AnonymBruker Skrevet 30. mai #1 Del Skrevet 30. mai Jeg har uføretrygd og under trekk hos namsmannen og har kun livsopphold sats å leve for. Nå må jeg mest sannsynlig trekke en tann som verker, men har ikke råd til tannlege regning på mellom 4500-5000 kr (har sjekket pris hos mange forskjellige tannleger) En tannlege tipset meg om å søke nav garanti for dette da det er akutt. Får man virkelig hjelp til det? Er første gangen jeg eventuelt må søke om noe slikt. Anonymkode: c45c9...176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai #2 Del Skrevet 30. mai Det er bare å ringe NAV og høre. Du får nok hjelp til dette ja. Du kan ikke gå med en råtten tann, da kan du få alvorlig infeksjon på hjertet. Anonymkode: 0482a...7cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai #3 Del Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er bare å ringe NAV og høre. Du får nok hjelp til dette ja. Du kan ikke gå med en råtten tann, da kan du få alvorlig infeksjon på hjertet. Anonymkode: 0482a...7cb Takk for svar, jeg skal ringe nav i morgen tidlig. Anonymkode: c45c9...176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
no shame Skrevet 30. mai #4 Del Skrevet 30. mai Det kommer ann på hvordan regnestykket ser ut. Du skal ha så og så mye å leve for i mnd, men men hvis du logger over det, må du håpe på at de dekker mellomlegget. Hvis ikke kan du klage på avgjørelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 30. mai #5 Del Skrevet 30. mai Søk på A og B liste om din sykdom dekker mye av det å gå til tannlegen. Jeg har en sykdom som dekkes her og betalte 700 kroner for trekke en tann,bilde og 2 bedøvelser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn 1234 Skrevet 30. mai #6 Del Skrevet 30. mai Du må sikker gå til tannlege og få prisoverslag. så sender tannlegen over til nav om hva slags nødvendig behandlig du må ha. Og da setter tannlegen en pris på dette og da må nav eventuelt goskjenne det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai #7 Del Skrevet 30. mai no shame skrev (Akkurat nå): Det kommer ann på hvordan regnestykket ser ut. Du skal ha så og så mye å leve for i mnd, men men hvis du logger over det, må du håpe på at de dekker mellomlegget. Hvis ikke kan du klage på avgjørelsen. Jeg har utregningen fra namsmannen som viser de forskjellige beløpene og trekkene. Så håper det holder ovenfor nav. Jeg sitter igjen med livsopphold på ca 10.000 kr pr mnd som skal gå til alt utenom husleie. Anonymkode: c45c9...176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai #8 Del Skrevet 30. mai mommyaka skrev (1 minutt siden): Søk på A og B liste om din sykdom dekker mye av det å gå til tannlegen. Jeg har en sykdom som dekkes her og betalte 700 kroner for trekke en tann,bilde og 2 bedøvelser Hvor finner jeg en slik liste? Anonymkode: c45c9...176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai #9 Del Skrevet 30. mai Hvis du trenger en større tannbehandling så kan du søke namsmannen om at dette holdes utenfor. Må selvfølgelig dokumenteres med et kostnadsoverslag fra tannlege. Anonymkode: c711b...781 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 30. mai #10 Del Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor finner jeg en slik liste? Anonymkode: c45c9...176 https://www.helsenorge.no/sjeldne-diagnoser/stotte-til-tannbehandling/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai #11 Del Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du trenger en større tannbehandling så kan du søke namsmannen om at dette holdes utenfor. Må selvfølgelig dokumenteres med et kostnadsoverslag fra tannlege. Anonymkode: c711b...781 Ja det tenkte jeg ikke på, det er jo også en mulighet. Tusen takk. Anonymkode: c45c9...176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
no shame Skrevet 30. mai #12 Del Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har utregningen fra namsmannen som viser de forskjellige beløpene og trekkene. Så håper det holder ovenfor nav. Jeg sitter igjen med livsopphold på ca 10.000 kr pr mnd som skal gå til alt utenom husleie. Anonymkode: c45c9...176 Da ligger du over sosialsats, lit avhengig v strømregninga di og hvor du bor. Det er litt ulike satser rundt om i landet. Men så sant du bor aleine, bør du kunne få om ikke alt, så noe fra dem. Du må vise til at du ikke har egne midler, og litt annen dokumentasjon. Men ta kontakt med ditt lokale kontor, eller se på nett under søknader på Nav. Mulig det står hva du trenger av dokumentasjon der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai #13 Del Skrevet 30. mai no shame skrev (1 minutt siden): Da ligger du over sosialsats, lit avhengig v strømregninga di og hvor du bor. Det er litt ulike satser rundt om i landet. Men så sant du bor aleine, bør du kunne få om ikke alt, så noe fra dem. Du må vise til at du ikke har egne midler, og litt annen dokumentasjon. Men ta kontakt med ditt lokale kontor, eller se på nett under søknader på Nav. Mulig det står hva du trenger av dokumentasjon der. Jeg vet, namsmannen har litt høyere satser. Bor alene og har Ingen oppsparte midler. Jeg skal ringe nav og namsmannen i morgen tidlig og spørre. Anonymkode: c45c9...176 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå