Gå til innhold

Prepping; matvarer med lang holdbarhet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Myndighetene har kommet med oppdaterte beredskapsråd.

Jeg har lagret det meste på listen med anbefalte saker og ting.

Det jeg sliter med er å finne mat med lang holdbarhet? Har et par hyllerader med hermetikk (tilogmed den går ut i 2028?), men skulle gjerne hatt noe tørrvarer? Knekkebrød, havregryn, frokostblandinger, pasta, ris etc går alt ut om ca 1 år?

Hva gjør dere andre? Bruker av lageret og oppdaterer jevnlig?

Anonymkode: f5bcf...302

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting er dårlig etter datoene. Det er vel ikke lov å sette mer enn 5 år frem i tid. Det er uansett best før. Men man oppdaterer, ja

Anonymkode: 50839...f25

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi rullerer på lageret. Vi bor i leilighet og har bare så mye plass til et beredskapslager, men det vi får plass til pr i dag, bruker vi av og så fyller jeg på nytt. Hermetikk er det som varer lengst, mens tørrvarer har kortere holdbarhet, så det er mest det vi rullerer på. Det er jo kun best før dato på hermetikk og tørrvarer, så det kan jo fremdeles brukes etter datoen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker av lageret jevnlig. Tar vi av noe, så erstatter vi det med nytt.

Anonymkode: 8b81f...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermetikken holder seg nok bedre enn noen av oss.

Jeg har en del honning og kokosfett på glass, og proteinpulver. Da har jeg mest mulig næring på minst mulig plass. En boks betasuppe gir ikke mye næring i en krise.

Anonymkode: a92ab...c80

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hermetikken holder seg nok bedre enn noen av oss.

Jeg har en del honning og kokosfett på glass, og proteinpulver. Da har jeg mest mulig næring på minst mulig plass. En boks betasuppe gir ikke mye næring i en krise.

Anonymkode: a92ab...c80

Vi driver birøkt så honning har vi litervis av 😊 Koksfett var smart! Er det ikke veldig kort holdbarhet på proteinpulver (dette er ikke noe vi bruker til vanlig).

Anonymkode: f5bcf...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...