og i hvert fall ikke tenke på at det er en far oppi dette også som nok har lyst til å være med. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har 4 barn som jeg har satt til verden uten mannen tilstede.

Bare fordi mannen din er udugelig, betyr ikke at alle andre menn er det. Det var du som valgte denne mannen. Ikke vær bitter nå.

Anonymkode: 67ae7...084

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er jo lege, jordmor og pleiere tilstede 🙄

Ja, hele tiden, altså? På et underbemannet sykehus? Man ligger mye alene med smertene.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Graviditet er ingen sykdom.

Nei. Mange kvinner rundt i verden dør av det. Graviditet kan også føre med seg tilstander som regnes for å være sykdom hos ikke-gravide, som hyperemesis, invalidiserende bekkenløsning osv. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han får ikke fritak pga fødsel (det står til og med på HV sine sider). At andre sier man får fritak eller utsettelse pga fødsel høres veldig rart ut. Mulig de var ekstremt heldige, men dette er ikke vanlig. Det burde ikke være vanskelig for deg å ta vare på ett barn og en hund noen få dager og han er tilgjengelig på telefon og får permisjon umiddelbart når fødselen starter. 

Anonymkode: 7fc20...858

Er du idiot? Skal hun føde hjemme da, eller? Man kan ikke ta med barnet eller hunden til sykehuset. Man kan ikke gå tur med hunden rett etter fødsel. Hvem vet hvor mange dager hun må bli på sykehus?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å søke om utsettelse. Og hvis det blir avslått, se etter om noen dere kjenner kan være litt hos deg og hjelpe til? Svigers, dine foreldre, søsken, gode venner, tanter, onkler, søskenbarn. Eller noen som kan passe barnet og hunden den perioden evt. så du bare har deg selv og huset å tenke på. 

Anonymkode: 902ac...757

AnonymBruker
Skrevet

Gud bedre så mange kjipt folk det er her!! Skjønner godt at du trenger mannen din, ts! Håper det ordner seg ♥️ Og ærlig talt, det er svært mange høygravide som ville slite med å lufte hund med et lite barn på slep🙄 Legg på litt bekkenløsningssmerter som svært mange har, så blir det en umulig oppgave. Vær litt snille med hverandre, folkens♥️ 

Anonymkode: 4d9c0...bc2

• Liker 7
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke at TS får så mye pes her inne. Selv sitter jeg her høygravid med så ille bekkenløsning at jeg nesten ikke kommer meg fra soverommet og til badet. Det på tross av at jeg helt siden starten av graviditeten hatt oppfølging (inkl behandling, trening og øvelser) hos en manuellterapeut med bekken som spesialfelt. Jeg har en kollega som har vært sengeliggende og tidvis innlagt siden uke 6 med hyperremessis. Verken hun eller jeg ville klart å være alene med et barn i en uke i vår tilstand. Og en hund er det bare å glemme. Noen får ille form under graviditet uavhengig av livstil og rammer rundt, det er hormonelt og genetisk. Dere som sier noe annet kun pga dere hadde enkle svangerskap er rett og slett kunnskapsløse og trangsynte. 

For min del hadde det ikke vært gjennomførbart om mannen ikke hadde vært her. Og da er det tiden før fødsel jeg mener, så alle "det er null stress å føde alene"-argumentene er verdiløse.

Jeg håper dere får til en utsettelse. Det er kanskje lurt å få en legeerklæring eller noe. Lykke til! 🤞

Anonymkode: d621e...09d

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Graviditet er ingen sykdom.

Da kan ikke fødende kvinner slippe inn på SYKEhuset heller, siden de ikke er SYKE 😃👎

Du skal vel ikke ha sykemelding hvis du brekker begge armene heller du da. Er ingen sykdom det heller, si!

Anonymkode: 9f73c...6f9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Heldige du som kjenner lege, jordmor og pleiere og er like trygg på de som du er på din partner?

Vet ikke jeg, jeg hadde ikke jm inne på rommet hele tiden. Var stort sett alene. 

Anonymkode: 1df20...eaa

Så en partner har mer kunnskap om fødsler enn helsepersonell?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Da kan ikke fødende kvinner slippe inn på SYKEhuset heller, siden de ikke er SYKE 😃👎

Du skal vel ikke ha sykemelding hvis du brekker begge armene heller du da. Er ingen sykdom det heller, si!

Anonymkode: 9f73c...6f9

Det er en skade.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Bare fordi mannen din er udugelig, betyr ikke at alle andre menn er det. Det var du som valgte denne mannen. Ikke vær bitter nå.

Mannen min er ikke udugelig. Det var slik den gangen jeg fikk barn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...