AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #21 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja for all del, oppfordre til misbruk av sykemeldingsordningen er helt ok så lenge lufting av hund og å passe barn invalidiserende. Å være høygravid er ingen sykdom, men blodpropp grunnet inaktivitet kan fort bli farlig. Anonymkode: b2e62...4c6 Slapp av du da🤓 Anonymkode: 9aed1...e66 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #22 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hilsen barnløse Gunn på 48! Anonymkode: f8010...7c3 Har 4 barn som jeg har satt til verden uten mannen tilstede. Anonymkode: 51e19...532
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #23 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Får han ikke fritak ber du om sykemelding fra lege. Da må far bli hjemme. Helt unødig at du skal være utslitt til fødsel fordi du må lufte hund og ta deg av barn alene. Du har faktisk permisjon nå, for å lade opp til fødsel. Hadde ikke behov for hvile før fødsel vært der, så hadde vi ikke hatt 3 uker permisjon før fødsel og kunne jobbet til riene ble så hyppig at vi må på sykehuset. Men slik er det heldigvis ikke i Norge. Anonymkode: f37cd...95e Håper legen sier nei. Mannen hennes er ikke syk. Anonymkode: 51e19...532
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #24 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har 4 barn som jeg har satt til verden uten mannen tilstede. Anonymkode: 51e19...532 Wow, for en fantastisk bragd! Dette bør alle gjøre. Tilsvarer jo å bestige Mount Everest uten oksygen. Du er en ekte HELTINNE! Alle norske kvinner bør følge ditt eksempel. Det er helt uforståelig at ikke alle andre i Norge vil føde alene og at enkelte trenger å ha med partner og trygges av det. Hilsen kvinne 25 som akkurat fødte alene, fordi jeg ville det. Anonymkode: f37cd...95e 9
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #25 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Håper legen sier nei. Mannen hennes er ikke syk. Anonymkode: 51e19...532 Det er ikke mannen som sykemeldes heller, det er ts. Hun får enkelt sykemelding for dette tett opp mot termin. Det finnes ingen god grunn til at ts skal være utslitt til fødsel her. Anonymkode: f37cd...95e 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #26 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Seriøst?! Det er bare siste 30 år det har vært vanlig med partner tilstede. Likevel bor det oppegående voksne i dette landet som har født uten partner. Trenger ikke være hverken barnløs eller gammel for å skjønne at persille generasjonen nå skal sette en ny generasjon til verden. Verden er brutal og mobilisering for å beskytte nettopp familien går langt utenfor nesetippen. Hvorfor ikke heller se på dette som en innsats for egen familie og ta en for laget? Anonymkode: b2e62...4c6 Da hadde man far hjemme til å se til de andre barna ellers så satt fedrene på sykehuset og ventet. Min far har selv fortalt om hvordan det var å sitte på en stol ute for føderommet for 50 år siden mens min mor holdt på å blø ihjel og babyen døde like etterpå. Anonymkode: 0031f...7d8 3 3
Snublefot62 Skrevet 1. juni 2024 #27 Skrevet 1. juni 2024 I innkallingen skal det og stå oppmøtested og litt praktisk info. Så dere bør som et minimum kunne finne ut av hvor han skal ha tjeneste i disse dagene. Ut over det pleier HV å være vesentlig mer fleksible og familieorienterte nå enn før. Fødsel uten kjente foregående komplikasjoner gir ikke rett på fritak fra øvelsen. Men. Som regel får man tilrettelagt tjeneste og stor fleksibilitet til å kunne reise på kort varsel bår fødselen er i gang. Eller på vei til å starte. Det som kan være enklere å få gjennomslag for er utsettelse av tjenesten. Da blir man kalt inn tidligere eller senere til et naboområde og øver med de. Teller likt som vanlig tjeneste. Jeg har nå vært aktiv i HV i 17 år, områdetillitsvalgt i fire år, tjenestegjort under tre områdesjefer, fire distriktssjefer og har vært befal i over ti år. Vi har uten unntak strekt oss langt for å tilpasse, lette og flytte tjeneste etter mannskapenes behov om det er på privaten eller på jobb. Det pleier vi å få mye igjen for når det gjelder motivasjon og innsats. Det som tvert i mot er veldig vanlig er at mannskap har mange gyldige og legitime grunner til å be om tilretteleggelse eller utsettelse av tjeneste. Men gjør det ikke fordi de synes faktisk det er helt greit å unngå en del av det de slipper. For eks lange turer på jobb de slipper, konfirmasjoner, familietreff, fritidsartangement og til og med fødsler. Så det er ikke utenkelig at han tenker dette er en lett vei å slippe å være med på fødsel? Eller kanskje han ikke kjenner til rettighetene sine eller våger å spørre? Det ordner seg som regel om han bare ringer områdesjefen og snakker med vedkommende. Kontaktinfo skal stå i innkallingen. