Gå til innhold

Terkel i knipe

Anbefalte innlegg

Skrevet
Min favoritt er onkel Stuart som kaller Stein og Saki for "flatpanna horunger".

Det er helt greit at du syns det er morsomt. Jeg likte også filmen. Men jeg er voksen.

Ja, mange 11åringer er oppegående og store for alderen. Men det betyr ikke at man skal utfordre forståelsen og sårbarheten og uvitenheten deres til det ytterste..

At man syns denne er uegnet for 11åringer har ingenting med naivitet å gjøre. Det har med hvor man skal sette grensene. For et sted må de settes, ellers sklir det ut. Og et sted går den viktige grensen mellom barn og voksen. Og den skal vi ta vare på. Ja, det er mye viktige tema som taes opp i denne filmen. Men en 11åringer skal ikke trenge å forholde seg til denne tematikken så tidlig. Ja, noen må det. Noen lever med dette hver dag. Noe som gjør at man vokser litt fortere enn man skal. Men mange forstår ikke hva all denne volden og alkoholismen og mobbingen egentlig handler om.For ikke å snakke om de mange hentydninger til sex og overgrep og drap. Og det skal man slippe å forstå, før man er så stor at man forholde seg til den virkelige verden helt alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...