Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg trenger noen tips til takkegave til en familie som er super snille og kjører mitt barn på øvelse og forestillinger, da vi av helsemessige årsaker ikke har førerkort.

Har selvsagt tilbudt dem bompenger/drivstoff, men det ville de ikke ha.

Dette er folk jeg bare vet hvem er, men ikke kjenner så godt, så aner f.eks ikke om de drikke vin.

Hva hadde dere gitt, eller ønsket å få som en liten oppmerksomhet som takk for hjelpen?

Anonymkode: 33ce2...8f3

• Hjerte 1
Skrevet

Hva slags pris tenker du? En fin blomst/plante, en kurv med en god eplecider, olivenolje, konfekt eller annet godt, et brettspill de kan kose seg med hele familien?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei.

Jeg trenger noen tips til takkegave til en familie som er super snille og kjører mitt barn på øvelse og forestillinger, da vi av helsemessige årsaker ikke har førerkort.

Har selvsagt tilbudt dem bompenger/drivstoff, men det ville de ikke ha.

Dette er folk jeg bare vet hvem er, men ikke kjenner så godt, så aner f.eks ikke om de drikke vin.

Hva hadde dere gitt, eller ønsket å få som en liten oppmerksomhet som takk for hjelpen?

Anonymkode: 33ce2...8f3

Så hyggelig av deg!

Hvis det var meg som var hjelperen her ville jeg først og fremst satt pris på at du takker for hjelpen! Der er i mange tilfeller mer enn nok. (Motsatt - de som bare tar i mot og tar i mot og tar i mot uten noen takk tilbake, er det ikke så givende å hjelpe).

Jeg ville satt pris på noe som viser omtanke, f eks om du kan/ har tid til å lage noe - bake? Strikke?

Noe som forutsetter litt innsats/ omtanke er mer verdsatt enn at det koster mye.

Anonymkode: 520fa...87b

AnonymBruker
Skrevet

Inviter på middag. Grilling i sommer? Så blir dere bedre kjent også. 

Anonymkode: 98f9c...cab

• Liker 2
Skrevet

Bestille noe på morgenlevering til dem? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husker da jeg gikk på barneskolen så var det ei i klassen min som veldig ofte satt på til og fra skolen, til treninger osv. mor var alenemor, og hadde ikke lappen. Pappa sa alltid at vi skulle jo samme vei allikevel så det var en selvfølge at hun skulle få sitte på. 
en dag trappet mor opp på døra med en medium potteplante. Ikke noe store, fancy greier, men en plante og takket for at hun fikk sitte på så ofte. 
dette er godt over 20 år siden, og mamma har potta fremme enda, og kan begynne å mimre tilbake når folk kommenterer den. Jeg opplever at mamma faktisk er ganske glad og stolt over denne vanlige blomsterpotta. 

poenget mitt er at det trenger ikke å være en stor ting. Bare noe som er et symbol på takknemlighet. Folk liker å bli satt pris på uansett! 

Anonymkode: 7ab4e...d67

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vin er en fin gave, og drikker de ikke selv kan den gis videre eller byttes på polet til noe alkoholfritt. Vi spleiser på vin til lærere og sånn og ingen har klaget. 

Anonymkode: 68013...19e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...