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #28 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Har 4 barn som jeg har satt til verden uten mannen tilstede. Anonymkode: 51e19...532 Er det en bragd mener du? Tullete. Anonymkode: 9aed1...e66 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #29 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Seriøst?! Det er bare siste 30 år det har vært vanlig med partner tilstede. Likevel bor det oppegående voksne i dette landet som har født uten partner. Trenger ikke være hverken barnløs eller gammel for å skjønne at persille generasjonen nå skal sette en ny generasjon til verden. Verden er brutal og mobilisering for å beskytte nettopp familien går langt utenfor nesetippen. Hvorfor ikke heller se på dette som en innsats for egen familie og ta en for laget? Anonymkode: b2e62...4c6 Jeg fødte for 35 år siden og barnefar var med på fødselen, fikk fritak fra militæret og brukte permisjonen sin til å være sammen med barnet sitt. Og ingen av oss er persilleblader. Far har like mye rett på å være sammen med barnet sitt som mor og selvsagt finnes det fedre som ikke vil gå glipp av fødselen og se sitt barn komme til verden. Anonymkode: 085d2...b46 8
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #30 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Wow, for en fantastisk bragd! Dette bør alle gjøre. Tilsvarer jo å bestige Mount Everest uten oksygen. Du er en ekte HELTINNE! Alle norske kvinner bør følge ditt eksempel. Det er helt uforståelig at ikke alle andre i Norge vil føde alene og at enkelte trenger å ha med partner og trygges av det. Hilsen kvinne 25 som akkurat fødte alene, fordi jeg ville det. Anonymkode: f37cd...95e Det er jo lege, jordmor og pleiere tilstede 🙄 Anonymkode: 51e19...532
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #31 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Er det en bragd mener du? Tullete. Anonymkode: 9aed1...e66 Det har ikke jeg sagt. På den tiden var det vanlig å ikke ha mannen med. Det var ingen som sutret av den grunn. Anonymkode: 51e19...532
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #32 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke mannen som sykemeldes heller, det er ts. Hun får enkelt sykemelding for dette tett opp mot termin. Det finnes ingen god grunn til at ts skal være utslitt til fødsel her. Anonymkode: f37cd...95e Graviditet er ingen sykdom. Anonymkode: 51e19...532
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #34 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det sier vel seg selv at man ikke kan ha ammende kvinner på slagmarken. I TS sitt tilfelle er det strengt tatt ikke nødvendig at mannen er med på fødselen, og da bør det å beskytte landet komme først. Anonymkode: 48935...19c Nei, men det er nødvendig at noen kan ta vare på det andre barnet. Og når mor ikke er der, er det far som må gjøre det. Anbefales ikke akkurat å ha med en småunger på fødsel, og man kan tross alt ikke kreve noe av besteforeldre. Anonymkode: 1df20...eaa
Sinsiew Skrevet 1. juni 2024 #35 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Graviditet er ingen sykdom. Anonymkode: 51e19...532 Bare slutt... 3
Sinsiew Skrevet 1. juni 2024 #36 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det har ikke jeg sagt. På den tiden var det vanlig å ikke ha mannen med. Det var ingen som sutret av den grunn. Anonymkode: 51e19...532 Det er vel en grunn til at det ble gjort om, tenker jeg. Og jo. Det var noen som sutret, ellers hadde det fortsatt vært sånn. 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #37 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er jo lege, jordmor og pleiere tilstede 🙄 Anonymkode: 51e19...532 Heldige du som kjenner lege, jordmor og pleiere og er like trygg på de som du er på din partner? Vet ikke jeg, jeg hadde ikke jm inne på rommet hele tiden. Var stort sett alene. Anonymkode: 1df20...eaa 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #38 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har 4 barn som jeg har satt til verden uten mannen tilstede. Anonymkode: 51e19...532 Men da var vel mannen din hjemme og tok vare på de andre barna eller? Anonymkode: 1df20...eaa
Sinsiew Skrevet 1. juni 2024 #39 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Graviditet er ingen sykdom. Kvinner føder uten mannen til stede over hele verden og det går fint. Hun får finne noen naboer som kan se etter ungene. Vi klarte det før i tiden da vi skulle føde og det var ingen som klaget. Anonymkode: 51e19...532 Jaja, tenk ikke på pappan som sikkert vil være med på det største som skjer i livet hans. Nei, nå tuller jeg fælt. Babyen er jo bare mammaen sin 🙄 Sikkert helt greit for den pappan å vite at babyen blir overgitt til pleier sine første timer hvis noe skjer med mor også! 4
Sinsiew Skrevet 1. juni 2024 #40 Skrevet 1. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Seriøst?! Det er bare siste 30 år det har vært vanlig med partner tilstede. Likevel bor det oppegående voksne i dette landet som har født uten partner. Trenger ikke være hverken barnløs eller gammel for å skjønne at persille generasjonen nå skal sette en ny generasjon til verden. Verden er brutal og mobilisering for å beskytte nettopp familien går langt utenfor nesetippen. Hvorfor ikke heller se på dette som en innsats for egen familie og ta en for laget? Anonymkode: b2e62...4c6 Unnskyld meg, men at mannen til ts får utsatt hv øvelse, gjør lite med rikets sikkerhet. I tillegg er det et lite annet barn som trenger pappan sin her også, når mamma drar til sykehuset og i dagene etterpå. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå