Gå til innhold

Er det dumt jeg føler det er rart at eksen min dater min venninne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg og en av mine næreste venninner har havnet i en "rar" situasjon som ingen av oss tenkte vi ville havne i. La oss kalle henne A og han for B. Jeg og A er jevngamle, mens B er xx år eldre enn oss begge. Vi deler alle samme hobby. B er en jeg tidligere "datet", eller, vil heller kalle det en intim relasjon, vedkommende er ganske intens og trodde vi var sammen uten at noe slikt var diskutert, har begynt å ta mye initiativ til å være mye med min venninne. Han spurte meg for noen måneder siden hva jeg syntes om at han var interessert i henne, om det var greit at han ville be henne på en tur; jeg sa at det må han beslutte selv, men at jeg syntes det var rart.

Jeg har ny kjæreste, det var jeg som ikke ville være sammen med B, og unner han virkelig å finne noen, men, jeg kan bare ikke se for meg å gå i bryllupet til noen jeg har ligget med? Og jeg vil jo veldig gå i bryllupet til min en av mine næreste venninner. Kanskje en rar måte å tenke på hva jeg synes om det, men eneste jeg kom på for å beskrive det. Samtidig, hvis det gjør henne lykkelig, så unner jeg dem å være sammen.

Vet ikke helt hva jeg spør om. Jeg vet at hun synes det er en vanskelig situasjon, hun vil ikke si de dater, samtidig ville hun ha en samtale om det og vil ikke at det skal påvirke vennskapet vårt. Er det feil av meg å synes at det hadde vært rart om de ble sammen? (Jeg synes jo også at det er rart at B bare går etter damer som er titalls år yngre enn han, men det er en annen sak)

Anonymkode: 7f9e7...c12

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er ofte rart at personer man har hatt et forhold og/eller seksuelle relasjoner til ender opp med en av dine nære venner/venninner. Ting føles for nært og sårbart ut. Synes også det er merkelig at venninnen din tyr til en du har rotet med. Er plenty med valgmuligheter der ute, så hvorfor ende opp med den ene som du har rotet med? Synes det er rart. Jeg ville aldri funnet meg ei som en kompis har hatt en intim relasjon med. Jeg kan dele broderlig rundt mye, men ikke når det kommer til seksuelle relasjoner. Det byr meg imot. Og jeg ville syntes det var rart om en kompis fant seg ei jeg har hatt en seksuell relasjon med.

Så ja, synes absolutt du har din rett i å føle at dette blir rart. På flere måter. 

Hvis du synes det er rart så bør du også si det til henne.

Hvis det ikke nytter å prate med henne om det så er det fint lite du kan gjøre med det. Isåfall må du ta avstand.

Endret av Bombasi
AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (1 minutt siden):

Det er ofte rart at personer man har hatt et forhold og/eller seksuelle relasjoner til ender opp med en av dine nære venner/venninner. Ting føles for nært og sårbart ut. Synes også det er merkelig at venninnen din tyr til en du har rotet med. Er plenty med valgmuligheter der ute, så hvorfor ende opp med den ene som du har rotet med? Synes det er rart. Jeg ville aldri funnet meg ei som en kompis har hatt en intim relasjon med. Jeg kan dele broderlig rundt mye, men ikke når det kommer til seksuelle relasjoner. Det byr meg imot. 

Så ja, synes absolutt du har din rett i å føle at dette blir rart. På flere måter. 

Men likevel er det fint lite du kan gjøre med det, hvis det ikke nytter å prate med henne om det. Isåfall må du ta avstand.

Ja, det er det du sier, at det føles for nært og sårbart ut.

Joda, det nytter å prate, hun ville veldig gjerne ha praten om det, samtidig vil ikke la mine følelser komme i veien for at hun skal møte en hun kan ha det bra med. Hun er veldig usikker på om hun er interessert i B eller om det bare er.. ja, pågangsmotet. Har aldri fortalt henne hvor intim relasjonen var, og virket som hun prøvde å fiske litt i det, så prøvde å kommunisere det på en litt diskré måte. Synes egentlig det er flaut å si jeg har rota med en så gammel fyr. 

Hun er en av de viktigste personene i livet mitt, men har tenkt tanken at avstand er eneste riktige botemiddel om det skulle bli noe, selv om jeg tror egentlig ikke det.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det er det du sier, at det føles for nært og sårbart ut.

Joda, det nytter å prate, hun ville veldig gjerne ha praten om det, samtidig vil ikke la mine følelser komme i veien for at hun skal møte en hun kan ha det bra med. Hun er veldig usikker på om hun er interessert i B eller om det bare er.. ja, pågangsmotet. Har aldri fortalt henne hvor intim relasjonen var, og virket som hun prøvde å fiske litt i det, så prøvde å kommunisere det på en litt diskré måte. Synes egentlig det er flaut å si jeg har rota med en så gammel fyr. 

Hun er en av de viktigste personene i livet mitt, men har tenkt tanken at avstand er eneste riktige botemiddel om det skulle bli noe, selv om jeg tror egentlig ikke det.

Du vil ikke la dine følelser kommer i veien for at hun skal ha det bra, men vurderer å ta avstand til henne om det skulle bli noe?

Her legger du opp til å ofre deg i pose og sekk uten å prøve å gjøre noe med det. 

For å si det slik, er dette ubehagelig eller rart for deg så bør du si det. Ta vare på vennskapet deres. Det er plenty av muligheter for venninnen din å bli lykkelig der ute. Hun er ikke nødt til å gå etter den ene relasjonen som setter deg tilbake for å bli lykkelig. Hun er attpåtil usikker, så da bør du være ærlig og gjøre henne oppmerksom på sannheten. Så får hun bedre vurderingsgrunnlag. Og er hun smart da så velger hun han bort. Og da er hele problemet ute av verden.

Endret av Bombasi
Skrevet

Jeg hadde sagt min mening. Har også en eks-date, som gikk etter min venninne. Og han spurte. Jeg sa ok, og sa fra til henne at det var ok for meg hvis hun ønsket, men nå var ikke hun interessert. Og han fortsatte og spørre om vi kunne ha lange samtaler på telefonen etter han ba henne ut og hun sa nei.

Det var noe ensomt og nostalgisk over tilnærmingen hans.

Og nei - også jeg ville ha reagert på at vedkommende nok en gang gikk etter en som var mye yngre. Og det ville ikke talt til hans fordel. Du kaller det en annen sak, jeg kaller det en del av et større sakskompleks 😅

AnonymBruker
Skrevet

Rart, ja, men man blir vant til det, og du kan fint gå i bryllup til en du har ligget med. 

men spørs om han blir bra for henne i lengden da.

Anonymkode: 41c5e...d1f

Skrevet

Hvorfor er det egentlig et problem for deg?
Du virker veldig ferdig med "forholdet" og det var du som stoppet det.
Så hvorfor fortsette å henge ved?

Ja, så har dere knulla litt. So what?
Du har ny type og virker fornøyd med det. Virker heller ikke som om du har noe stort ønske om å ta opp knullinga med B igjen.

Kan du ikke bare gjøre som Elsa?
LET IT GO!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...