Hoppetaujenta Skrevet 30. mai 2024 #1 Del Skrevet 30. mai 2024 Mange musikere etc. dissekerer ting på nett og folk er uenige her. Hvor mye kan man ha ferdig innspilt? Det finnes regler, men jeg vet det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #2 Del Skrevet 30. mai 2024 Selvfølgelig. De må jo det. Anonymkode: 776d0...475 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 30. mai 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig. De må jo det. Anonymkode: 776d0...475 Noen trekker frem trommene. Andre lurer på gitaren som blir slengt rundt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 30. mai 2024 #4 Del Skrevet 30. mai 2024 Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden): Mange musikere etc. dissekerer ting på nett og folk er uenige her. Hvor mye kan man ha ferdig innspilt? Det finnes regler, men jeg vet det ikke. Reglene sier at vokalen skal være live men instrumentene må spilles inn, dette fordi de har bare noen sekunder mellom hver fremføring så det er ikke mulighet for å skifte utstyr på scenen. 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 30. mai 2024 #5 Del Skrevet 30. mai 2024 Jeg tror ikke instrumentene er live, bare vokalen. Tror det hadde vært vanskelig å rigge om så kjapt som de gjør dersom alle intstrumentene skulle ha spilt på ekte. men Gåte er jo et erfarent liveband så de kunne spilt live om de fikk lov 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 30. mai 2024 #6 Del Skrevet 30. mai 2024 Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå): Noen trekker frem trommene. Andre lurer på gitaren som blir slengt rundt? De spiller live til vanlig og gitarist og bassist spiller sammen i ett band som heter 22 også og de har gjort dette med gitarene i 20 år. Man bruker ikke kabel på el-gitarer lenger, alt er trådløst. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #7 Del Skrevet 30. mai 2024 "The present-day rules of the contest now specify that all instrumental music should be pre-recorded, with no live instrumentation allowed, making the return of the orchestra for competing acts impossible under the current rules." Wikipedia Anonymkode: 977df...298 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #8 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): "The present-day rules of the contest now specify that all instrumental music should be pre-recorded, with no live instrumentation allowed, making the return of the orchestra for competing acts impossible under the current rules." Wikipedia Anonymkode: 977df...298 Før i tiden ble det å stå på en scene uten å faktisk spille betraktet som juks nesten på linje med Milli Vanilli. Når regelen i denne liksom-musikkonkurransen tydeligvis er at man ikke engang kan gjøre dette, er konklusjonen min at musikalskt sett er Eurovision blitt totalt søppel; deltagerne kunne like gjerne sittet hjemme foran PC-en og brukt Cubase. Da ABBA vant i 1974, var dette en konkurranse der man måtte kunne spille på scenen, og det samme gjaldt kanskje også da Rybak vant med fiolinen sin ...? Dagens opplegg er en parodi på alt som kan knyttes til musikk; jeg kan se for meg reaksjonene dersom man fant ut at man brukte playback på en konsert med klassisk musikk. Anonymkode: d32b6...eaa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #9 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Før i tiden ble det å stå på en scene uten å faktisk spille betraktet som juks nesten på linje med Milli Vanilli. Når regelen i denne liksom-musikkonkurransen tydeligvis er at man ikke engang kan gjøre dette, er konklusjonen min at musikalskt sett er Eurovision blitt totalt søppel; deltagerne kunne like gjerne sittet hjemme foran PC-en og brukt Cubase. Da ABBA vant i 1974, var dette en konkurranse der man måtte kunne spille på scenen, og det samme gjaldt kanskje også da Rybak vant med fiolinen sin ...? Dagens opplegg er en parodi på alt som kan knyttes til musikk; jeg kan se for meg reaksjonene dersom man fant ut at man brukte playback på en konsert med klassisk musikk. Anonymkode: d32b6...eaa Ser at man sluttet med det tidligere obligatoriske orkesteret allerede i 1999, og fra 2021 kan man også bruke innspilt koring på vokalen: https://en.wikipedia.org/wiki/Rules_of_the_Eurovision_Song_Contest Sitat The orchestra was a prominent feature of the contest from 1956 to 1998. Pre-recorded backing tracks were first allowed in the contest in 1973, but under this rule the only instruments which could be pre-recorded had to also be seen being "performed" on stage; in 1997, this rule was changed to allow all instrumental music to be pre-recorded, however the host country was still required to provide an orchestra.[28] In 1999, the rules were changed again, making the orchestra an optional requirement; the host broadcaster of the 1999 contest, Israel's IBA, subsequently decided not to provide an orchestra as a cost saving measure, meaning that all entries would use a backing track for the first time in the contest's history. Kort sagt er dagens utgave av Eurovision blitt søppel som har mistet all verdien dette hadde tidligere da folk fikk musikken i en ekte direktesending; det var andre tider da ABBA vant uten spor av playback: Anonymkode: d32b6...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silviana Skrevet 30. mai 2024 #10 Del Skrevet 30. mai 2024 Det er kun vokalen som er live i eurovision dessverre. Det er sånn reglene er der. Så de som "spiller" på instrument bare later som og lager show på scenen, for å skape riktig stemning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #11 Del Skrevet 30. mai 2024 Silviana skrev (1 time siden): Det er kun vokalen som er live i eurovision dessverre. Det er sånn reglene er der. Så de som "spiller" på instrument bare later som og lager show på scenen, for å skape riktig stemning. 😠 Anonymkode: 8e54c...af6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 30. mai 2024 #12 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dagens opplegg er en parodi på alt som kan knyttes til musikk; jeg kan se for meg reaksjonene dersom man fant ut at man brukte playback på en konsert med klassisk musikk. Anonymkode: d32b6...eaa Søkt å sammenligne det med klassisk musikk konsert. Eurovision er eller har aldri vært noe høykultur. Det er show, sirkus, glam og moro! AnonymBruker skrev (1 time siden): Kort sagt er dagens utgave av Eurovision blitt søppel som har mistet all verdien dette hadde tidligere da folk fikk musikken i en ekte direktesending; det var andre tider da ABBA vant uten spor av playback: Anonymkode: d32b6...eaa Det er din mening, men Eurovision blir bare mer og mer populært for hvert år som går. Så får du bare sitte for deg selv surmule og mene at alt var bedre før. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #13 Del Skrevet 30. mai 2024 AllahBallah skrev (1 minutt siden): Søkt å sammenligne det med klassisk musikk konsert. Eurovision er eller har aldri vært noe høykultur. Det er show, sirkus, glam og moro! Det er din mening, men Eurovision blir bare mer og mer populært for hvert år som går. Så får du bare sitte for deg selv surmule og mene at alt var bedre før. Moro i hvilken grad - at dette er blottet for kvalitet ...? Ser man på sangene som deltok tidligere, finner man blant annet Cliff Richard med "Congratulations" (som ikke engang vant), ABBA og tyske Dschinghis Khan; sistnevnte ble legendarisk for det de gjorde på scenen, men det er forskjell på show og idioti - dette er show; det som fremføres idag er forhåndsinnspilt søppel der musikken ikke lenger har noen plass: Anonymkode: d32b6...eaa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #14 Del Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Moro i hvilken grad - at dette er blottet for kvalitet ...? Ser man på sangene som deltok tidligere, finner man blant annet Cliff Richard med "Congratulations" (som ikke engang vant), ABBA og tyske Dschinghis Khan; sistnevnte ble legendarisk for det de gjorde på scenen, men det er forskjell på show og idioti - dette er show; det som fremføres idag er forhåndsinnspilt søppel der musikken ikke lenger har noen plass: Anonymkode: d32b6...eaa Og kan legge til at økt populæritet ikke er synonymt med kvalitet; det kan rett og slett bety økt frekvens av dumhet og manglende kritisk sans - Hitler var også svært populær i sin tid; det samme gjaldt diverse boyband. Anonymkode: d32b6...eaa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 31. mai 2024 #15 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Og kan legge til at økt populæritet ikke er synonymt med kvalitet; det kan rett og slett bety økt frekvens av dumhet og manglende kritisk sans - Hitler var også svært populær i sin tid; det samme gjaldt diverse boyband. Anonymkode: d32b6...eaa Sammenligne å like MGP med Hitler?? 😂 Men greit, du har rett mr. «alle må like det samme som meg hvis ikke er de stokk dumme». 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #16 Del Skrevet 31. mai 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Moro i hvilken grad - at dette er blottet for kvalitet ...? Ser man på sangene som deltok tidligere, finner man blant annet Cliff Richard med "Congratulations" (som ikke engang vant), ABBA og tyske Dschinghis Khan; sistnevnte ble legendarisk for det de gjorde på scenen, men det er forskjell på show og idioti - dette er show; det som fremføres idag er forhåndsinnspilt søppel der musikken ikke lenger har noen plass: Anonymkode: d32b6...eaa Du overbeviste ikke akkurat med de eksemplene 😄 Anonymkode: ef101...768 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #17 Del Skrevet 31. mai 2024 AllahBallah skrev (4 timer siden): Sammenligne å like MGP med Hitler?? 😂 Men greit, du har rett mr. «alle må like det samme som meg hvis ikke er de stokk dumme». Dette handler ikke om mitt syn på dette, men man må ha problemer med både syn og hørsel for ikke å få med seg endringen fra en musikalsk konkurranse som Eurovision engang var, til dagens woke freakshow der andre ting er av langt større betydning. Selv om mange artister av forståelige grunner holdt seg langt unna, deltok for eksempel The Shadows for Storbritannia i 1975; idag ville dette vært utenkelig. Norske Jahn Teigen var en underholdningsartist, men det han laget, hadde en musikalsk plass i denne "lette" sjangeren - "Optimist" fører fortsatt til allsang. Hvilken av de norske sangene de siste årene, både vinnersangene og deltagerne i det norske MGP, når ham opp til knærne? AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du overbeviste ikke akkurat med de eksemplene 😄 Anonymkode: ef101...768 Verken Cliff Richard eller Jahn Teigen er min stil, men man kan ikke nekte for at "Congratulations" er blitt en klassiker, og det samme gjelder i norsk målestokk flere av Jahn Teigens sanger. Anonymkode: d32b6...eaa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #18 Del Skrevet 31. mai 2024 Ja instrumentalen er vel spilt inn, husker da Rybak spilte så strengene føk i alle retninger, uten at det påvirket lyden. Anonymkode: c0346...777 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #19 Del Skrevet 31. mai 2024 Hoppetaujenta skrev (På 30.5.2024 den 18.39): Noen trekker frem trommene. Andre lurer på gitaren som blir slengt rundt? De gitarene blir slengt rundt på alle konserter også, og da live. De blir kalt et av Norges beste live-band av en grunn men akkurat hva som var live i ESC vet jeg ingenting. Har liksom bare gått ut i fra at det er det, siden det er som likt live-Gåte jeg har sett flere ganger før. Men kanskje ikke da... Anonymkode: d5099...01c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå